بازدید 3434
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همه مذاهب در نظام‌جمهوری‌اسلامی‌ایران برابرند

جنتی گفت: در این دولت برای نخستین بار با انتخاب واعزام سفیر از بین برادران اهل سنت گام مهمی را برای اثبات این مهم که همه مذاهب در نظام جمهوری اسلامی ایران برابرند برداشته شد.
کد خبر: ۵۵۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 28 December 2015
جنتی گفت: در این دولت برای نخستین بار با انتخاب واعزام سفیر از بین برادران اهل سنت گام مهمی را برای اثبات این مهم که همه مذاهب در نظام جمهوری اسلامی ایران برابرند برداشته شد.

به گزارش تسنیم، علی جنتی شامگاه دوشنبه در مراسم وحدت و همدلی  با اشاره به زندگی مسالمت آمیز شهروندان اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر اظهارداشت: دولت یازدهم بر اساس شایسته سالاری از بین کسانی که به این نظام پایبند هستند مدیران و بخشداران زیادی را انتخاب و منصوب کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در در نظام جمهوری اسلامی همه ادیان و مذاهب از حقوق یکسان برخوردارند،گفت: دفاع از حقوق شهروندی از اساسی ترین اقدامات دولت یازدهم است.

جنتی ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ کس احساس نکند شهروند درجه 2 محسوب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در چند سالی که تحریم کشور را احاطه کرده به اندازه‌ای جمهوری اسلامی ایران محاصره و تحریم بود که هیچ کشوری تاب و تحمل آن را نداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تحریم های بانکی وارد آمده بر جمهوری اسلامی ایران در طول 50سال گذشته به هیچ کشوری وارد نبوده است اما ایران اسلامی و ملت سرافراز با استقامت این راه را با سربلندی پشت سرگذاشت و کالاهای اساسی را به دست مردم رساند.

وی اقدام سیستم بانکی در تامین نیازهای اساسی کشور علیرغم بلوکه بودن سرمایه های ایران را بزرگترین اقدام دولت در رفع نیازهای اساسی مردم اعلام کرد.

جنتی اضافه کرد: در طول این مدت 12 قطعنامه در خصوص پرونده انرژی هسته ای برعلیه کشور صادر شد و 12 سال دروغ گفتند اما امروز به این نتیجه رسیدند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نبوده و این اعتماد جز با مقاومت مردم به دست نیامد.

وی اقدام جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای را در طول 60سال عمر سازمان ملل بی سابقه دانست و افزود: اولین اقدام دولت از بین بردن تحریم ها در کشور بود که جمهوری اسلامی با بهره گیری از دیپلماسی قوی و عهدنامه در پرونده هسته ای در برابر 6 قدرت ایستادگی کرد و نهایتا باعث به رسمیت شناساندن حق غنی سازی ایران در جهان شدیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی