بازدید 24338

وقتی سگ‌کشی در پرده‌ای دیگر ادامه دارد

عده‌ای در یک به اصطلاح مسابقه گرد هم آمده بودند که سگ‌هایشان را به جان هم بیندازند و ببینند پیروز این میدان کدامین سگ است.
کد خبر: ۵۶۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 25 January 2016
این‌که سگ صاحبش را نمی‌شناسد، یک ضرب‌المثل قدیمی است اتفاقاً در ایل و روستا سگ صاحبش را می‌شناسد اما گویی در آشفته بازار شهری کسی کسی را نمی‌شناسد و تراژدی اینجاست که یک روز در روستا هم بسان شهر در زیر هیاهوهای کاذب کسی به کسی نباشد.

تسنیم نوشت: یک گزارش تصویری دردناک که به دستمان رسید، اعصابمان را به هم ریخت. عده‌ای در یک به اصطلاح مسابقه گرد هم آمده بودند که سگ‌هایشان را به جان هم بیندازند و ببینند پیروز این میدان کدامین سگ است.
وقتی سگ‌کشی در پرده‌ای دیگر ادامه دارد
زجرآورتر این‌که این مسابقه در حاشیه یکی از شهرها اتفاق افتاده و سیلی از جمعیت هم برای دیدن این مسابقه به محل رفته‌اند و انگار که برای دیدن یک فیلم سینمایی حضور یافته‌اند با این تفاوت دیگر بلیتی برای این مسابقه تهیه نکرده‌اند.

هزینه بلیت این فیلم سینمایی اندکی بی‌تفاوتی، کمی بی‌رحمی با چاشنی بیکاری و سردرگمی است. هزینه‌ای که به راحتی برای تماشای یک نبرد خونین داده می‌شود. راستی چند سوال پیش می‌آید, عده‌ای که جمع شده‌اند تا این مناظر را ببینند، لذت می‌برند؟ اگر پاسخ مثبت باشد آیا این افراد که در برابر درگیری دردناک این سگ‌ها لبخندی بر کنج لبانشان می‌نشیند،‌ در برابر درد و رنج همنوع خود چه حسی دارند؟

نقش محیط زیست در این ماجرا چیست؟ آیا باز هم تکذیب و این‌که ما خبر نداشتیم و ... می‌تواند توجیه مناسبی برای رد شدن از این کار زشت و نابهنجار باشد؟
وقتی سگ‌کشی در پرده‌ای دیگر ادامه دارد
بر اساس اطلاع نگارنده 5 هفته است که این مسابقه در شهرهای مختلف از جمله میانه و خرمدره در حال برگزاری است. آیا نیروی انتظامی، یگان‌های حفاظت از محیط زیست، مسئولان استانی و محلی از این مسابقه پرطمطراق بی‌خبر بوده‌اند؟

آیا برخورد مراجع قضایی با برگزار کنندگان این مسابقات که تصویر نامطلوبی از کشور ایجاد می‌کند،‌ لازم نیست؟

راستی جایزه برنده این مسابقه به چه کسی تعلق می‌گیرد، قلاده‌های طلا برای سگ‌های اول تا سوم، یا اسکناس‌های نه چندان ارزشمندی که به صاحبان این سگ‌ها می‌رسد؟ فاجعه این‌جاست که عده‌ای در این مسابقات شرطبندی‌های کلان می‌کنند که باید پرسید نان این قمار قرار است سر کدام سفره برود؟

یقیناً قهرمان این مسابقه؛ سگی است که در پرده دیگر «سگ‌کشی» وجودش را تباه کرده‌ایم تا زیر سایه کف و سوت حضار احساس غرور کند و در حالی که خون از لب و لوچه‌اش می‌چکد، به حال انسانیت ما بگرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۳۲
سازمان های مربوطه خیلی زودتر از ما اینارو دیدند منتها تا رسانه ای نشه کسی کاریشون نداره . مگه سرشون درد میکنه واسه خودشون دردسر پیدا کنن
امان از جهان سوم
باعث تاسف كه روز به روز از انسانيت دور و دورتر ميشيم.
پاسخ ها
یاشار از سلماس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
چرا این همه داعیه تمدن و فرهنگ چند هزار ساله داریم در حالیکه در سرازیری بی فرهنگی پیشتاز هستیم؟؟!!
شرم بر آدمیت شرم بر این تماشگران. خدایا......
ملتی عقب مانده و وحشی شدیم. چون آموزش اصول اخلاق و انسانیت رو فراموش کردیم. ننگ بر ما
در اظهار نظر هایی که خوانندگان شما برای متجاوزین به عنف یا آدم کشان بی رحم و قسی القلب مطرح می کردند بار ها شاهد عبارت "فقط اعدام" بوده ایم. از این عبارت بیزار بوده و خواهم بود. اما با دیدن تصاویر بالا نمی دانم چرا ناگهان نظرم عوض شد؟ پروردگارا، ما را آدم کن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
ما آدم بشو نیستیم برادر باید خداوند کلا همه مان را نابود کند شدیم عین اقوام ظالم و بدکردار گذشته
خداوندا برای مردم و ملت ایران چه اتفاقی افتاده است؟ واقعا با این شدت سرعت زوال اخلاق و انسانیت ، کی به کجا خواهیم رسید؟ جای تامل دارد. آیا کسی هست به درد آسیب های اجتماعی این مردم بپردازد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
کم کم اونقدر این فساد و زوال اخلاقی و البته عقلی مان زیاد خواهد شد که مثل روم باستان آدمها را به جان همدیگر خواهیم انداخت و جایزه هم تعیین می کنیم اونوقت همون زلزله هه میاد همه مونو با خودش می بره یک دنیا از شرمان راحت خواهد شد
شايد اين عقيده من برايتان عجيب باشد . . ولي بنظرم اونهايي كه حيوان دوست هستند ، صفات انساني بالايي دارند . . .
واقعا جاي تاسف داره . چرا بايد انصاف و عقلانيت را كنار بگذاريم . كجاي فرهنگ ملي و مذهبي ما چنين رفتار هاي بي شرمانه اي پذيرفته است. ما انسان اشرف مخلوقات هستيم آيا اين رفتارها در شان يك انسان است.متاسفانه مراجع قانوني و انتظامي هم غفلت مي كنند و دست كم از اين نهادهاي حكومتي انتظار ميرود با چنين مواردي بسختي برخورد كنند. درود بر سايت تابناك بخاطر اطلاع رسانيش .
واقعاًجای تاسف دارد..................................................................
در عجب هستم که کجای این صحنه ها دیدن داره . آدم عاقل از دیدن این صحنه ها حالش بهم میخوره، چه برسه که لذت هم ببره !! قساوت هم حدی داره. ای کاش معضل بیکاری به زودی زود حل بشه تا شاهد این صحنه ها نباشیم .
متاسفانه پدیده زشت قمار که نمود خود را اینگونه مسابقات سگ و خروس و .... نشان میدهد در طی سالیان بشدت رشد یافته و در جاهایی که فکرش را نمی کنید حتی روستاهای بسیار کوچک با سطح مالی بسیار پایین رواج دارد .
اونوقت میگیم داعش ازکجا درست شد ؟
سلام. مدتهاست حاميان حيوانات ناله و فغان دارند از ظلمي كه به اين حيوانات بي زبان، بي پناه و بي گناه در جامعه ما مي شود. مدتهاست كه مي گوييم اين افرادي كه براحتي حيوانات را آزار مي دهند مي توانند انسانها را آزار دهند. وقتي كشتار توسط شهرداري كه كه نهاد رسمي ست انجام مي شود و هيچ برخوردي با حيوان آزارها نمي شود عرصه براي تاخت و تاز بيشتر و بيشتر آنها بازتر مي گردد.
متاسفم. کجاست انسانیت؟ کجاست اسلام؟ و کجاست فرهنگی که با آن سعی داریم به غرب فخر بفروشیم؟
اوضاع وخيمتر از اونچيزيه كه فكرشو ميكنيم . . . .
از دیدن این تصاویر و نگاه عادی مردم به این برخوردها قلبم درد میگیره ، نمیدونم کجای کار ایراد داشته که ما به مردمی خودخواه ، بی فرهنگ ، بی وجدان و بی اصالت داریم تبدیل میشیم .
هر چه قدر پلیس جلوی این افراد رو بگ
یره مثل قارچ سمی از جای دیگه به شکل دیگری رشد میکنن.
باید از خدا پرسید آیا انسان هنوز اشرف مخلوقاتش هست!!!!!
اینجا ایران است مهد فرهنگ وتمدن !
کی انسان آدم میشود؟
سلام
از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست!!!
كجاييد كه سگ برنده ده ها ميليون پول ميزاره تو جيب صاحبش . مردم وقتي گشنه و بدبخت باشن ميشه همين
خدا لعنت كند اين انسان نماهاي حيوان را ( البته از جميع حيوانات محترم بابت اين قياس عذر ميخوام)
انگار باید همه چی را به زور جلوش را گرفت یا به زور یه چیزی را جا انداخت.البته دستگاهها هیچ وقت قاطعیت لازم را به خرج نمیدن.مشکلات راهنمایی و رانندگی و مشکلات اخلاقی و نشر شایعات و مشکلات محیط زیست و زمین خواری و قاچاق و خیلی موارد دیگه نیاز به قاطعیت و یه کم جربزه داره که متاسفانه کم پیدا میشه
از ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست
شتابان به سوی زوال و تباهی.رفتارهای جامعه انعکاسی ازهمان چیزهایی که دریافت میکنه
انسان وحشی تر از حیوان !!!!!!!!
نهایت قصاوت قلب در این انسان نماها
خداوند لعنت کند آدمهایی را که جز زجر دادن حیوانات بیگناه تفریح دیگری ندارند و متاسفم برای مسؤلین ذیربط که بی تفاوت از این وحشیگری ها براحتی میگذرند.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی