بازدید 3915

ده‌ها کشته و زخمی در حمله بوکوحرام در نیجریه

شورشیان بوکوحرام با حمله به منطقه‌ای که دو ماه پیش 200 دانش آموزان دختر را از آنجا ربوده بودند دستکم 10 تن را کشته و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند.
کد خبر: ۴۱۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳ 22 June 2014
شورشیان بوکوحرام با حمله به منطقه‌ای که دو ماه پیش 200 دانش آموزان دختر را از آنجا ربوده بودند دستکم 10 تن را کشته و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، در حملات افراد مسلح مظنون به عضویت در گروه شورشی بوکوحرام به دو روستای نزدیک شهر شیبوک در شمال شرق نیجریه دستکم 10 تن کشته شدند.

شورشیان بوکوحرام چند هفته پیش هم بیش از 200 دانش آموز دختر را از مدرسه‌ای در شیبوک ربوده و هنوز آنها را آزاد نکرده‌اند.

شورشیان مسلح در حالی که لباس نظامی ارتش نیجریه را بر تن داشتند به روستا حمله کرده و بی‌هدف مردم را به رگبار بستند و خانه‌ها را به آتش کشیدند.

به نظر می‌رسد که این حمله برای انتقام‌گیری از اقدام برخی ساکنان این روستا در کشتار هشت تن از شهروندان بوکوحرام در چند روز پیش صورت گرفت.

گروه افراط‌‌گرای بوکوحرام از سال 2009 میلادی تاکنون شورشی خونبار در نیجریه را به راه انداخته و در درگیری بین شورشیان و سرویس‌های امنیتی این کشور تاکنون هزاران تن کشته شده‌اند.

این در حالی است که جنگنده‌های ارتش نیجریه هم شب گذشته پایگاه‌های شورشیان را در ایالت بورنو بمباران کردند اما از شمار تلفات این حمله خبری نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی