بازدید 3887

حمایت از حقوق نداشته!

کجای دنیا، یک سازمان، هم وظیفه دارد از حقوق مصرف‌کننده حمایت کند و هم از حقوق تولیدکننده؟ مصرف‌کنندگان ما آنقدر کم‌توقع و راضی به‌نظر می‌رسند که مسئولان دریافته‌اند حمایت از حقوق تولید‌کننده همان حمایت از حقوق مصرف‌کننده است.
کد خبر: ۳۸۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۳ 01 March 2014
روزنامه شرق در مطلب به قلم امیرحسین ناصری نوشت:

وقتی از مغازه بیرون می‌آمدیم، بهمن همیشه می‌گفت که ما و اسپانیا، بدترین فروشنده‌های دنیا را داریم. بداخلاق، بی‌حوصله و متوقع. بعضی‌ها حال جواب‌دادن ندارند. بعضی‌ها هم اگر به پرسش دوم برسی با گوشه چشم، تفنگ دو لولی که کنار ویترین گذاشته‌اند را طوری نگاه می‌کنند که یعنی اگر به سوال سوم برسی دخلت آمده. در عوض ما بهترین و پولدارترین مشتری‌های دنیا را داریم. نداریم؟

1- کجای دنیا در طول یک‌سال، شش مرتبه قیمت یک کالا مثل شیر، افزایش پیدا می‌کند و مشتری‌ها به‌جای نخریدن، می‌کوشند با افزایش خرید، تولید‌کنندگان محترم را به این فکر بیندازند که باز هم می‌شود قیمت را افزایش داد؟ این مصرف‌کننده، واقعا ستودنی است.

2- کجای دنیا، قیمت دلار بالا می‌رود قیمت اجناس روی شیب صعودی می‌نشینند، وقتی پایین می‌آید، قیمت‌ها باز هم افزایش چندباره را تجربه می‌کنند؟ یعنی فرقی ندارد. تحریم باشیم یا نباشیم، دلار بالا برود یا پایین بیاید، دولت از نوع مهرورزش باشد یا تدبیر و امیدش، تحت هر شرایطی قیمت‌ها صعودی هستند و تقاضا به جای کاهش، رو به افزایش. برای این مصرف‌کننده، هرچند روز سال را که اختصاص بدهیم باز هم کم است.

3- کجای دنیا، یک سازمان، هم وظیفه دارد از حقوق مصرف‌کننده حمایت کند و هم از حقوق تولیدکننده؟ مصرف‌کنندگان ما آنقدر کم‌توقع و راضی به‌نظر می‌رسند که مسئولان دریافته‌اند حمایت از حقوق تولید‌کننده همان حمایت از حقوق مصرف‌کننده است. تنها کارشان هم این است که زنگ بزنید اگر فلان بقالی شیر را به‌جای دوهزارو500تومان به شما دو هزارو503تومان فروخت بیاییم، پدرش را دربیاوریم! مصرف‌کنندگان، آنقدر انسان‌های شریفی هستند که همین را هم توقع ندارند اما این سازمان بالاخره باید کاری هم کرده باشد که اگر یک روزی به آمار‌های خوش‌رنگ نیاز داشتیم، با خوشحالی تمام اعلامشان کند. قانون حمایت از مصرف‌کننده هم داریم، کافی است بروید سری به سایت این سازمان بزنید. در بخش آمار‌ها هم کلی جای خالی داریم. یعنی یک آماری هست که معلوم نیست از دوره قاجاریه مانده یا دیروز زحمت کشیده و به روزش کرده‌اند. شکایات مردمی در آذرماه (کدام آذرماه خدا می‌داند) صفر بوده و چند واحد هم پلمب شده است. اینها زحماتی است که حامیان مصرف‌کننده متقبل شده‌اند.

4- یک انجمن هم داریم که قرار است از حقوق مصرف‌کننده حمایت کند. نتیجه؟ کلی زحمت می‌کشد و سالانه یک جشنواره برگزار می‌کند و به‌کلی برند جایزه می‌دهد که مردم شما را دوست دارند! همه دور هم از تولید‌کننده حمایت می‌کنیم!

5- مجلس هم بیکار ننشسته. یک فراکسیون داریم به همین نام، یعنی حمایت از مصرف‌کننده. نتیجه؟ اگر توهین به کسی به حساب نیاید، چیزی پیدا نشد. یعنی آماری، کلی کار کرده‌اند اما عملی، خب نتیجه خیلی مشخص است.

6- فردا روز حمایت از حقوق مصرف‌کننده است. همه اینها گفته شد تا برسیم به اینجا که این روز بر تمام تولید‌کنندگان و حامیان عزیز مبارک.

7- بهمن همیشه می‌گفت ما بدترین فروشنده‌های دنیا را داریم اما یادش نبود بگوید بدترین مشتری‌های دنیا هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی