بازدید 31893
سیاست «یک بام و دو هوا» در قبال نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه‌

پیام رسان «تلگرام»: دلیل کند شدن ارتباط در ایران، داخلی است!

آن گونه که این پیام می‌گوید، دلیل کندی این روزهای تلگرام در ایران، نه خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد، که مشکلاتی است که isp های ایرانی برایش به وجود آورده‌اند؛ مشکلاتی که تلگرام علتش را نمی‌داند، ولی به نظر برای خیلی از ایرانیان حدس زدن درباره آن سخت نیست!
کد خبر: ۵۱۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 29 June 2015
هرچند دولتمردان تأکید دارند‌ برنامه‌ای برای محدود کردن نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه ندارند، شواهد ‌حکایت از محدود کردن محبوب ترین نرم‌افزار ارتباطی این روزهای ایرانیان دارد.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه نرم افزار ارتباطی «وی چت» در کشورمان فیلتر شد، کاربران ایرانی که طعم ارتباط رایگان به همراه امکانات بیشتر را چشیده بودند، به دیگر نرم افزارها کوچ کردند تا جایگزین مناسبی برای نرم افزار فیلتر شده چینی بیابند و در این رهگذر، روز به روز بر شمار کاربران ایرانی برخی نرم افزار ها افزوده شد.

بالاخره این «وایبر» بود که همای سعادت بر شانه‌اش نشست و توانست با جذب میلیونی ایرانیان، بخش بزرگی از کاربران خود را در ‌دایره جغرافیایی کشورمان پر کند؛ اما وایبر هم به مانند دیگر نرم افزازهای ارتباطی تلفن همراه قابل رصد کردن نبود و همین‌ موجب شد‌ برخی ‌مسئولان رواج استفاده از آن را مشکل ساز عنوان کنند.

بدین ترتیب مناقشه‌ای بر سر فیلتر شدن و نشدن وایبر آغاز شد که همه احساس می‌کردند به زودی وایبر هم به وی چت بپیوندد و از دسترس کاربران ایرانی خارج شود. نقطه اوج این مناقشه زمانی بود که نقل برخی جوک های جهت دار و خاص در جامعه رواج یافت و به باور بسیاری، امثال وایبر نقش بسزایی در فراگیر شدن این جوک های خلاف منافع عموم و توهین آمیز داشتند.

البته ماجرا محدود به وایبر نمی‌شد و دست اندرکاران دستگاه قضا، از مثلث وایبر، تانگو و واتس اپ نام می‌بردند که معتقد بودند باید فیلتر شود اما دولتمردان اصرار داشتند که نباید چنین اتفاقی رخ دهد و حاضرند برای دور کردن سایه فیلتر از نرم افزارهایی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، تدابیری ویژه ‌در دستور کار قرار دهند.

با این رایزنی ها، احتمال فیلتر شدن این نرم افزارها کاسته شد تا شاهد حضور گسترده تر هموطنانمان در این شبه شبکه های اجتماعی باشیم؛ شاید همین حضور گسترده بود که امثال وایبر را از نفس انداخت و موجبات کند شدن این نرم افزار را فراهم آورد تا هم‌وطنانمان مجبور شوند بار دیگر کوچ میلیونی دیگری به یک نرم افزار دیگر را رقم بزنند و کاری کنند که نرم افزار ارتباطی «تلگرام» به نامی شناخته ‌در کشورمان تبدیل شود.

بدین ترتیب روز به روز بر کاربران ایرانی پیام‌رسان تلگرام افزوده می‌شد که شایعاتی درباره فیلتر شدن قریب الوقوع این نرم افزار منتشر شد و واکنش های مختلفی را رقم زد؛ شایعاتی که به تازگی با کند شدن دسترسی برخی کاربران این پیام رسان بسیار سریع، رنگ و بوی واقعیت گرفته و بسیاری از احتمال صحت آن سخن می‌گویند؛ هرچند هنوز مسئولان درباره آن سخن نگفته‌اند.

البته چندی پیش، انتشار برخی استیکرهای خاص در این پیام رسان موجب شد ‌برخی مسئولان، از جمله وزیر ارتباطات، از آمادگی شان برای مقابله با این اتفاقات در شبکه های ارتباطی تلفن همراه سخن بگویند ،ولی هیچ وقت حرف و حدیث ها در این باره از آن تهدید خشک و خالی فراتر نرفت.

اما کندی این روزهای تلگرام در ایران چیزی نیست که کاربران چند میلیونی و پر شمار آن در کشورمان متوجه اش نشده باشند، چیزی درباره اش نشنیده باشند یا حدس نزنند که چرا رخ داده، به ویژه آنکه در حافظه شان فیلتر شدن وی چت و ناکارآمد شدن وایبر ثبت و ضبط شده است.

این در حالی است که این بار در اتفاقی جالب توجه، شرکت تولید کننده پیام رسان تلگرام پا به میدان گذاشته و ساعاتی پیش‌ رسما درباره دلایل کند شدن ارتباط کاربرانش در ایران اظهار نظر کرده است تا شاید به این وسیله شائبه ها درباره خود را رد کرده و به نوعی درباره مشکلاتی که کاربران ایرانی تلگرام با آن مواجهند، شفاف سازی کرده باشد.

پیام رسان «تلگرام»: دلیل کند شدن ارتباط در ایران، داخلی است!

پیامی که در اکانت رسمی این پیام‌رسان در توئیتر منتشر شده، از این قرار است: «ترافیک تلگرام در ایران به وسیله ارائه دهندگان اینترنت محلی محدود شده است. در حال تلاش برای یافتن علت آن هستیم‌».

آن گونه که این پیام می‌گوید، دلیل کندی این روزهای تلگرام در ایران، نه خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد، که مشکلاتی است که isp های ایرانی برایش به وجود آورده‌اند؛ مشکلاتی که تلگرام علتش را نمی‌داند، ولی به نظر برای خیلی از ایرانیان حدس زدن درباره آن سخت نیست؛ مشکلاتی که اگر وزارت ارتباطات و دولت از وجودشان بی اطلاع باشند، یک سؤال پیش می‌آید و اگر درباره شان آگاهی داشته باشند، ده ها سؤال!

مگر آنکه این موضوع توسط مسئولان به کل تکذیب شود و کندی این روزهای تلگرام از گردن عرضه کنندگان اینترنت داخلی ساقط شده و به دم و دستگاه این شرکت در خارج از کشور مرتبط دانسته شود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰۲
آقا نگو
نگید
نگو
تابلوئه دیگه
ما هم نمیگیم مخابرات و بعضی اپراتور ها درخواست دادن که فیلتر بشه
شما هم نگید
پاسخ ها
NoOne
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
فیلتر چیه برادر من چقدر ساده ای وقتی یه برنامه محبوب گیر آوردن که از قضا کاملا OpenSource و دسترسی به پروتوکول های ارسال و دریافتش مثل آب خوردنه چرا باید فیلتر کنن؟ کنترل و نظارت چشه؟
EveryOne
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
جناب NoOne خان! هر برنامه OpenSource ای که قابل کنترل و نظارت نیست. رجوع فرمایید به مباحث رمزنگاری، تبادل کلید و ....
صالح
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
یا این دوست گلمون معنی Open source رو نمیدونه چیه یا اینکه همین تفکر رو راجع به امنیت Linux هم داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
خودتون مچل چه چیزایی کردید. چه اهمیتی داره که مشکل از کجاست، در کل وقت، آبرو، آرامش و خیلی چیزای دیگه رو خرج این ارتباطات ناسالم نکنید. از ما گفتن بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
استاد کی به شما گفته میشه این پیغام رسان رو رمز گشایی کرد!!!؟؟؟؟؟ اشتباه به عرضت رسوندن! اگر میشد روش نظارت کرد "کندش نمیکردن!!!".
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
تو کشور ما اگه دزدی خیلی زیاد بشه(الان زیاد نیست) هرکی نردبون بخره دستگیر میشه.چرا؟ چون آسون ترین راه و حتی نیازی به سوزوندن 1 میکرون فسفر هم نداره
کاش مسئولان مربوطه، اندکی، فقط اندکی صداقت با شجاعت داشتن و می‌گفتن اختلال کار ماست.
اون موقع تحمل درد و سختی محرومیت از ابزارهایی که همه دنیا ازش استفاده می‌کنن، واسمون خیلی خیلی راحت‌تر بود.
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
اين كه اسمش نشد شجاعت
كاش اندكي رشد ميكردند تا كمتر موجب عقب ماندگي و دردسرهاي و هزينه ها و حوادث باشند
وقتی که در این مورد هیچ توضیحی داده نمیشه، این توهین به شعور مردم ایرانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
ای بابا چیزی که اصلا مهم نیست شعور مردمه برادر !!!!
کند کردن تلگرام یک کار که از نظر فنی کاملا آسان است .هر برنامه ای که در اینترنت کار میکند .. ترافیک آن کاملاشفاف قابل ردیابی است..
کافی است برچسبی به آنها بزنند. که این بسته ها دیرتر برسند.
-=- -=-
ولی این کار توهین به شهروندان است ..

تلگرام هم که فیلتر کنن
بزودی اینترنتی ارایه میشود که خارج از کنترل دولت است.
خدا شاهده هر ماه بیش از 41000 تومن پول اینترنت به مخابرات میدم بعد اونوقت اینها با بی ... و عمدا این شبکه و سایر نرم افزارها رو دچار اختلال میکنند ایا اینه داستان حمایت از مصرف کننده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
عزیزم شما که داری از فیلتر شکن استفاذه میکنی پس مشکلت چیه؟
ip امریکا افتاده پس 41000 پول اینترنت به کجا میذی
مخابرات داره ضرر میده.
نیومدن بخرنش که ضرر کنن.
پس از قدرتشون و نفوذشون استفاده میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
مخابرات ضرری نمی کنه فقط روند افزایش سودش کمتر از سابق شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
مخابرات ضرر نمیده. از سودش کم شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
ضرر نمیکنه سودش یه مقدار کم میشه
چرا به مردم راست نمی گویند؟ دروغ گو مگر دشمن خدا نیست؟ من از بیسفون ایرانی استفاده می کنم برای حمایت از جوانان سازنده آن اما این ناجوانمردانه است که به ملتی دروغ بگوییم و عذابشان دهیم.
مشکل بی قانونی است که قانون شده !!و مسولان مردم را در شان پاسخگویی نمیداند
بابا جان چرا خودتون رو اذیت می کنید!!
فیلترینگ هوشمند یعنی ترافیک غیر مستقیم شده و اول در یک سرور داخلی پردازش شود و بعد از اعمال تغییرات دیتا به کاربر برسد. سرورهای ماه ضعیفه و حین فیلترینگ افت سرعت پیش میاد به همین سادگی!
دیگه چرا قضیه رو پچیده می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
چرا منفی؟ خب حرف ایشون کاملا صحیحه ، همون مساله ای که برای اینستاگرم هم پیش اومد
سلام
بنده خودم ispدارم ما توی ایران هزارتا isp داریم یعنی اونا اومدن دونه دونه چک کردن این همه رو ذهنتون جای دور نره به ما isp دارها اصلا ارتباط نداره ارتباطش به اون کسایی ربط داره که از این ارتباط رایگان ضرر میبینن وحق هم میدم با این وضعیت دلار وتجهیز یه مرکز خدمات چه موبایل چه اینترنت واقعا دچار بحران میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
ترجمه ی خبر درست نیست! صحبتی از ISP نشده! اینترنت پرووایدرها گنده تر از ISP ها هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
isp ها که خودشون از شرکتهای pap خرید میکنن و کاره ای نیستن
اینترنت ایران عروس هزار داماد است. دقیقا مثل مسأله پارازیتها که همه می دانند مقصر اصلی کیست و کسی نمی داند!
انقدر کند میکنن و اختلال ایجاد میکنن که بگن فیلتر نکردیم و همه مجبور بشن استفاده نکنن! سیاست دولت جدید تفاوتش با قبلی توی اینه, فیلترینگ با سیاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
ربطی به دولت ندارد
تمام پیامها کنترل میشه
اميدوارم نخوان به لنگر كشتي ربطش بدن
پای نهادهایی فراتر از دولت در میان است.همه میدانیم
تلگرام حجمش حدود 25mb از وایبر کمتره ولی امکاناتش خیلی بهتر و بیشتره. واقعا حیفه تلگرام فیلتر بشه. وایبر رو که میگفتن اسرائیلیه، تلگرام هم اسرائیلیه؟ تروخدا تلگرام رو انگولک نکنید.
همین تلگرام تو باقی کشورها سرویس عادی داره و داخل ایران هم با فیلتر شکن که متصل میشی کاملا سریع و عادی هست ، اما یاز دولتمردان اصرار دارن که اشکال از سرور اصلی تلگرام هست ، این مثال دم خروس و قسم .... چقدر کاربرد داره اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
پس تو چین و هند با اون تراکم و جمعیت کلا باید نرم افزار حتی شروع هم نشه
همه چیز تو کشور ما باید با طعم محدودیت باشه؟!
روحاني مچكريم
تا بوده همین بوده، وایبر و واتس آپ و لاین و تانگو از قبل و حالا تلگرام و فردا بی تاک و بقسه نرم افزارهای ارتباط جمعی. دلیل اصلی آن هم کم شدن سود اداره ....ایران به دلیل استفاده کاربران از این نرم افزار ها به جای دادن اس ام اس و تماس با خطوط ..... ای کاش یکم مدرن تر فکر میکردند و به جای س.د انباشته کردن فکر مشتری ها را میکردند
اسکایپ چند وقته درست کار نمیکنه
فقط قندشکن و دیگر هیچ به راحتی از همه شبکه ها استفاده می کنیم هیچ چیزیمون هم تا حالا دچار سرقت اطلاعات نشده
وایبرم کند نشد، همین مشکلات تلگرام رو پیدا کرد، مردم رفتن تلگرام، حالا میرن جای دیگه.
تلگرام بخاطر خاصیت مجانی ارسال فایلش هیچ مشابه‌ای نداره و کسانی مثل دانشجوها و افراد مشابه که مدام در حال ارسال فایل هستن مجبورن ازش استفاده کنن. یعنی حتی اگه شده با فیلترشکن. نتیجه اینکار هم فقط ... هست که اینجور .....
تقصیر اون برخیه . این برخی کلاً دوست ندارند ....
هیچ سیاست یک بام و دو هوایی وجود نداره. کاملا روشنه. سیاست دولت مقابله با شبکه های اجتماعی تلفن همراهه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
دولت نه، بلکه... .
به خدا دیگه بعضی از مسئولا دارن .... لا اله الا الله.مسئولای عزیز،تر و خشک رو با هم نسوزونید
صبح عالی بخیر
یعنی همیشه و همیشه باید دروغ بشنویم.دنیای امروز جایی برا فیلتر نداره هر روز یه نرم افزار جدید میاد.یه بارکی مثل .... قطش کنیید اینترنت رو مام بدونیم چیکاره ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
باز اینترنت مفتی و به شکل دیگه ازادترش از جای دیگه و ازفضا میاد
متاسفانه بسیاری از کارها در پشت پرده انجام میشه وگرنه دیگه خود ما خوب میدانیم که توسط سرورهایی که شرکت زیر ساخت کل اینترنت کشور را رصد میکند براختی ترافیک تمام نرم افزارها از جمله تلگرام و واتس اپ کنترل میشود اما بنا به دلایلی اشکار نمیکنند یک سند بسیار راحت همین را بازگو میکند که کافیست به همسایگان نزدیک خود مسافرتی داشته و از اینترنت انها استفاده کنید دریافت تصاویر و ویدئو ها در واتس اپ با سرعت بالا و هزینه بسیار پایین مقدور است .حتی با اینترنت هتل های بسیار سطح پایین نیز اینترنتی بهتر از ایران را تجربه خواهید کرد و اما ده ها برابر پول بیشتر و سرعتی ده ها برابر کندتر برای کاربران ایرانی!! این پول ها وسود ترافیک ها و هرگیگ 4 هزار تومن به جیب چه کسانی میرود؟ زیرا در هیچ کشوی بر اساس گیگابایت اینترنت ارائه نمیشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
میشه لطف کنید زیر دیپلم حرف بزنید؟؟ما که هیچی نفهمیدیم...والا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
ناشناس 2:41 برو سوادتو آپدیت کن
برای اینکه شما بفهمی، این آقا نه زیر دیپلم، بلکه باید اکابری حرف بزنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
اینترنت فکسنی مخابرات اون هم از نوع حجمی داشته باشی میفهمی چی میگه خیلی درد داره، تازه نامحدود هم فقط برای تهرانی هاست
خداییش شد ما سمت یه چیزی بریم و یه مشکلی براش درست نکنن؟؟؟
مسوولان بعضی وقت ها ...

به جای این کارها اختلاس گران رو بگیرین

مگر شما ایرانی نیستید؟
دندون رو جیگر بزازید اون دنیا درست میشه
هزارتا نرم افزار هست این نشد یکی دیگه اما توصیه من اینه که برگردید به وایبر سرعتش بهتر شده
ما همچنان منتظر اینترنت بالنی گوگل هستیم
مگر اینکه اونا به داد ما برسن
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
اون بالنم با موشک میزنن...
دوستان اهل فن بررسی کنید یک نرم افزار دیگر پیشنهاد کنید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
چه فرقی میکنه اونم همین بلا سرش میاد
بهتر از هرکسی میدانید که اولین کاری که این دست نرمافزارها میکنند اسکن تمامی کانتکت ها است. اگر فکر امنیت مردم بودند میگذاشتند با همان اولین نرم افزار کارکنند و اینقدر تمامی نرم افزارهارا تست نکنند. فکر کنم الان تمامی شماره تلفن های ایرانی ها و ارتباطات بین افراد را همه دنیا داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
احسنت! تمام کشور ها الان اشراف اطلاعاتی بر شماره های تماس ایران دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
شما که با گوشیت اورانیوم غنی می کنی میتونی عضو نشی دلیلی نداره بخوای بقیه رو محبور کنی از این نعمت محروم بشن
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
آره الان هی از کشورهای مختلف دارند با من تماس میگیرن.یه دقیقه پیش از جزایر لانگرهانس باهام تماس گرفتند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
شماره های من دست افراد خارجی باشه که هیچ اطلاعی ازش ندارن بهتره تا دست افراد خودی باشه که سرک بکشن تو زندگی من .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
ارتباط تو ایران فقط به طنز محدود شده شماره مردمی که واقعا زندگی میکنند ممکنه به دردشون بخوره اما ماها فقط یک سرور عظیم طنز هستیم. غم انگیز تر اینکه اعتراضمون هم طنز شده و به گوش کسی نمیرسه
به نظر من که دخالت های بعضی از این شرکت های سیمکارت هستش که دارن ضرر میبینن.... آخه مردم دیگه برای ارتباط با دوستان خود و فعال کردن اینترنت موبایل شارژ نمیخرن و هزینه ی آن را به مخابرات یا شرکت های خصوصی اینترنت برای فعال کردن wifi میدهند در نتیجه مخابرات و شرکت های خصوصی اینترنت سود زیادی میبرند و شرکت های سیمکارت فقط ضرر میبینند....
من فقط موندم اون از وايبر كه همش تبليغه اين هم از تلگرام از اين كوچ كنيم به چى آخه؟
به نظرم ديگه اين فنر از اين بيشتر فشرده نميشه،واي به روزي كه ناگهاني بخواد باز بشه
پاسخ ها
عالی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
مثل اینکه فنره دیگه خاصیت فنری شو از دست داده و زنگ زده برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
الان از این ور بوم میفتیم فردا از اون طرف بوم ! کلا تو کار افراط و تفریطیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
احسنت+++++++++++++++++++
نون آقایون مخابراتی آجر شده... خخخخخخخ
اگه قطع نشه اپراتورای تلفن همراه از کجا نون بخورن؟مگه میشه...مگه داریم!!!
بنظرم فیلتر بشه نه این همه....اصلا نشه زنگم بزنی یا اس بدی.....منکه خودم دلم نمیخاد بچتم ولی مجبورم .....
همه چی باید فیلتر بشه همه چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی به دستور سازمان تنظیمات مقررات و ارتباطات رادیویی این محدودیت رو ایجاد کردن نه به خواست خودشون
پیامک در همه دنیا جزو خدمات رایگان محسوب میشه ولی مخابرات ایران ازش "نون بوقلمون" می خورن. فرقی نداره چه نرم افزاری با چه مطالبی استفاده بشه... فیلتر میشه! باید بشه!!!
واقعا مسخره است، ما از کمترین حقوقمون محروم می شیم... چرا؟؟؟
با کره شمالی زیاد فرقی نداریم دیگه... ادامه بدین در دنیا رو ببندیم رو خودمون.. نظرتون چیه؟؟!!!!!!!!
محرومیت مادرزادی
همه نظرات دوستان درباره زشتی کار و بی احترامی به مردم و ایجاد محدودیت درست و صحیح و متین، اما خداییش ما هم کلاه خودمون رو قاضی کنیم، فرهنگمون تو استفاده از این ابزارها پایینه. نمونه اش هم استیکرهای غیراخلاقی که همتون دیدید.
با احترام به نظر همه دوستان
بحث وایبر وتلگرام نیست
این مشکل باید ریشه ای و برای یک بار حل بشه
مهم اینه که آقایون با ارتباطات در این سطح مشکل دارند وباید تکلیفشون رو با مردم مشخص کنند
اینشالله به زودی شاهد اینترنت رایگان خواهیم بود و این انحصار پایان می یابد .
ما که تو ایران زندگی می کنیم بدبخت هستیم؟
چوب دو سر طلا شدن مردم بیچاره
30 درصد سرویس ها رو اون وری ها واسه ایرانیا بستن
60 درصدشم این وری ها فیلتر کردن
کلا مونده بحث سر استفاده از 10 درصد برنامه ها!
نابودمون کردن رفت
کجاست زینال که ببیند نمرد و به آرزویش رسید و وایبر و واتس آپ و تانگو را با توصیه های آن بزرگوار فیلتر کردند تا دیگر در مملکت جنایت رخ ندهد! از این ببعد با فیلتر شدن این نرم افزار ها شاهد هیچگونه قتل، تجاوز و دزدی در کشور نخواهیم بود به لطف پیشنهادات زینال و اجرای برخییییییییییییییییییییییییی!!!
مگه داریم؟؟؟؟؟ مگه میشه؟؟؟؟؟؟
مگه داریم
مگه میشه
دولت براي وايبر و تلگرام از «فيلترينگ ايذائي» استفاده مي‌كند. فيلترينگ ايذائي نوعي از فيلترينگ است كه طي آن، اين نرم‌افزارها نه به صورت كلي بلكه به صورت نوسان‌هاي لحظه‌اي فيلتر و قطع مي‌شوند تا مخاطب خودش كلافه شده و آن سامانه را ترك كند. بديهي است مزيت آن اين است كه كسي اصل ماجراي فيلتر را گردن نخواهد گرفت!
طرف ميگفت نميدونم چرا هر كس هر چيز گم ميكنه سراغشو از من ميگيره ؟!
از قضا تو خونه من هم پيداش ميكنن !!!
مدتی است اینترنت منزل ما دائم قطع و وصل میشه من اول فکر کردم بخاطر شرکت ارائه دهنده است ولی بعد متوجه شدم چون اینترنتی که گرفتم از یک شرکت خصوصیه و قبلا اینترنت مخابرات داشتم بخاطر همین مخابرات باعث این اختلال می باشد واقعا باعث تاسفه
قیمت ترافیک اینترنتی در ایران بر اساس mb حدود 348 برابر کشور کانادا می باشد شما می توانید با مقایسه ISP های هر دو کشور به این موضوع پی ببرید
ربطی به isp های محلی نداره به خاطر سرور های واسط در شرکت زیرساخت هست
بهتره از وایبر استفاده بشه چون این نرم افزار open source هست امکان پیگیری و خواندن اطلاعات بسیار زیاد است ولی وایبر از نظر امنیت در درجه اول است
کندی اون بدلیل آپدیت سرور و بک آپی که از مدیا هاتون میگیره
برید تو مسیر زیر فولدر cache را پاک کنید درست میشه
Android\data\...telegram...\cache
سلام دوست فیلتر چی!
بذار ی جارو بگم فیلتر کن حال همه گرفته بشه! از دستت در رفته. Clash of Clans
دوستان من از اونا بودم که تو مدرسه میگفتم آقا مشقارو ندیدید.
خلایق هر چه لایق
علاوه بر اين مدتي است كه در شهر بوشهر پارازيت ها تشديد شده است.
بابا باز شروع کردن اینا خسته شدیم بمولا
فردای قیامت مخابرات باید جواب بده
دست بردارین آقایون - دنیا داره به سرعت رو به جلو میره ... حالا ما چی ؟ داریم میریم به عصر حجر ؟ حیفه .... ببرینمون به عصر یخبندان اول که راخت بشیم.
بابا خسته شدیم.دلخوشیمون اینه دیگه.اهههههههههههههههه
کلا ورژن ویندوز مشکل نرم افزاری داره
هیچی واتزاپ نمیشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار