بازدید 3487

کویت ۲۴ نفر را به‌ اتهام همکاری با ایران دستگیر کرد

یک نماینده شیعه پارلمان کویت ضمن زیر سئوال بردن ادعای توطئه ایران و حزب الله علیه کویت که پس از بازداشت چند نفر در این کشور مطرح شد، خواستار افشای جزئیات این توطئه -در صورت واقعی بودن آن- شد.
کد خبر: ۵۲۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 01 September 2015
دولت کویت ۲۴ نفر را به‌اتهام ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان و تدارک انجام حملات علیه کشورهای منطقه خلیج فارس دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت کویت 24 نفر را به‌اتهام ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان و تدارک انجام حملات علیه کشورهای منطقه خلیج فارس دستگیر کرد.

دادستان کل کویت در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود این افراد به همکاری اطلاعاتی با  ایران و حزب‌الله لبنان به‌منظور انجام عملیات تهاجمی علیه دولت کویت متهم هستند.

دولت کویت در حالی این اتهامات را به این افراد می‌زند که در اوایل تیرماه طی حمله انتحاری به مسجد شیعیان در این کشور 27 نمازگزار شیعه شهید و 227 نفر دیگر زخمی شدند و عاملان این حمله تروریستی کویتی، سعودی و پاکستانی بودند.

برخی دولت‌های کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس که بیش از نیم قرن از تشکیل آنها نمی‌گذرد در زمان‌های بحرانی از سیاست ایران هراسی برای فرافکنی مشکلات داخلی و عدم پاسخگویی به مطالبات مردم خود استفاده می‌کنند.

همچنین طی روزهای اخیر یکی از نمایندگان پارلمان کویت اظهاراتی علیه ایران بیان کرد.

در همین راستا یک نماینده شیعه پارلمان کویت ضمن زیر سئوال بردن ادعای توطئه ایران و حزب الله علیه کویت که پس از بازداشت چند نفر در این کشور مطرح شد، خواستار افشای جزئیات این توطئه -در صورت واقعی بودن آن- شد.

به گزارش خبرگزاری آسیا، دکتر عبدالحمید دشتی با اشاره به ادعای بازداشت یک هسته وابسته به ایران و حزب الله لبنان در کویت گفت: «اما آنچه درباره روابط (اعضای این هسته ادعایی) با ایران و حزب الله گفته شد، در جلسات دادگاه مشخص خواهد شد که این روابط چیزی فراتر از روابط شخصی به دلایل تاریخی و جغرافیایی و عقیدتی نیست.

و اگرنه اگر مسئله جز این باشد و آنچه افراد کینه‌جو و توطئه‌گر درباره وجود طرح ایران و طرح حزب الله علیه ما می گویند درست باشد، من از دولت می خواهم فورا بیانیه ای در این باره صادر و جزئیات این طرح خصمانه را که این طرف ها (علیه کویت) آماده کرده بودند فاش کند و هر نوع رابطه را با طرف های توطئه‌گر قطع کند.

ما همان گونه که راضی نیستیم شخصی صدمه ببیند، قطعا نخواهیم پذیرفت که علیه کشور ما و ملت ما و ثبات ما و امنیت مردم ما توطئه شود».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی