بازدید 8204

جوابیه پتروشیمی مارون به خبر «تابناک»

در انتهای این جوابیه که بخش‌هایی از آن با مطلب منتشر شده در «تابناک» سنخیتی ندارد و بسیار عجیب می‌نماید، آمده: ضمن آرزوی تندرستی برای جناب آقای شهرام محمدی (فرد مصدوم حادثه)، یادآور می‌شود ضمن پیگیری مستمر مسئولین شرکت از مراحل درمان وی، تسهیلات پزشکی لازم فراهم گردیده و اقدامات آتی تا حصول نتیجه مطلوب درمان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 08 July 2015
در پی درج خبری با عنوان «آتش‌سوزی پتروشیمی با فداکاری کارگر جوان مهار و پنهان شد!»، روابط عمومی این شرکت جوابیه ارسال کرد که وفق قانون مطبوعات عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، در این جوابیه که بخش‌هایی از آن با مطلب منتشر شده در «تابناک» سنخیتی ندارد و بسیار عجیب می‌نماید، آمده:

مدیر محترم پایگاه خبری تابناک
سلام علیکم

با احترام نظر به درج خبری تحت عنوان «جانفشانی جهادگونه کارگر پتروشیمی مارون / بی اطلاعی خبرنگاران داخلی و مانور رسانه‌های خارجی» که در تاریخ 13 تیرماه جاری بر روی خروجی آن خبرگزاری قرار گرفت –و بعدها مورد استفاده و استناد رسانه‌های دیگر نیز قرار گرفت- خواهشمند است در اجرای ماده 23 قانون مطبوعات و با امعان نظر به تبصره 1 ذیل آن، دستور فرمایید جوابیه زیر بدون هرگونه جرح و تعدیل منتشر گردد:

[توضیح ضروری: خبری با عنوان یاد شده در صدر جوابیه و در تاریخ ذکر شده در «تابناک» منتشر نشده است!]

1- صنعت پتروشیمی به دلیل مواد متعدد قابل اشتعال و انفجار مستعد وقوع حوادثی از این دست می‌باشد و علیرغم تمام تلاشی که برای جلوگیری از وقوع حوادث رخ می‌دهد، در مواردی ناخواسته مشکلات فنی، طبیعت فرایندها و نیز خطای انسانی وقوع حادثه اجتناب ناپذیر می‌شود.

2- مستحضر هستید که اطلاع یابی وظیفه ذاتی یک خبرگزاری می‌باشد. متاسفانه نماینده خبرگزاری تحت مدیریت جنابعالی در خوزستان، بدون تلاش برای ارتباط با مسئولین شرکت پتروشیمی مارون و بدون سعی در اطلاع یابی اقدام به اطلاع رسانی خبر فوق به صورت غیر موثق نمود [به توضیح ضروری بالا رجوع کنید] که در این میان اطلاعات اشتباه و غیر مستند منتشره توسط خبرگزاری فارس مورد استناد رسانه‌های دیگر نیز قرار گرفت.

3- در موضوع کاری حادث شده گروهی از همکاران این شرکت در حال انجام کار روتین روزانه خود بودند که متاسفانه یک نفر از همکاران که به کانون حادثه نزدیکتر بود، دچار آسیب گردید. فلذا شیوه داستان سرایی و قهرمان سازی مطرح شده توسط نماینده آن خبرگزاری و نیز تابناک و ادعای احتمال کشته شدن صدها و شاید هزاران نفر از کارکنان این پتروشیمی برخلاف واقع و به دور از اصول حرفه‌ای می‌باشد. [نسبت دادن "داستان سرایی" و مردود دانستن ادعای "احتمال کشته شدن صدها و شاید هزارن تن" به متن منتشر شده در تابناک، به خوبی ثابت می‌کند که این جوابیه برای تابناک تنظیم نشده چون چنین مطالبی در تابناک منتشر نشده است!]

4- و سوالی که باید از جنابعالی پرسید این است که خبرنگاری هزاران کیلومتر دورتر از همکار آن خبرگزاری که در مجاورت محل حادثه زندگی می‌کند، بسیار زودتر [متن منتشر شده در تابناک فردای روزی که خبرگزاری ها در این باره نوشتند منتشر شده است نه زودتر!] از وقوع رویدادی اطلاع یافت و اطلاع رسانی نمود، نشانه ضعف عملکرد همکاران شما نیست؟ کدام خبرنگار تابناک و دقیقا با کدام مسئول پتروشیمی مارون تماس گرفتند که آن مسئول سعی در کتمان حقیقت داشتند؟ در آن پایگاه سخنانی را به نقل از صلاحت پور مدیر روابط عمومی این شرکت منتشر کرده‌اید. لطفا به افکار عمومی پاسخ دهید که کدام خبرنگار شما، از چه طریقی و در چه زمانی با ایشان صحبت کرده‌اند؟ روابط عمومی پتروشیمی مارون مکالمه، مصاحبه و اصولا گفت‌وگوی رئیس این واحد با خبرنگار فارس و تابناک را تکذیب می‌کند. [تابناک بخشی از سخنان مدیر روابط عمومی پتروشیمی مارون را به نقل از خبرگزاری ها نعل به نعل و عینا درج نموده که امری مرسوم و رایج و البته حرفه‌ای است و در عین حال در هیج جای خبر تابناک ادعا نشده که این مسئول حقیقت را کتمان کرده است!]

5- شرکت پتروشیمی مارون با استناد به تبصره 3 و 4 ذیل ماده 23 قانون مطبوعات، حق پیگیری اتهامات وارده و انتشار خبر غیر حرفه‌ای و غیرموثق را برای خود محفوظ می‌داند.

در پایان ضمن آرزوی تندرستی برای جناب آقای شهرام محمدی (فرد مصدوم حادثه)، یادآور می‌شود ضمن پیگیری مستمر مسئولین شرکت از مراحل درمان وی، تسهیلات پزشکی لازم فراهم گردیده و اقدامات آتی تا حصول نتیجه مطلوب درمان انجام خواهد شد.

با تشکر
روابط عمومی شرکت پتروشیمی مارون

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی