بازدید 2572

چین: تروریسم با قومیت و مذهب خاصی پیوند ندارد

چین به خانوده قربانیان و مجروحان این حادثه تسلیت گفته و با آنها ابراز همدردی می کند. دولت چین همواره از راهبرد امنیت و مبارزه با تروریسم دولت پاکستان که براساس واقعیت این کشور تنظیم شده است، حمایت می کند
کد خبر: ۴۰۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲ 10 June 2014
چین ضمن مخالفت با پیوند تروریسم با قومیت و یا مذهب خاص، تاکید کرد تروریسم دشمن مشترک بشریت است.

به گزارش ایرنا، روزنامه چاینا دیلی روز سه شنبه به نقل از «خوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، تصریح کرد: پکن مخالف پیوند تروریسم با قومیت یا مذهب خاص است. تروریسم دشمن مشترک بشر است و جامعه جهانی باید استانداردهای دوگانه را کنار گذاشته و به طور مشترک با آن مبارزه کند.

وی که روز دوشنبه در نشست خبری سخن می گفت، اظهار امیدواری کرد جامعه جهانی تلاش های چین در مبارزه با تروریست هایی مانند جنبش ترکستان شرقی را درک و از آن حمایت کند .

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفت: جنبش ترکستان شرقی اندیشه های افراطی و شیوه های تروریستی را در شبکه اینترنت تبلیغ و به صورت مستقیم به عملیات تروریستی در خاک چین اقدام می کند.

خوا چون اینگ تصریح کرد : شواهد قطعی ثابت کرده است جنبش ترکستان شرقی اندیشه افراطی مذهبی و شیوه های تروریستی را در شبکه اینترنت تبلیغ می کند و حتی به صورت مستقیم به برنامه ریزی، تحریک و اجرای عملیات قهرآمیز و تروریستی در خاک چین می پردازد.

وی گفت: برخی افراد، سیاست مذهبی چین را منجر به حوادث قهرآمیز و تروریستی می دانند که ادعایی نادرست و اشتباه است. دولت چین طبق قانون از آزادی مذهبی اتباع پاسداری می کند و مردم دیندار ملیت های مختلف چین بر حسب قوانین از آزادی کافی انجام فعالیت های مذهبی برخوردارند.

محکومیت عملیات تروریست کراچی


سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین ˈحملات خشونت آمیز تروریستیˈ در فرودگاه بین المللی کراچی پاکستان را به شدت محکوم و از تلاش های دولت پاکستان برای حفظ ثبات و امنیت این کشور و مبارزه با تروریسم حمایت کرد .

خوا چون اینگ گفت: چین به خانوده قربانیان و مجروحان این حادثه تسلیت گفته و با آنها ابراز همدردی می کند. دولت چین همواره از راهبرد امنیت و مبارزه با تروریسم دولت پاکستان که براساس واقعیت این کشور تنظیم شده است، حمایت می کند و همانند گذشته از تلاش های اسلام آباد برای حفظ امنیت و ثبات خود پشتیبانی می کند.

سخنگوی طالبان روز دوشنبه مسوولیت حمله تروریستی به فرودگاه بین المللی شهر کراچی را به عهده گرفت.

عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی پاکستان درپی حمله بامداد روز دوشنبه به فرودگاه شهر بندری کراچی با هلاکت تمام 11 مهاجم و جان باختن 18 تن از نظامیان و غیرنظامیان به پایان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی