بازدید 2073

عربستان در هماهنگی کامل با امریکا قرار دارد

کد خبر: ۴۶۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵ 18 January 2015
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه عربستان در حال حاضر در هماهنگی کامل با امریکا قرار دارد،گفت: عربستان هیچگونه آمادگی و همراهی در زمینه بحث های دیپلماسی و ارتباطات مطرح در خصوص مسایل نفتی با ایران ندارد و تلاشهای انجام شده در این خصوص جواب نداده است.

علی مروی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص الزامات روابط دیپلماتیک ایران و عربستان در جنگ نفتی، گفت: در حال حاضرعربستان در هماهنگی کامل با امریکا قرار دارد، هیچگونه آمادگی و همراهی در زمینه بحث های دیپلماسی و ارتباطات مطرح در خصوص مسایل نفتی با ایران ندارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از برگزاری اجلاس اوپک وزیر نفت کشورمان پیگیریها و هماهنگی هایی به منظور مذاکره با مقامات عربستان انجام داد که جواب نداد و به نتیجه نرسید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وزیر امورخارجه ایران نیز قرار بود در خصوص مباحث مربوط به نفت و مسایل مطرح در این خصوص به عربستان سفری داشته باشد که بازهم تحت تاثیر مذاکرات عربستانی ها  با اوباما این موضوع هم عملیاتی نشد.

مروی اضافه کرد: در حال حاضر عربستان در هماهنگی کامل با امریکا قرار دارد و هیچ آمادگی برای همراهی با ایران در مقامات این کشور دیده نمی شود.

وی گفت: به منظور توسعه روابط دیپلماتیک مابین  ایران و عربستان در خصوص قیمت نفت رایزنیها و تلاش بسیاری از سوی کشورمان صورت گرفته است اما عربستانیها همراهی نمی کنند مگر اینکه اتفاقات جدیدی رخ دهد و وضعیت آنها تغییر کند که بتوانند با ایران همراهی داشته باشند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در خصوص بازنگری قیمت نفت در لایحه بودجه 94، با اشاره به اینکه این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح و در حالی پیگیری است، افزود: در رابطه با قیمت نفت نمی توان یک پیش بینی دقیقی داشت و هیچ کس قادر نیست که پیش بینی دقیقی از قیمت نفت به ویژه در شرایط فعلی داشته باشد چرا که که هر اتفاقی ممکن است در دنیا رخ داده و قیمت نفت را تحت تاثیر قرار دهد.

بستن بودجه 94 بر مبنای نفت 60 دلاری منطقی است/ پیش بینی های لازم برای تغییر قیمت نفت در بودجه لحاظ شود

مروی ادامه داد: در حال حاضر برخی سازمانهایی که قیمت نفت برای سال 2015  را پیش بینی می کنند رقم 60 دلار تا 90 دلار را مطرح کرده اند و همچنین برخی دیگر از کارشناسان نیز عکس این پیش بینی ها را داشته و قیمت نفت در سال 2015  را تا حدود 35 دلار  پیش بینی کرده اند.

وی تصریح کرد: بنابراین اینکه بتوان حدس زد قیمت نفت در آینده چقدر خواهد بود کار بسیار مشکلی است  اما به نظر بنده میانگین اعدادی که الان مطرح می شود (40-50 و 60 دلار)  یعنی حدود 60 دلار برای پیش بینی قیمت نفت در سال آینده و بستن بودجه 94بر این مبنا مناسب است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه باید پیش بینی های لازم در بودجه سال 94 در صورت کاهش یا افزایش قیمت نفت، انجام گیرد، گفت: در گذشته هم که قیمت نفت پایین بود و خیلی نمی شد روی درآمدهای نفتی حساب کرد گزینه های مختلفی  را در بودجه  پیش بینی می کردیم که بنابر تحقق هر کدام از قیمت های مطرح، سیاست مناسب با آن در پیش گرفته شود  تا در صورت تغییر قیمت نفت بودجه تحت تاثیر آن قرار نگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی