بازدید 3790

وزیر ارشاد: امید در جامعه هنری جوانه زده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که سیاست ما از ابتدا استفاده از همه سلایق در تمامی حوزه‌ها بوده است، تأکید کرد: باید تحمل نقد و سخن مخالف را داشته باشیم.
کد خبر: ۳۹۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹ 07 April 2014
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که سیاست ما از ابتدا استفاده از همه سلایق در تمامی حوزه‌ها بوده است، تأکید کرد: باید تحمل نقد و سخن مخالف را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، علی جنتی روز یکشنبه در دیدار نوروزی با کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید بگذاریم دیگران نیز حرف خود را بزنند و ما نقش پدری را بخوبی ایفا کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه با یادآوری نامگذاری سال نو به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: درباره این نامگذاری هم افتخار می‌کنم و هم احساس مسئولیت بیشتر دارم. جنتی افزود: نام سال‌جاری از جهت توجه ویژه به حوزه فرهنگ باعث افتخار است اما از سوی دیگر وظیفه سنگینی را بر دوش این وزارتخانه گذاشته است. رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی فرهنگ کشور نیست بلکه دستگاه‌ها و نهادهای دیگری نیز در این زمینه مسئول هستند که در رأس آن‌ها سازمان صدا و سیما قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری خلق حماسه سیاسی در سال گذشته و انتخاب حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری دولت یازدهم گفت: شعار منتخب دکتر روحانی در انتخابات تدبیر و امید بود و انتظار می‌رفت که با پیروزی وی امیدی در دل‌ها ایجاد شود.
وی تصریح کرد: زمانی که به وزارت ارشاد آمدم با برخی اهالی فرهنگ و هنر دیدار داشتم؛ برخی می‌گفتند 4 یا 8 سال است که قدم به وزارت ارشاد نگذاشته‌اند اما امروز خوشحالم که در دل آن‌ها امید ایجاد شده و این نخستین گام برای کار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برگزاری موفق جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: «تاکنون بیش از 170 سالن سینما دیجیتالی شده است و سایرسالن‌های سینمایی نیز دیجیتالی خواهد شد تا از این طریق بتوانیم فیلم‌ها را به‌طور همزمان در تهران و سایر شهرستان‌ها اکران کنیم.»

وی روز «سلام سینما» را عاملی برای افزایش فروش فیلم‌ها و حضور مردم در سینماها عنوان کرد و اظهار داشت: نتیجه حضور مردم در روز سلام سینما این بود که میزان فروش به‌طور ناگهانی افزایش یافته و در طول تعطیلات نوروز به حدود 10 میلیارد تومان رسید.

جنتی در ادامه سخنان خود به سایر حوزه‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: تلاش ما در هفت ماهه گذشته این بود تا از اعمال سلیقه فردی پرهیز شده و فقط قانون اجرا شود؛ بسیاری از کتاب‌هایی که از گذشته بدون مجوز مانده بود، با اصلاحات جزئی مجوز گرفت و امروز در بین نویسندگان نوعی از نشاط را احساس می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در حوزه چاپ و نشر تحولات خوبی رخ داده که آثار آن نمایان خواهد شد، تصریح کرد: <در 2 سال گذشته هیأت نظارت بر کتاب نداشتیم اما با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی هم‌اکنون بیش از 20 نفر فرهیخته برای نظارت بر کتاب کودک و بزرگسال انتخاب شده‌اند.>
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سال 1385 سیلی از درخواست‌ها برای کسب مجوز نشریه یا روزنامه باقی مانده بود ولی تا زمان کنونی تمامی این درخواست‌ها تا ماه‌های پایانی سال 1392 بررسی شده است.

جنتی با یادآوری مشکلات و بدهی‌های صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران گفت: سعی کردیم با بهره‌گیری از بهترین اقتصاددانان کشور، برخی مدیران بانک‌های خصوصی و مدیران اجرایی، هیأت مدیره‌ای قوی برای این صندوق تشکیل دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: صندوق حمایت از نظر قانونی جایگاه خوبی دارد و در تلاش هستیم تا آن را به مؤسسه مالی تبدیل کنیم؛ با این حال امیدواریم که هنرمندان روی پای خود بایستند و بی‌نیاز از کمک دولت باشند.

وی با یادآوری تشکیل معاونت قرآن و عترت در این وزارتخانه در یک سال گذشته گفت: امیدوارم در این حوزه شاهد افزایش ترویج فرهنگ قرآنی بوده و به سمت داشتن 10 میلیون حافظ قرآن برویم.

جنتی همچنین از ایجاد یک هزار و 900 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور در سال 1392 خبر داد و افزود: هم‌اکنون 18 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد شده و براساس قانون باید هر ساله تعدادی از مساجد را مجهز به کانون فرهنگی و هنری کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود گفت: باید به اقتصاد فرهنگ و هنر رونق بخشید؛ من با تمامی مدیران عامل بانک‌های خصوصی کشور دیدار داشتم و آن‌ها از سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر استقبال کردند. وی تولید فیلم، چاپ کتاب و خرید تابلوهای نقاشی را از جمله حوزه‌های مورد علاقه بانک‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد که دارای ارزش افزوده فراوانی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی