بازدید 5516
۶
گره‌ای که هر روز کورتر می‌شود

طلاق با طعم تفاهم

صحبت از طلاق و افزایش آن این روزها حرف جدیدی نیست اما حالا بعد از طلاق عاطفی این طلاق توافقی است که در دادگاه ‌ها در حال جولان دادن است.
کد خبر: ۵۱۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۰ 07 July 2015
صحبت از طلاق و افزایش آن این روزها حرف جدیدی نیست اما حالا بعد از طلاق عاطفی این طلاق توافقی است که در دادگاه ‌ها در حال جولان دادن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ تلخی واژه‌اش نشان از جدایی انسان‌ها دارد،‌واژه‌ای که نمایانگر اقیانوسی متلاطم و ناامن برای ادامه زندگی است و گاه صدمات سهمگین آن تا پایان عمر فراموش نمی‌شود.

آری سخن از منفورترین حلال خداست که این روزها در زیر پوست شهر ریشه می دواند و نه تنها پای پیشگیری آن می‌لنگد بلکه هر روز شاهد افزایش آن هستیم.

*طلاق از جنس توافق!

این روزها بحث طلاق توافقی زیاد به گوش می‌رسد.وقتی صفحات آگهی روزنامه‌ها را ورق می زنیم آن چه که شاید بیشتر از بقیه نظرمان را جلب کند وفور ْآگهی‌های مشاوره حقوقی و طلاق‌های توافقی است که با وکالت دادن بدون حضور در دادگاه صورت می‌گیرد ؛ یک طلاق از جنس توافق!

آمار‌ها نشان می دهد میزان طلاق روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از ازدواج‌ها این روزها به بن‌بست طلاق می‌رسد.

سازمان ثبت احوال آمار تازه‌ای از میزان طلاق اعلام کرده، آماری که نشان از افزایش 17.5 درصدی این پدیده نسبت به سال گذشته است.
این در حالی است که رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در هفته گذشته اعلام کرد: طلاق توافقی با 27 هزار و 320 فقره پرونده در صدر دعاوی مجتمع‌های خانواده شهروندان در سال 93 قرار داشته است.

این آمارهای معنادار می‌شود که آن را با تمامی پرونده های طلاق در تهران مقایسه کنیم.

براساس آمارهای ثبت احوال استان تهران سالانه بیش از 30 هزار نفر در تهران از یکدیگر جدا می‌شوند که بر پایه این آمار و 27 هزار طلاق توافقی در این کلانشهر می‌توان گفت 90 درصد طلاق‌ها در تهران توافقی است.

*طلاق توافقی چیست

براساس قوانین کشور طلاق به سه صورت انجام می‌پذیرد : طلاق به درخواست زن، طلاق به درخواست مرد و طلاق توافقی!

طلاق توافقی طلاقی است که در آن زن و شوهر در تمام زمینه های مربوط به زندگی مشترک از جمله مهریه ، نفقه ، جهیزیه و در صورت داشتن فرزند در خصوص حضانت فرزند توافق می‌کنند.

در این نوع از طلاق زوجین توافق می‌کنند از یکدیگر جدا شوند و این توافق در حکم دادگاه ثبت می‌شود و ضمانت اجرای قانونی پیدا می‌کند.

*تشویق به ادامه زندگی مشترک در دو جلسه

بعد از درخواست طلاق توافقی از سوی زوجین در صورتی که دادگاه نتواند اختلاف زوجین را رفع کند و آن را متقاعد به زندگی مشترک کند هر یک از طرفین مکلف می‌شوند ظرف 20 روز یک داور از میان نزدیکان خود انتخاب و به دادگاه معرفی کنند.

این داوران موظفند دردو جلسه با مذاکره و نصیحت زوجین را به ادامه زندگی مشترک ترغیب کنند و در تاریخ تعیین شده از سوی دادگاه نظر خود را مبنی بر امکان یا عدم امکان سازش به دادگاه بیان کنند.

*افزایش روز افزون طلاق توافقی در جامعه

زندگی خانواده ها نسبت به گذشته متحول شده است.در گذشته در صورت اختلاف بین زوجین بزرگان فامیل پا در میانی می‌کردند و مانع جدایی می‌شدند ، ضمن اینکه طلاق امری کاملا ناپسند بوده اما امروز نگاه به طلاق متفاوت شده و گویی طلاق شکل گذشته خود را از دست داده و نوعی قابل قبول شده است و حالا راهروی مجتمع‌های قضایی خانواده پر است از زوجینی که آمده اند تا بصورت توافقی از هم جدا شوند!

*نگاهی متفاوت به طلاق !

اگر چه از دیدگاه برخی کارشناسان حقوقی و افراد صاحب نظر شاید بتوان طلاق توافقی را بهترین نوع طلاق برشمرد!! چرا که طرفین بدون آن که دچار درگیری‌های مداوم خانوادگی شوند و علیه یکدیگر شکایت کنند تنها از طریق مذاکره و در نتیجه توافق به زندگی مشترک خود پایان می دهند اما به طور کلی طلاق به هر شکلی که باشد آفت و زلزله خاموشی است که در کمین خانواده‌هاست و در پی آن آسیب‌های اجتماعی بسیاری نهفته است...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
مرديازن خيانت ازهمسرش مي بيندوچون اثبات آن زمانبر است واكثرمواقع به جايي نمي رسد لذا اقدام به طلاق توافقي مي كنند.اين نوع طلاق پوشش مشكلاتي است كه طرفين نمي توانندبازش كنندفكرنكنيدازسراختياراست
طلاق بهترين كاري است كه زوجين با توافق همديگر انجام ميدهند چون ممكن است به جنايت و... تبديل شود.من همه نوع و همه جور راه حل را ديده و امتحان كرده ام اخر سر منجر به همين ميشود.بگذاريد از اين زندگي جهنمي خودشان را رها كنند.با موعظه و نصيحت چاره اي از در اينها دوا نميشود
يكي از دلايل رشد طلاق در جامعه شكاف بوشالي ايجاد شده بين نسل قديم و جديد بواسطه تحصيلات دانشكاهي است. انجه براي ما از اين تعالي فرهنكي به ارث رسيده و به جشم مي ايد نه افزايش بهره وري و توليد و درامد ملي و ... بلكه انسانهايي است كه كوهي از ادعا و كاسه سري مملو از كاه و متوقع دارد كه در تنظيم روابط خانوادكي هم به مشكل برميخورند.
زورکی زندگی کردن آسیب ایجاد نمیکنه؟ مشکل در طلاق نیست، بلکه در بد ازدواج کردنه، بهتره مسوولان به جای تشویق جوانان به ازدواج به فکر تشویق ازدواج خوب باشند اگرچه در سن بالاتر، برخورد مسوولان با آمار ازدواج و طلاق یه برخورد تولید انبوهیه صنعتیه و مثلا همون نگاه یه کارخونه ی خودروسازی ایرانی به خودرو هست، افزایش تولید بی کیفیت و بالا بردن آمار ، حالا به جای واژه تولید بذارین ازدواج
شیوه درست انتخاب همسر رو یاد بدید، وگرنه وقتی دو تا آدم با هم نمیسازن و از جنس هم نیستن چه دلیلی داره که حتی یک روز هم بیشتر با هم زندگی کنند؟
توافقي جدا بشن خوبه يا يه بلايي سر هم ديگه بيارن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی