بازدید 3691
سیدحسن‌خمینی:

انسانیت وام دار نگاه اسلام به زن است

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت: زمانی که غربیها بر سر انسان بودن زن بحث داشتند پیامبر اسلام برابری زن و مرد را مطرح کرد، به همین خاطر انسانیت به نوعی وام دار نگاه اسلام زن است.
کد خبر: ۴۰۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵ 02 June 2014
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت: زمانی که غربیها بر سر انسان بودن زن بحث داشتند پیامبر اسلام برابری زن و مرد را مطرح کرد، به همین خاطر انسانیت به نوعی وام دار نگاه اسلام زن است.

به گزارش ایرنا، سید حسن خمینی دوشنبه شب در دیدار با زنان نخبه جامعه در حسینیه جماران افزود: اساسا برتری مرد به دلیل نگاه به موضوع قدرت و توان بدنی بود اما پس از ظهور اسلام ملاک برتری تقوا و دانش شد.

وی با اشاره به مطلبی از ˈابوسعید خدریˈ در خصوص تقاضای زنان برای علم آموزی از پیامبر (ص) افزود: پیامبر (ص) دو روز در هفته برای علم آموزی زنان معین کردند.

سید حسن خمینی ادامه داد: در نگاه پیامبر (ص) انقلاب عظیمی نهفته بود و آن تغییر ملاک برتری قدرت در جامعه بود و پس از آمدن اسلام ملاک برتری انسان تقوا و دانش شد.

وی افزود: هزار سال طول کشید تا شعر توانا بود هر که دانا بود معنا شود؛ در واقع امروز کسی که دانش بیشتری دارد، قدرتمند تر است.

وی با اشاره به نگاه متفاوت امام خمینی (ره) نسبت به زن افزود: در اثر انقلاب اسلامی درهای جامعه به روی قشر متدین و خصوصا زنان باز شد و آنان در عرصه های متفاوتی وارد شدند.

وی خانواده را محور جامعه معرفی کرد و افزود: محوریت زن در خانواده یکی از محورهای وجود اوست. زنها نقش های مهمی در جامعه دارند که نیاز به معرفی آنها است.

وی مرز حضور زنان در جامعه را رعایت کردن عفاف دانست و گفت: عفاف علت رمز بقای جامعه است و با رعایت آن از سوی مردان و زنان، جامعه به سعادت می رسد.

وی گفت: زنان باید بیشتر از هر فرد دیگری تلاش کنند و با دانش اندوزی در جامعه، ارزشمند بودن را به نمایش بگذارند و با پاسداشت مرزهای مهم (عفاف)، به حیات اجتماعی که دستور دین ماست عمل کنند.

همچنین در این مراسم تعدادی از زنان نخبه ورزشکار، هنرمند و اندیشمند به ارائه نظرات خود در خصوص این قشر از جامعه پرداختند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی