بازدید 13493

مرگ دوازدهمین پلنگ ایرانی در طی ۹۰ روز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این باره گفت: علت مرگ این حیوان که یک پلنگ نر و بالغ بوده است هنوز مشخص نیست اما لاشه پلنگ صبح روز چهارشنبه جهت بررسی بیشتر به اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان منتقل شده است.
کد خبر: ۵۰۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰ 18 June 2015
عصر روز گذشته لاشه یک یک پلنگ در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان در محدوده ای به نام دربند کلاسر توسط افراد محلی مشاهده و موضوع به اداره محیط زیست گزارش شده است.

به گزارش «تابناک»، به دنبال این گزارش نیروهای یگان محیط زیست عازم منطقه شده و به بررسی لاشه پلنگ پرداختند که حدود ۱۰ روز از زمان مرگ آن گذشته و بخش های زیادی از آن توسط گوشتخواران خورده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این باره به دیدبان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: علت مرگ این حیوان که یک پلنگ نر و بالغ بوده است هنوز مشخص نیست اما لاشه پلنگ صبح روز چهارشنبه جهت بررسی بیشتر به اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان منتقل شده است.


بررسی کارشناسان بر روی لاشه پلنگ و تحقیقات محلی برای کشف دلایل و شناسایی عامل یا عاملین احتمالی مرگ پلنگ آغاز شده است.

پس از مرگ یازده پلنگ ایرانی در بردسیر ، کازرون ، پشتکوه ، ایوان ، تربت جام ، سرخس ، فیروزکوه ، لارستان ، اسفراین و مانه ، این دوازدهین پلنگی است که از ابتدای سال جاری به دلایل گوناگون در نقاط مختلف کشور از بین رفته است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۹
حیف این پلنگ ها که تو ایران زاییدند و از بین رفتند. لیاقت داشتن این زبان بسته ها را نداریم. دولت و محیط زیست هم که فعلا خوابند.
اگه دولت نمی تونه کاری برای این زبان بسته ها انجام بده لااقل به بخش خصوصی واگذار کنه .
10 سال بعد همین موقع :
مسئولان محیط زیست اعلام کردند در حال بررسی هستیم و تا 50 سال آینده ، نتیجه را اعلام خواهیم کرد.
چه خبره همه دارن منقرض میشن بسه دیگه یه ذره مسِولین به فکر باشید ترخدا
مسئولین سازمان حفاظت از محیط زیست چیکار می کنن؟؟؟؟؟؟ تعداد محیط بانا کمه یا چی؟
چندی پیش اعضای یه باند شکار غیرقانونی حیوانات بازداشت شدند ....فکر کنم که دست هایی پنهانی در کار است که با پرداخت پول به شکارچیان حیات وحش ایرانو از بین ببرند و موجی از نگرانی در بین ایرانیا ایجاد کنند.
پاسخ ها
محمد از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
تا وقتی امثال تو تو ایران هست نیازی به دست پنهان نیست
باید یک بخش مدیرتی و اجرایی برای بررسی ان درست کرد و حق مدیریت بالا و تعداد زیادی کارمند که وهمه از وابستگان باشد درست و موضوع بررسی شود
هنوز باور ندارین که این کشتار عمدی و سازماندهی شده هستش؟
من هم گمان می کنم که در پشت پرده این جنایت ها دست های افراد خیانت پیشه ای در کار باشد
بارها گفته ام و بار دگر میگویم....اون یوزی خان رو از روی پیراهن تیم ملی برداشته و سپس جنازه یکی از این زبان بسته های تازه درگذشته را بیاندازید.....اینگونه برازنده تر است....
با این هم شیر و پلنگ دو پا جه نیازی به این زبان بسته ها داریم همه را جمع اوری کرده با فروش انها به کشور هایی که یرای نگهداشت انها مایل به هزینه کرد هستند امار صادرات غیر نفتی را بهبود دهیم.
واقعا انگار عده ای قصد دارند تمامی منابع و محیط زیست این کشور را از بین ببرند و چرا مسئولان خود را به خواب زده اند جای سئوال دارد؟
مرگ این پلنگ به علت نبرد با خرس ها بر سر تعین قلمرو بوده و این یک پروسه طبیعی در حیات وحش است پس کم علیه انسانها ناجوانمردانه موضعگیری کنید
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
اگه راست میگی چرا جداشون نکردی که کار به اینجاها نکشه
مه صفا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
آشنا ....کشتی کج بوده جرات نکرده نزدیک بشه.....از دور گفته لنگش کن و بعد نتیجه اش این شده....حالا خدا رو شکر خرسها قلمرو دارن و بی خونه و آشیونه نموندن
حیوونات هم به پای بی برنامگی ما انسان ها تلف میشن، در حالی که اگه به حال خودشون رها بشن بهتر زندگی میکنن
اقارجان تو را به خدا تمام پلنگ هامون رو جمع کنین بفروشین به کشورای دیگه حداقل میدونیم زنده میمونن
عکس این پلنگ ها رو برا همین رو لباس تیم ملی زدید که بگید وانتد دیس.... حالا سر و کلشون پیدا شد بزنید بکشید عجب فیلم کابویی!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل