بازدید 4944

واعظی: انتقادات به توافق ژنو سیاسی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان آبروی خود را برای موفقیت در این عرصه گذاشته است و کار فوق العاده و بزرگی را انجام داده است.
کد خبر: ۳۹۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲ 05 May 2014
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برخی انتقادهای اخیر به توافق هسته ای ناشی از نگاه های جریانی و سیاسی است، گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان آبروی خود را برای موفقیت در این عرصه گذاشته است و کار فوق العاده و بزرگی را انجام داده است.

به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» در مراسم رونمایی از تازه های اداره نشر مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه که در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، گفت: اگرچه در طی ماه های گذشته من به دلیل مشغله های کاری ام در وزارت ارتباطات کمتر به حوزه سیاست خارجی مشغول هستم اما حضور چندین دهه ای من در عرصه سیاست خارجی و علاقه شخصی ام باعث شده است طی این مدت همچنان تحولات این عرصه را دنبال کنم.

وی به موفقیت سیاست خارجی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: لازم است از دکتر ظریف و تیم هسته ای که کار فوق العاده ای را در مذاکرات هسته ای انجام دادند، تقدیر و تشکر کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: معتقدم که دوستانمان در وزارت خارجه از انتقادات سازنده استقبال می کنند اما این روزها ما شاهد تخریب های گسترده در برخی محافل و جلسات هستیم که به نظر من از منطق و انصاف به دور است.

واعظی اضافه کرد: این روزها و به واسطه فعالیت های موفق دستگاه دیپلماسی، مردم و کشورمان دوباره به احترام و عزت سابق بازگشته اند همانطور که شاهد هستیم بسیاری از افرادی که به خارج سفر می کنند از تغییر نگاه نسبت به ایرانیان احساس رضایت می کنند.

واعظی به رفت و آمدهای بسیار مقامات سیاسی و دیپلماتیک کشورهای مختلف به ایران اشاره کرد و گفت: همه این اقدامات نشان دهده این است که شرایط دگرگون شده است آنچه ما درمذاکرات شاهد بودیم نشان داد که پایه های تحریم های ظالمانه در حال شکستن است.

وزیر ارتباطات دولت تدبیر و امید گفت: در نتیجه توافق هسته ای امیدواری نسبت به آینده بیشتر شده است و این هیچ دلیلی ندارد جز تدبیر مقام معظم رهبری، اجرای رییس جمهوری و در خط مقدم آن وزیر امور خارجه دولت یازدهم و تیم هسته ای اش؛ بنابراین جا دارد امروز از تلاش های آنان قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه من سال های زیادی از عمرم را در سیاست خارجه سپری کرده ام گفت: این روزها در گوشه و کنار جلساتی است که به نظر می رسد هدفی جز تخریب تیم هسته ای کشورمان ندارد. در حالی که من با قاطعیت می گویم آنچه امروز انجام شده کار بزرگی بوده است.

واعظی همچنین اظهار امیدواری کرد از خداوند می خواهم دوستان ما را در وزارت خارجه حمایت کند تا به امید خدا و به کمک آنها به زودی تحریم های ظالمانه برداشته شود.

پیش از این قرار بود در مراسم رونمایی از تازه های کتاب اداره نشر وزارت امور خارجه محمد جواد ظریف و علی جنتی وزیر ارشاد نیز حضور داشته باشند اما به دلیل مشغله های کاری و تغییر در برنامه هایشان این مراسم بدون حضور آنها برگزار شد.

محمود واعظی، هادی سلیمان پور و مرتضی دامن پاک از حاضران در این مراسم بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی