بازدید 3036

وزیر ارشاد: باید پرچمدار مقابله با خشونت باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جهان در حال بازگشت به دوران جاهلیت است گفت: ایران می‌تواند به عنوان پرچمدار مقابله با خشونت و منادی رفعت مطرح شود.
کد خبر: ۴۰۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰ 07 June 2014
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جهان در حال بازگشت به دوران جاهلیت است گفت: ایران می‌تواند به عنوان پرچمدار مقابله با خشونت و منادی رفعت مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم جشن ملی بخشش اظهار داشت: باید بگویم پیشنهادی که آقای کیانیان در مورد جهانی کردن بحث بخشش مطرح کردند این کار آغاز شده است یعنی پیشنهادی که رئیس‌جمهوری مبنی بر جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری به سازمان ملل متحد ارائه کردند و این پیشنهاد به اتفاقا آرا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: این آغاز راه مقابله با خشونت در شرایطی است که جهان در حال بازگشت به دوران جاهلیت است؛ متاسفانه در نیجریه دختران زنده‌به‌گور می‌شوند. کاری که در شرایط 1400 سال پیش و قبل از اسلام انجام می‌شد اما فرقش این است که این بار به اسم اسلام انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: تفکر بخشش را نه تنها در داخل کشور بلکه باید در سطح جهان توسعه دهیم، خوشبختانه هنرمندان و فرهیختگان در این جشن نقش خوبی داشتند و با توسعه جهانی این بحث ایران می‌تواند به عنوان پرچمدار مقابله با خشونت و منادی رفعت مطرح شود.

همچنین در ادامه این مراسم معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشکر از کار ارزشمندی که وزارت ورزش و جوانان در این روز انجام داده، اظهار داشت: آقای گلزاری بیش از اینکه معاون وزیر باشند یک استاد تمام عیار در مباحث روانشناسی و اجتماعی هستند و به خوبی می‌دانند که جامعه ما تا چه حد دچار شکاف عمیق نسلی، احساسی، سیاسی و فرهنگی شده است.

وی ادامه داد: جامعه نیازمند بخشش برای به هم پیوستگی مجدد و برای احیا و بازسازی است که بتواند در جهت امید و پیشرفت گام بردارد؛ در این حوزه پیوندهای عاطفی نقش مهمی دارند و به نظر می‌رسد که در این بحث عواطف از زنان و مادران سرچشمه می‌گیرد، اما اصل این است که انسانی که می‌بخشد به بخشش جانی، مالی یا آبرویی باشد در این مسیر بخشش اولین سود به خود شخص می‌رسد.

ابتکار با اشاره به فرازهایی از آیات قرآن کریم نیز گفت: در برخی آیات می‌فرماید بگو چه چیزی را انفاق کنیم، باید به مواردی که باعث کم کردن شکاف‌ها و افزایش انسجام اجتماعی می‌شود و جامعه را به سمت اعتلا می‌برد، توجه کنیم. قرآن کریم توصیه می‌کند که آنچه انفاق می‌کنید، بهترین عفو و بخشش است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی