بازدید 3990
۳

سه کشته در انفجار معدن زغال‌سنگ

کد خبر: ۳۸۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲ 22 February 2014
انفجار در معدن «پابدانا» در شمال کرمان سه کشته برجای گذاشت و پنج کارگر را با سرنوشت دردناکی مواجه کرد.

به گزارش ایران، ساعت 11 صبح روز پنـــــجشنبه یکم اسفندماه جاری، 13 کارگر معدن «چشم پودنه» پابدانا بر اثر انفجار کشته و زخمی شدند.

این حادثه به دلیل تجمع گاز در معدن رخ داد و سه کارگر به نام‌های رضا صادقی، حسین اسلامی و حسین محمودی در همان لحظات نخست به کام مرگ فرو رفتند.10 کارگر دیگر به بیمارستان امام علی(ع) زرند منتقل شدند که پنج تن از آنان به خاطر شدت جراحات و سوختگی 70 درصدی با حالت وخیم‌شان بستری شدند و بقیه با درمان سرپایی به خانه‌هایشان بازگشتند.

پس از انفجار در این معدن، گروه ایمنی نجات معدن اصلی و معدن هشتونی که حدود سه کیلومتر با این معدن فاصله داشتند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تجهیزات و دستگاه گازسنج و دستگاه خودنجات انفرادی به یاری و کمک گرفتار شدگان در معدن شتافتند.

این در حالی است که این معدن از تجهیزات اولیه نیز برخوردار نبوده و قبل از ورود کارگران به کارگاه مسئول ایمنی باید گاز درون معدن را اندازه‌گیری کرده و اجازه ورود بدهد که تحقیقات نشان داد این اقدام‌ها انجام نشده بود.

گفته می‌شود این کارگران در سه شیفت هشت ساعته در معدن مشغول به کار هستند و روز حادثه کارگران شیفت یک که از ساعت 7 صبح تا 2 بعدازظهر مشغول به کار بودند، این حادثه رخ داده است.

با این حال این کارگران از 250 هزار تا 500 هزار تومان حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند که حتی از تجهیزات اولیه نیز برخوردار نبودند.

بنابر این گزارش، چندی پیش نیز وقتی یک کارگر بر اثر ریزش این معدن جان خود را از دست داد  دادستان کوهبنان در حکمی دستور به تعطیلی این کارگاه داده  اما با این وجود  وی در این مدت، مکاتباتی را برای بازگشایی مجدد معدن چشم پودنه پابدانا با وزارت صنعت و معدن انجام داد و بر این اساس وزارت صنعت و معدن در نامه‌ای از بازرسی اداره کار و دادستانی خواستار بازگشایی مجدد این معدن که از تجهیزات اولیه و کافی برخوردار نبوده شد و در نهایت این معدن باز شروع به کار کرد و این حادثه رخ داد.

کارشناسان پس از بررسی‌هایشان علت این حادثه را بی‌توجهی مدیر معدن و مسئول ایمنی به حجم و تجمع گاز درون معدن اعلام کرده‌‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
تسلیت به خانواده های داغدار...امیدواریم هر چه سریع تر به بازماندگان این حادثه ی دردناک رسیدگی ودلجویی لازم به عمل آید.
تنها چیزی که بی ارزشه جون انسانه.
اين كارگران بيچاره باحداقل حقوق ودربدترين شرايط كارميكردند.چراكسي بفكراينانيست؟حالا لااقل كه اين حادثه پيش اومده مسؤلين تشريف ببرن وضعيت انهاراازنزديك مشاهده كنند.خداياتاكي ؟؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی