بازدید 6047

حمله بوکوحرام به گارگاه نفتی چین در کامرون

عوامل گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به یک کارگاه نفتی چین در کشور کامرون، یک سرباز را کشته و 10 نفر را ربودند.
کد خبر: ۴۰۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰ 17 May 2014
عوامل گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به یک کارگاه نفتی چین در کشور کامرون، یک سرباز را کشته و 10 نفر را ربودند.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رادیو صدای آمریکا، تروریست‌های گروه بوکوحرام با گذشتن از مرزهای نیجریه و ورود به خاک کامرون، 10 نفر از افراد مسئول در یک کارگاه نفتی را ربودند.

کارگاه مزبور متعلق به یک شرکت نفتی چینی است و سفارت چین نیز در بیانیه ای، وقوع این حمله را در شهر «وازا» در فاصه 20 کیلومتری مرز نیجریه تأیید کرد. بر اساس این بیانیه، یک تبعه چینی در این حمله زخمی شده‌اند.

به گفته یک افسر گارد پارک ملی کامرون که خواست نامش فاش نشود، پیش از وقوع این حمله، جریان برق در منطقه قطع شده و تروریست‌های بوکوحرام، 5 ساعت با نیروهای دولتی کامرون به تبادل آتش پرداخته‌اند.

سابقه حملات تروریستی بوکوحرام در مناطق شمالی کامرون، به 5 سال گذشته بازمی‌گردد و در فوریه سال گذشته میلادی نیز یک خانواده فرانسوی در این منطقه توسط بوکوحرام به گروگان گرفته شد.

دولت کامرون بارها اقداماتی را با هدف تأمین امنیت مرزهای خود با نیجریه به مرحله اجراء گذاشته که در آخرین عملیات مهم در فروردین ماه سال جاری، 700 سرباز کامرونی در این مناطق مرزی مستقر شدند.

نام بوکوحرام این روزها و به دنبال ربوده شدن صدها دختر دانش آموز در نیجریه از سوی این گروه تروریستی بر سرزبانها افتاده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی