بازدید 3615

فعالیت هسته ای ایران زیر نظر آژانس اتمی است نه آمریکا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آمریکا قصد دارد با تقویت نظامی برخی کشورهای منطقه از تحرکات ایران جلوگیری کند، اما نمایندگان کنگره و مقامات آمریکایی باید بدانند که دیگر زمان آن گذشته که با افزایش توانمندی های نظامی، تولید قدرت صورت گیرد.
کد خبر: ۵۶۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 14 February 2016
منصور حقیقت پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به طرح دو نماینده‌ کنگره برای ‌تشدید فشار بر ایران، گفت: قطعا این گونه اقدامات نمایندگان کنگره هیچ تأثیری در عملکرد جمهوری اسلامی ایران نداشته و تنها این کشور را در ملت های منطقه و جهان منفورتر می کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از محورهای طرح مذکور تقویت و حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی برای مقابله با فعالیت های منطقه ای ایران است، اما شاهد هستیم که در دهه اخیر این رژیم تا دندان مسلح در مقابله مبارزان فلسطینی که با کمترین امکانات کار می کنند، عاجز مانده، حال چگونه می تواند در مقابل قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایستادگی کند.

وی افزود: مقابله با اقدامات ایران در عرصه منطقه و مسئله هسته ای از سوی آمریکا، دیگر نیاز به تدوین طرح یا قطعنامه جدیدی ندارد، زیرا ایالت متحده و دیگر کشورهای همپیمانش در چند سال اخیر از هر اقدامی برای فشار بر جمهوری اسلامی استفاده کرده اند و دیگر راهی برای آن ها نمانده تا از قدرت چشمگیر کشورمان جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: یکی دیگر از محورهای طرح اخیر کنگره، افزایش نظارت بر فعالیت هسته ای از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی است، این موضوع نیز مانند دیگر محورهای طرح مذکور بسیار مضحک است، زیرا بر اساس توافق هسته ای، آژانس نظارت کافی بر فعالیت های هسته ای ایران دارد.

حقیقت پور گفت: آمریکا قصد دارد با تقویت نظامی برخی کشورهای منطقه از تحرکات ایران جلوگیری کند، اما نمایندگان کنگره و مقامات آمریکایی باید بدانند که دیگر زمان آن گذشته که با افزایش توانمندی های نظامی، تولید قدرت صورت گیرد.

دو نماینده کنگره آمریکا از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به تازگی نقشه‌راهی سه‌مرحله‌ای به کنگره ارائه کرده‌اند که سعی دارد تا تلاش‌های کنگره را برای مانع‌تراشی بر سر اجرای توافق هسته‌ای تکمیل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی