بازدید 11932
۲

جولان سرما از شرق تا غرب

به گزارش رسانه‌هاي آمريکايي، بوران و برف بيش از همه، ايالت‌هايي نظير داکوتا، نيويورک، لوييزيانا، جورجيا، فلوريدا، بالتيمور، دلوور، شيکاگو، ميسيسيپي، پنسيلوانيا، پيتسبورگ، آتلانتا، ميشيگان و... را زير تاثير قرار داد. به گزارش آسوشيتدپرس، تلفات ناشي از بارش برف در يک دهه ي گذشته در آمريکا نزديک به هزار نفر بوده است.
کد خبر: ۳۸۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۵ 20 February 2014
زمستان امسال براي بسياري از مناطق در جهان با سرما و يخبندان بي سابقه،بارش سنگين برف و در پي آن اختلال در زندگي روزمره بخش وسيعي از ساكنان كره زمين همراه بود؛ از شمال و غرب ايران گرفته تا توكيو و بخش وسيعي از ژاپن در شرق دور و مناطق وسيعي ازايالات شمالي آمريکا در غرب دور.

به نوشته ابتکار، اين معضل در برخي کشورها همچنان باقي است و قربانيان زيادي نيز بر جاي گذاشته است. ايران نيز از اين وضعيت مستثنا نبود و طبيعت، برف و سرما را بيش از هر نقطه ي ديگري در مناطق شمالي و شمال غرب کشورمان به رخ کشيد.

موج سرما، برف و يخبندان در مناطق مختلف كشور همچنان ادامه دارد و درحالي كه شمال كشور به تازگي از بحران برف و يخبندان رهايي پيدا كرده بارش دوباره برف و يخبندان موجب تعطيلي مدارس در سه استان کهگيلويه و بويراحمد، کرمان و اصفهان شد. به دنبال بارش شديد برف در کهگيلويه و بوير احمد مدارس نوبت صبح چند منطقه آموزشي اين استان تعطيل شد.مدارس چند شهرستان كرمان نيز به دليل سرماي شديد و بارش برف تعطيل شد.

علاوه بر اين بارش برف زندگي در جنوب استان اصفهان را مختل كرد و موجب تعطيلي مدارس در روز گذشته شد. با وجود پايان ماه بهمن كاهش شديد دماي هوا و بارش مكرر برف در مناطق مختلف كشور درحالي ادامه دارد كه نه تنها ايران كه بسياري از مناطق جهان امسال برف و باران و سرماي بي سابقه اي را تجربه كرده اند. سرما و يخبندان شديد جان بسياري را در شرق و غرب جهان گرفته است.هفته گذشته بارش چند روزه ي برف سنگين در نوار شمالي كشور که به دليل نزديکي به دريا و بالا بودن ميزان رطوبت در هوا کمتر شاهد بارش برف است، بسياري از مردم را شگفت زده و شوکه کرد و روند عادي زندگي در اين مناطق با اختلال همراه بود.

اختلال در روند عادي زندگي در مناطقي که دچار بحران‌هايي از قبيل بارش برف و باران سنگين يا زلزله مي‌شود، مساله اي منحصر به ايران نيست و در بسياري از مناطق دنيا نيز مردم با تفاوت‌هاي بيش و کم، با اين مسايل روبرو هستند؛ آمريکا يکي از اين کشورها است.امسال مناطق زيادي از آمريکا زير بارش برف سنگين و يخبندان بسيار شديد فلج شدند و سرما حتي در برخي موارد ساکنان اين مناطق را مجبور به فرار کرد و برنامه‌هاي خانواده‌هاي بسياري را براي سفر در تعطيلات سال نو مختل کرد.

موج اين هواي سرد هنوز هم در آمريکاي شمالي با قدرت ادامه دارد. به گزارش رسانه‌هاي آمريکايي، بوران و برف بيش از همه، ايالت‌هايي نظير داکوتا، نيويورک، لوييزيانا، جورجيا، فلوريدا، بالتيمور، دلوور، شيکاگو، ميسيسيپي، پنسيلوانيا، پيتسبورگ، آتلانتا، ميشيگان و... را زير تاثير قرار داد. به گزارش آسوشيتدپرس، تلفات ناشي از بارش برف در يک دهه ي گذشته در آمريکا نزديک به هزار نفر بوده است.

در اين ميان برخي ديگر از رسانه‌ها گزارش دادند که 100 نفر از اين قربانيان، کودک بودند. شدت سرما در ايالت ميشيگان به حدي بود که در پي رسيدن دماي هوا به 20 درجه ي سانتيگراد زير صفر، درياچه ي اين ايالت بطور کامل يخ بست. ميليون‌ها آمريکايي با پيامدهايي نظير قطع برق، آب، کمبود سوخت، جاده‌هاي لغزنده، اختلال در آمد و شد، يخبندان شديد در ايستگاه‌هاي مترو و کندي در روند امدادرساني به ساکنان حاشيه ي رودخانه‌ها و... مواجه شده اند.

بحران در ايالت‌هايي نظير آتلانتا و کاروليناي شمالي باعث هجوم مردم وحشت زده به فروشگاه‌هاي زنجيره اي و خريد و حتي غارت مواد خوراکي شد. آمريکا تنها کشوري نبود که سرما شهرهاي آن را فلج و شيوه ي مديريت بحران توسط مقام‌هاي آن را زير سوال برد. اين موج سرما همچنين کشورهايي نظير مکزيک، کانادا تمام اروپا و كشورهاي شرق دور به خصوص ژاپن را نيز به هم ريخت.

ژاپن يکي ديگر از کشورهايي است که امسال يکي از سخت ترين زمستان‌هاي چند دهه ي گذشته اش را سپري کرد. برف گسترده اي که اواخر هفته ي گذشته، توکيو پايتخت اين کشور و ديگر شهرهاي اطراف را سفيدپوش کرد، در 91 سال گذشته بي سابقه بود. برف و بوران در اين کشور تاکنون 11 کشته و نزديک به 1000 مجروح باقي گذاشت. ده‌ها هزار نفر از برق و آب و انرژي محروم شدند و هزاران مسافر به دليل لغو پروازهايشان ساعت‌ها را سرگردان در فرودگاه‌ها انتظار کشيدند.

بارش سنگين برف در برخي شهرهاي ايران در روزهاي گذشته و بروز برخي نارسايي‌ها و مشکل ها، از نظر برخي رسانه‌ها به عنوان امري منحصر به ايران نشان داده شد. اين در حالي است که نگاهي گذرا به وضعيت شهرهاي باران و برف زده در آمريکا و انگليس و ژاپن نشان مي‌دهد که اختلال در روند عادي زندگي بر اثر رخدادهاي طبيعي اختصاص به يک کشور خاص ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
این همه نوشتی تا به این مطلب برسی آقای نویسنده نگاهي گذرا به وضعيت شهرهاي باران و برف زده در آمريکا و انگليس و ژاپن نشان مي‌دهد که اختلال در روند عادي زندگي بر اثر رخدادهاي طبيعي اختصاص به يک کشور خاص ندارد.

حداقل چند دلیل علمی میگفتی
خدا را شكر مكنيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی