بازدید 36645
بسته خبری «تابناک»؛

ناگفته‌هایی از نقش رهبر انقلاب در حفظ امنیت ایران/ واکنش دادستان تهران به اظهارات روحانی درباره ماهواره/ رفتار هولناک یک داعشی با پدر خود/ واکنش تند به لغو نشدن یک کنسرت!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«پشیمانی دولت از لغو مصوبه کابینه احمدی نژاد»،«روایت حجاریان از تاکتیک جدید روحانی»،«سخنرانی‌های احمدی‌نژاد در اجابت فراخوان رهبر انقلاب انجام می‌شود»،« و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 13 August 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


پشیمانی دولت از لغو مصوبه کابینه احمدی نژاد

در حالی که بر اساس ابلاغیه تیرماه امسال هیئت دولت، شرایط جدیدی برای اسقاط خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده و بر اساس آن، خودروهای سواری، ون و وانت وارداتی و تولید داخل، بر اساس میانگین مصرف خود در طول 100 کیلومتر دسته بندی شده بودند، طبق نامه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، اعلام شده است که حسب تصمیم جدید دولت، این دستور تیرماه کابینه لغو و مصوبات سال های 87 و 92 که بر اساس تصمیم ماه گذشته لغو شده بود، همچنان به قوت خود باقی است.این مطلب در خراسان منتشر شده است.


اصولگرایان برای انتخابات شوراها دست به کار شدند

سیدکمال‌ سجادی با اشاره به اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری مشغول بحث و بررسی پیرامون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 96 است، اظهار داشت: بحث‌هایی را در این باره به صورت کلی سامان داده‌ایم و بیشتر بر وحدت اصولگرایان تأکید شده است.وی با بیان اینکه جبهه پیروان هنوز وارد جزئیات بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا نشده است، تصریح کرد: بیشتر بحث‌ها پیرامون کلیات انتخابات شوراهای شهر و روستا مخصوصا در تهران بوده است.سجادی گفت: بحث‌ها در این باره با این ملاحظه بوده که اگر اصولگرایان می‌خواهند در این عرصه پیروز شوند باید با محوریت روحانیت مبارز، ائتلاف و انسجام داشته باشند. سخنگوی جبهه پیروان خاطر نشان کرد: قرار است همه اصولگرایانی که محوریت روحانیت مبارز را قبول دارند، ائتلافی تشکیل دهند تا بعد از مطرح کردن کاندیداهای مورد نظرشان، از بین نیروهای واجد شرایط 21 نفر شورای شهر تهران انتخاب شوند.این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.


واکنش دادستان تهران به اظهارات روحانی درباره ماهواره

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران با اعلام این که رفتارها و اظهارات مسوولان از وجوه مؤثر در آموزش مردم است، به عنوان مثال گفت وقتی برخی مسؤولان به مردم می‌گویند ماهواره منشأ بی‌عفتی است اما برخی دیگر مسوولان فرهنگی بر خلاف قوانین موجود اعلام می‌دارند که استفاده از ماهواره بلامانع است؛ طبیعی است که مردم با تردید مواجه می‌شوند. وی افزود: عده‌ای توجیه می‌کنند که جهان، جهان تمدن و اینترنت است و برای استفاده از ماهواره باید راهکارهای جدید پیدا کرد که البته کسی با راهکارهای جدید مخالف نیست؛ اما مسؤولان فرهنگی نباید طوری سخن گویند که گویی استفاده از ماهواره مجاز شده است و چنین وانمود سازند که باید در برابر تهاجم ماهواره تسلیم شد.این مطلب در فارس منتشر شده است.


رفتار هولناک یک داعشی با پدر خود

یک تروریست داعشی چهارشنبه شب سَر پدر خود را در الغزلانی واقع در غرب استان نینوا برید.روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از السومریه نیوز نوشته است: این فرد داعشی که با چاقو سر پدر خود را از پشت بریده است.او بستگان خود را برای تماشای این صحنه دعوت کرد و از این صحنه فیلم‌برداری کرده است.علت چنین جنایتی این بود که پدر این فرد داعشی با کوچ کردن خانواده‌اش به منطقه‌ای دیگر موافقت کرده بود.

احضار رئیس دانشگاه آزاد همدان به دادگاه 

دادستان همدان با اشاره به مراسم حاشیه‌ساز اخیر در دانشگاه آزاد همدان گفت: در همین رابطه سعید جامعه بزرگی، رئیس دانشگاه آزاد همدان به اتهام برپایی مجلس مبتذل در این دانشگاه به دادگاه احضار شد.حمزه، دادستان استان همدان گفت: در همین رابطه سعید جامعه بزرگی، رئیس دانشگاه آزاد همدان به اتهام برپایی مجلس مبتذل در این دانشگاه به دادگاه احضار شد.وی با بیان اینکه این پرونده جهت رسیدگی اولیه و انجام تحقیقات لازم به یکی از شعب دادسرای همدان ارجاع شده است، گفت: اخطاریه دادگاه به دست ریاست دانشگاه آزاد همدان رسیده و احتمالا وی امروز برای دفاع از خود باید به دادگاه احضار شود.لازم به ذکر است، روز پنجشنبه 14 مردادماه در دانشگاه آزاد همدان مراسم جشنی با عنوان جشن فارغ التحصیلی با حضور دانشجویان فارغ التحصیل دختر و پسر برگزار شد، که این جشن با حواشی زیادی روبرو شد.این مطلب در خبرگزاری دانشجو منتشر شده است.

روایت حجاریان از تاکتیک جدید روحانی
هفته نامه مثلث نوشت: لزوما احزاب، فعالان و جریان‌های سیاسی برای ورود به انتخابات سال 96 از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهند نسبت سنجی با حسن روحانی است. او گزینه اولیه اصلاح طلبان سال 92 نبود اما گزینه نهایی آنها شد. آنقدر که حاضر شدند عارف را با یک نامه وادار به کناره‌گیری کنند. این بار نیز ورود به انتخابات با یک مساله بزرگ روبه‌روست. آنها به شدت نگران نسبت خود با روحانی هستند. زمزمه‌های این نگرانی مدتی است که آغاز شده و رفته رفته به گوش می رسد. اگرچه برخی از احزاب اصلاح طلب حمایت قاطع در مجامع رسمی و علنی از او می کنند اما نوک قله یخی که از اظهارنظر برخی از تئوریسین‌ها و فعالان این جریان به گوش می رسد نشان می‌دهد آنها چندان هم موضعشان با روحانی شفاف نیست.در همین رابطه شنیده شده که سعید حجاریان در جمعی خصوصی این نگرانی را اینگونه مطرح کرده است: «حسن روحانی می‌داند که ما چاره‌ای جز حمایت از او نداریم به همین دلیل به سمت اصولگرایان تمایل پیدا کرده و تلاش می‌کند تا آرای آنها را نیز به دست آورد.»


تحت پوشش قرار گرفتن ۴۰۰ نفر از خانواده شهدای مدافع حرم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی در مورد تعداد خانواده‌های شهدای مدافع حرم که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند، گفت: ما آنچه را که سپاه قدس اعلام می‌کند، بلافاصله تحت پوشش قرار می‌دهیم، اکنون تعدادی بالغ بر ۲۰۰ نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از کشور خودمان را تحث پوشش قرار دادیم و با توجه به تاکیدی که نسبت به خانواده شهدای مدافع حرم فاطمیون که مهمان ما هستند، شده‌است؛ خانواده آنها نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند. وی ادامه داد: منتظر هستیم؛ تعدادی دیگری از شهدای مدافع حرم، شهادتشان از سوی سپاه قدس اعلام شود تا خانواده آنها را نیز تحت پوشش قرار دهیم تا از خدمات بنیاد بهره‌مند شوند.رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط با تعداد جانبازان مدافع حرم تحت پوشش بنیاد اظهار کرد: تعداد جانبازان کم بوده و به ۲۰ نفر نیز نمی‌رسد، اما به هر حال آنها هم زیر پوشش بنیاد قرار می‌گیرند.وی در پاسخ به اینکه آیا خدمات ارائه شده به شهدا و جانبازان مدافع حرم مانند دیگر شهدا و جانبازان است یا خیر؟ افزود: خدماتی که ارائه می‌شود؛ مانند بقیه خانواده شهدا و جانبازان است.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

برجام نبود «نفت برابر غذا» بود
رضا صالحی امیری در گفت‌وگو با آرمان: اگر مذاكرات ما به نتيجه نمي‌رسيد و در حال حاضر برجام اجرايي نمي‌شد، شوراي امنيت كه براي فروش نفت ايران سقف يك ميليوني تعريف وحتي كشورهاي دريافت‌كننده را هم مشخص كرده بود، تصميم داشت اگر اين مساله حل نشود هراز چند گاهي بيست درصد ازاين ميزان فروش را كاهش دهد. به اعتقاد من اگر برجام نبود ما به سمت وضعيت نفت دربرابرغذا و دارو مي‌رفتيم.


درباره آیت‌الله منتظری از دایره انصاف خارج نشوید
علیرضا خامسیان در یادداشتی تلگرامی نوشت: به دنبال انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری(ره) پایگاه خبری جماران مبادرت به انتشار سلسله مصاحبه ها و یادداشت ها در واکنش به انتشار اظهارات آیت الله منتظری(ره) در دهه ۶۰ کرد که این اقدام پایگاه خبری جماران هم حق هم وظیفه و هم طبیعی است. اما آنچه که این رسانه ی منتسب به بیت رهبر فقید انقلاب می بایست در انتشار دیدگاه های مختلف بویژه در ارتباط با موضوع اظهارات آیت الله منتظری رعایت کند خارج نشدن از دایره انصاف و رعایت ادب و اخلاق است .متاسفانه طی چند روز گذشته دیده شده است برخی مطالب منتشر شده همراه با واژگانی است که دون شان رسانه وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی است. به عنوان مثال در مطلبی که با عنوان مطلب ارسالی یکی از کاربران در جماران منتشر شده بود فرزندان آیت الله منتظری «نادان» خطاب شدند و یا در پاسخ آقای محمد علی انصاری به اظهارات آیت الله منتظری، ایشان توسط آقای انصاری «ساده لوح» نامیده شده است.

سخنرانی‌های احمدی‌نژاد در اجابت فراخوان رهبر انقلاب انجام می‌شود
علی اکبر جوانفکردر واکنش به بحث‌های مطرح شده درباره سخنرانی محمود احمدی‌نژاد تصریح کرد: سخنان احمدی نژاد در اجتماعات بزرگ در نقاط مختلف کشور ، در پاسخ به فراخوان مقام معظم رهبری جهت تبیین آرمان‌های انقلاب و بازخوانی گفتمان امام (ره) انجام می شود. وی تاکید کرد: بارها و به صراحت اعلام شده است که دکتر احمدی نژاد در حال حاضر هیچ تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ نکرده اند و سخنرانی های ایشان نیز صرفا بر اساس تکلیف دینی و ملی و در اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب برای بازخوانی گفتمان امام (ره) انجام می شود اما این سئوال وجود دارد که چرا سخنان تبیینی و روشنگرانه دکتر احمدی نژاد در باره آرمان های انقلب و مطرح شدن نظرات امام خمینی (ره) در جامعه ، باعث واهمه و نگرانی برخی شده است؟ایسنا این خبر را منتشر کرد.

خانم محجبه موتورسوار زیر پل پارک وی

بسته شنبه

خاطره حمید بقایی از استاندار فعلی سمنان
حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم در کانال تلگرامی اش نوشت: سال 1390 بود که استاندار فعلی سمنان که در آن زمان نماینده مجلس  بود در دبیرخانه مناطق آزاد به دیدن من آمد . هدف وی از ملاقات پیگیری اخذ بودجه برای  منطقه ویژه اقتصادی حوزه نمایندگی اش  بود. ایشان از من میخواست دولت به هر شکل ممکن در منطقه مزبور سرمایه گذاری نماید . به ایشان گفتم شما که می دانید قانوقا" این کار امکان پذیر نیست چون مطابق قانون مناطق ویژه مصوب مجلس می بایست سایر بخشها  خصوصا" بخش خصوصی در این مناطق سرمایه گذاری نماید و دولت مجاز به پرداخت بودجه مستقیم نیست. ایشان به بنده گفت آبرویم در خطر است و بزودی انتخابات مجلس برگزار میشود و خواهش میکنم به هر شکل ممکن از جایگاه خود بعنوان معاون رئیس جمهور استفاده کرده و  دولت در منطقه ویژه حوزه انتخاباتی او سرمایه گذاری نماید. به هرحال اصرار از ایشان و توضیح غیر قانونی بودن کار از من . دست آخر  به ایشان گفتم آیا بهتر نبود بجای سال پایانی مجلس از همان ابتدای نمایندگی می آمدید و با کمک یکدیگر سرمایه گذار خصوصی پیدا میکردیم . اما اگر روزی شما هم مسئول اجرایی شدید سعی کنید مطابق قانون از فرصت خدمت به مردم استفاده کنید و خیلی هم به فکر تبلیغات و مطرح شدن نباشید چرا که این با ارزشهای انقلاب کاملا در تضاد است و آبروی انسان هم دست خداست و نه بنده خدا.

واکنش خباز

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واكنش به اظهارات اخير "حميد بقايى" دبیر شورای عالی مناطق آزاد دولت دهم، مبنی بر اینکه "خباز" در دوره نمایندگی‌اش در مجلس هشتم از دولت درخواست اخذ بودجه منطقه ویژه اقتصادی برای حوزه انتخابیه‌اش داشت، گفت: حرف‌هاى بقايى حرف درستى نيست، وی نقطه مقابل سياسى بنده است، با اين حال چطور مى‌توانم از او تقاضاى كمك كنم؟! اين كار نوعى انتحار سياسى است.



رئیس جمهور حل مساله حصر را فراموش نکرده‌
محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نمایندگان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در پاسخ به سوالی در ارتباط با مساله حصر، گفت: رئیس جمهور محترم حل مساله حصر را فراموش نکرده‌اند و می‌دانم دغدغه بسیاری از دلسوزان هم رسیدگی به موضوع حصر است. به شرایط پیچیده کشور هم همگان آشنایی دارند و انشالله  با ساز و کار منطقی این مساله حل شود.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

تکذیب پاره‌کردن عمدی بنرهای استقبال از روحانی
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد،پاره کردن عمدی چند بنر در شهر یاسوج را تکذیب کرد. فتاح محمدی با بیان اینکه خبر پارگی عمدی بنر رئیس جمهور در یاسوج صحت ندارد گفت:پارگی جزیی 2 الی 3 مورد از بنرهای نصب شده، بدلیل وجود میخ یا فنر پشت پایه ها وداربست ها بوده است. مهرداد باقری دبیرستاد مردمی استقبال از سفر رئیس جمهور به استان هم با تاکید براینکه هیچ گونه عمدی در پاره شدن این چند بنر نبوده است افزود: حوداث غیر مترقبه مثل باد در کنار عدم رعایت نکات لازم در نصب بنرها موجب پاره شده بنرها شده است. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

ابراز علاقه وزنه‌بردار زن انگلیسی به کیانوش رستمی
پس از کسب مدال طلای کیانوش رستمی وزنه بردار زن انگلیسی به چهره جذاب این ورزشکار واکنش نشان داد. جو کالوینو وزنه بردار زن انگلیس پس از کسب مدال طلای کیانوش رستمی توئیتی در صفحه خود  منتشر کرد و  قهرمان المپیک  را ستایش کرد. او در این توئیت نوشته است: "فکر میکنم رستمی تازه ترین "عشق" وزنه برداری من باشه. او یک پسر خوش قیافه و عجیب وزنه بردار خوبیه". فرارو این خبر را منتشر کرد.

بسته شنبه

واکنش تند نماینده جنجالی مجلس نهم به لغو نشدن یک کنسرت!
مهدی کوچک زاده در صفحه اینیستاگرام خود نوشت: در خبرها آمده بود " سپر انساني مديران ارشاد مانع لغو كنسرت شد " ! دو وزير فرهنگ و كشور به ميدان آمدند تا كنسرت "موسيخي" غبار ديگري بر چهره هنر و ذوق و فرهنگ و از جمله موسيقي اصيل ايران بپاشد و هنر و هنرمند را بيش از پيش لجنمال كند، از اين آقايان كه با واسطه گري براي دفن جنازه "سگ هاي زرد" در قطعه هنرمندان!!! ثابت كردند قاطي شدن لعل و خرمهره برايشان هيچ اهميتي ندارد انتظاري نيست! من در عجبم روح لطيف و زيباي هنرمندان حقيقي عرصه هاي مختلف هنري از جمله موسيقي ايران چطور در برابر اين ولنگاري ها كه بيش و پيش از هرچيز چهره هنرمندان ارزشمند و ساحت هنر را به لجن مي كشد، سكوت را برمي تابد.

درخواست از روحانی برای مجازات مقصران فیش‌های حقوقی
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نامه ای به رییس جمهوری، در موضوع فیش های حقوقی نامتعارف، نوشت: جناب عالی به عنوان یک حقوقدان و مجری قانون می دانید پرداخت یک وجه مراحلی دارد که اگر تخلفی صورت بگیرد تمامی اقدام کنندگان در این مراحل متناسب با اختیارات شان می بایستی پاسخگو باشند و تنبیه شوند(همچنان که بارها جنابعالی در ارتباط با پرونده بابک زنجانی فرمودید تمامی عاملان پرونده باید محاکمه شوند). جناب رئیس جمهور، در یک پرداخت اگر خلاف قانونی صورت گرفته باشد تجویزکننده، پرداخت کننده، تأییدکننده و حتی اعضای مجامع، شرکت ها و هیات های امنا هم مقصرند و کمترین تخلف متوجه دریافت کننده است. قانون گذار بالاترین ارکان نظارتی کشور را ناظر مالی صندوق توسعه ملی قرار داده و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گزارش رسمی حساب ها و پرداخت های این صندوق را تأیید و به مجلس گزارش می دهد. جنابعالی به عنوان رئیس قوه مجریه با مقصرترین وزیرتان، رئیس قوه قضاییه با رئیس سازمان بازرسی به دلیل بی توجهی در اجرای وظیفه نظارتی و رئیس قوه مقننه با رئیس دیوان محاسبات به دلیل عدم نظارت در فرایند حسابرسی برخورد کنید و ما هم به عنوان نماینده مجلس یک نمره منفی به خود دهیم تا این عادت بد قربانی کردن یک نفر برای فرار از فضای موجود را کنار بگذاریم.ایرنا این خبر را منتشر کرد.

واکنش وزیر کشور به «اقدامات سرهنگی» دادستان تهران 
رحمانی فضلی وزیر کشور، در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره سخنان دادستان تهران که گفته‌اند؛ لازم است در برخی مواقع به جای «اقدامات فرهنگی» در حوزه عفاف و حجاب «اقدامات سرهنگی» صورت گیرد، چیست؟ گفت:  خطاب اصلی امر به معروف و نهی از منکر همه مردم هستند؛ منتها حکومت چون در اداره جامعه نقش دارد به نمایندگی از طرف مردم باید این رسالت را به دوش بکشد و زمینه‌ها، بسترها و شرایط را برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر مهیا کند، امر به معروف و نهی از منکر را نباید در دو یا سه موضوع خاص خلاصه کنیم،  البته آنها هم لازم است، اما باید به صورت عمومی نیکی‌ها را تقویت کنیم و با بدی‌‌ها، زشتی‌ها و پلیدی‌ها مبارزه کنیم. اگر نگاه این باید باشد، بر اساس فطرت و عقل انسانها حرکت می‌شود و در جایی هم لازم باشد؛ اعمال قانونی صورت بگیرد، حتما انجام خواهد شد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد تشکیل می شود
محمودصادقی گفت:  هدف از تشکیل این فراکسیون، فعالیت پیشگیرانه در دو حوزه قانون‌گزاری و نظارت درخصوص دو مقوله فساد اقتصادی و اداری است.  باتوجه به این‌که دیوان محاسبات در راس اهرم‌های نظارتی مجلس قرار دارد، قصد داریم با ایجاد ارتباطی نزدیک با دیوان محاسبات مجلس، تعاملی فعال با این دیوان داشته باشیم و مباحث پیشگیرانه را از طریق دیوان محاسبات پیگیری کنیم. تمامی تحقیق‌و‌تحفص‌هایی که در مجلس نهم انجام شده را بررسی کنیم تا ببینیم چرا بعضاً به سرانجام نرسیده‌اند و در کنار این اقدام، قصد داریم درخصوص آغاز برخی تحقیق‌وتحفص‌ها از طریق این فراکسیون، اقدام کنیم. ما نیاز داریم از طریق یک نهاد نظارتی بی‌طرف، عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مختلف اقتصادی کشور را به لحاظ فساد اقتصادی بررسی کنیم و به این سازمان‌ها و نهادهای داخلی، رتبه بدهیم که قصد داریم این مهم را در فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی پیگیری کنیم. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

میرحسین شرط عدم فعالیت سیاسی برای رفع حصر را نپذیرفت

محمدرضا باهنر گفت: در مورد مساله حصر بهترین وضعیتی که می تواند ادامه پیدا کند همان حصر است. اگر دادگاهی بخواهد این آقایان را رسما و طبق قوانین کشور محاکمه کند، حکمشان سنگین خواهد بود و شاید به مصلحت نباشد این حکم در مورد آنها اجرا شود. اما ممکن است پرسیده شود حالا که این عده محاکمه نشدند چرا آزاد ‌نمی‌شوند در پاسخ باید گفت در دنیا کسی را پیدا نمی‌کنیم که علیه یک نظامی اقدام بکند و آزاد باشد. یک زمانی کسی علیه حزب ما حرف می زند و این طبیعی است، اما گاهی هم کسی اپوزوسیون نظام می‌شود، اپوزوسیون نظام در هیچ کجای دنیا اجازه تلاش و فعالیت ندارد. مثل این می‌ماند که به کسی بگوییم تو اجازه انقلاب داری. یک موقع آقایان می گویند ما می خواهیم زندگی‌مان را بکنیم و کاری هم نداریم، اما یک موقع هم هست که می‌خواهند بیایند بیرون هجمه راه بیندازند معلوم است که در این مورد نظام اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد. دو کاندیدای انتخایات ریاست جمهوری سال ۸۸ اپوزیسیون نظام بودند. من خودم به آقای مهندس موسوی گفتم ۵ درصد از صندوق‌ها را به انتخاب شما می‌شماریم اگر اشکالی داشت حرف شما درست است، ایشان گفت نه ما به پروسه قبل از رای اعتراض داریم. در اینجا تکلیف مشخص است مهندس موسوی گفت من کاری به آرای درون صندوق ندارم به قبل از آن کار دارم. وقتی در یک بازی فوتبال یک طرف به داور بگوید من تورا قبول ندارم داور به آن طرف یک کارت قرمز می‌دهد و از بازی بیرونش می‌کند. اگر قرار باشد دادگاهی برای این افراد برگزار شود حکم اجرایی در مورد آنها خیلی سخت است و نتیجه رای این دادگاه هم به ضرر اصلاح‌طلبان و هم به ضرر خود این افراد خواهد بود. حتی اخیرا هم برای آقای مهندس موسوی پیغام فرستادم که اعلام کند در صورتی که آزاد شود تا سال‌ها فعالیت سیاسی انجام نخواهد داد، اما گویا وی نپذیرفت. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی دور از ذهن نیست
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران با اشاره به فعالعیت حزب مردم سالاری در راستای حمایت از یک نامزد خاص در انتخابات سال 96 گفت:  برنامه ما این است که برآیند تفکر جمعی اصلاح طلبان را در انتخابات سال 96 اعمال کنیم.منتظریم تا تصمیم گیری نهایی در این رابطه اتخاذ شود. ممکن است جمع مذکور حمایت از روحانی را در انتخابات سال 96 در دستور کار خود قرار دهد که این احتمال دور از ذهن نیست. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

وقتی امام موسی صدر و محمدباقر صدر را جاسوس اسرائیل می شوند!
 یک روزنامه اصلاح طلب نوشت:  حمید روحانی با نام اصلی حمید زیارتی، سابقه حملاتش به چهره‌های‌ تأثیرگذار، به سال‌های دور باز می‌گردد؛  زمانی  آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر و امام موسی صدر را بدون هیچ دلیلی، جاسوس، عامل و جیره‌خوار امپریالیسم و صهیونیسم می‌نامید و زمانی‌که از او دلیل خواسته می‌شد، می‌گفت طوری حرکت کرده‌اند که هیچ ردپایی از خود به‌جای نگذاشته‌اند.  سیدصادق طباطبایی در خاطراتش آورده است که وقتی این اتهامات زیارتی (حمید روحانی) در سال 1349 در نجف، به‌گوش امام خمینی(ره) رسید، ایشان چنان ناراحت و نگران می‌شود که درس دو روز بعد خود را تعطیل کرده و به‌جای آن به تذکر درباره این اقدامات خلاف شرع می‌پردازد.

یک قلم تخلف 10میلیارد دلاری در بودجه90  
 جزییات گزارش‌های تفریغ بودجه دولت‌‌های نهم و دهم نشان‌می‌دهد هزاران صفحه پرونده نقض قانون بودجه علیه دولت احمدی‌نژاد تشکیل شد‌ه اما هرگز به نتیجه‌ای نرسیده‌است. هزاران صفحه گزارش ديوان محاسبات از هشت سال نحوه اجراي قانون بودجه در دولت محمود احمدي‌نژاد بيانگر رقم‌هاي ميلياردي تخلف دولت او در اجراي قانون بودجه و انحراف از آن بود. آنچنان‌كه به گفته جعفرزاده ايمن آبادي عضو كميسيون برنامه و بودجه، «دولت احمدي‌نژاد فقط در تفريغ بودجه سال ۹۰ بيش از ۱۰ ميليارد دلار تخلف داشت.» روزنامه اعتماد این خبر را منتشر کرد.

ناگفته‌هایی از نقش رهبر انقلاب در حفظ امنیت ایران

امیر عبداللهیان مطرح کرد: در مسائل منطقه، نباید فراموش کرد که آمریکا افغانستان و عراق را اشغال کرد. سیاست‌های مداخله‌جویانه‌ی آمریکا صرفاً در سطح رسانه و حمایت سایبری و مجازی نبود، بلکه حضور نظامی سنگین در دو سوی کشور ما (غرب و شرق) پیدا کرد. هدایت درست سیاست خارجی در کشور، که با دقت رهبر معظم انقلاب در مسائل منطقه اتخاذ می‌شد، خیلی کمک کرد به اینکه تولید قدرت ما در منطقه چندبرابر شود. خیلی‌وقت‌ها در مذاکراتی که با هیئت‌های خارجی، اعم از عربی و غربی داشته‌ام، به‌صراحت به من می‌گفتند شما در منطقه دخالت دارید و من به‌صراحت به آن‌ها می‌گفتم خیر، ما در منطقه دخالت نداریم، ما در منطقه نفوذ داریم. ما به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه افتخار می‌کنیم. این نفوذ باعث ارتباطات عمیق مردمی در سطوح مختلف بین ما شده و باعث شده است که جمهوری اسلامی ایران تأثیرگذار باشد. اتفاقاً این نفوذ، برخلاف رفتار طرف مقابل، باعث کمک به ثبات، امنیت، صلح و رفاه در منطقه شده است.علی‌رغم اینکه برخی از مسائل منطقه ممکن است ظاهر تلخی داشته باشد، ولی آنچه در منطقه در راستای مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی و مبارزه‌ با تروریست‌های تکفیری هدایت شد، خدمتی است به کل عالم، همه‌ی کشورهای منطقه و البته امنیت ملت خودمان. پس از سقوط موصل توسط داعش، اگر برخورد اقتدارآمیز جمهوری اسلامی ایران در داخل خاک عراق نبود، نیروهایی با هدایت سرویس‌های صهیونیستی می‌خواستند مرزهای ما را ناامن کنند و شاید امروز ما مجبور می‌شدیم در متروهای خودمان با داعش یا دیگر جریانات تکفیری مبارزه کنیم. من فراموش نمی‌کنم که در یکی دو سال اول بحران سوریه، گاهی‌اوقات در برخی جلسات ممکن بود برخی از بزرگان ما هم در حوزه‌های نظامی، امنیتی و سیاسی و از جمله خود ما در وزارت امور خارجه، دچار تردید شویم نسبت‌به اینکه تا کجا می‌توانیم مسائل سوریه را دنبال کنیم. اما هشدارهای به‌موقع رهبر معظم انقلاب همه‌ی ما را در مسیر واقعی و دقیق قرار داد؛ یعنی تأمین امنیت حداکثری کشور، کمک به امنیت منطقه و تقویت و کمک به محور مقاومت که باید با دقت و برنامه‌ریزی و با فعالیت حداکثری آن‌ها را دنبال کرد. لذا امروز با صدای بلند می‌گوییم که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در این مقطع حساس و تاریخی ایفا کرده است؛ آن‌هم درحالی‌که شرایط ویژه‌ای بر منطقه حاکم است.برداشت خود من این است که امروز علی‌رغم شهدایی که در این راه داده‌ایم و سختی‌هایی که متحمل می‌شویم و علی‌رغم ویرانی‌هایی که طرف مقابل تحمیل می‌کند، محور مقاومت نشان داده است که امروز در مقایسه با دیروز، در بهترین وضعیت خودش، هم در جبهه‌ی مبارزه با رژیم صهیونیستی و هم در جبهه‌ی مبارزه‌ی با تروریسم، قرار دارد. فراموش نکنیم خانم کلینتون، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و وزیر خارجه‌ی وقت آقای اوباما، در کتاب خاطرات خودش، راجع‌به تأثیرگذاری مقاومت و حفظ ساختار سیاسی سوریه و پیام جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت که اجازه ندادند و نخواهند داد که متحدشان یعنی آقای بشار اسد (رئیس‌جمهور قانونی سوریه) سرنگون شود، می‌گوید که بشار اسد با محاسبات ما در حال سقوط بود، اما در کنار مستشاران ایرانی و تنها ورود کمتر از هزار نیروی رزمنده‌ی مقاومت از حزب‌الله لبنان، تمام معادله به ضرر ما برهم خورد. پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری این خبر را منتشر کرده است.


هنر استاد شجریان که خیلی ها نمی دانند

استاد محمدرضا شجریان افزون بر برخورداری از موهبت الهی صدای خوش، در هنر خوش نویسی و خطاطی نیز دستی بر آتش دارد و چون قلم به تحریر می چرخاند، شوری دیگر می آفریند.استاد شجریان از جمله سرمایه ها و مفاخر ملی و فرهنگی ایران است که زندگی خود را وقف فرهنگ و هنر کرده است.


انتقاد جدید ایت الله علم الهدی به موضوع کنسرت

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فضاسازی‌های شکل‌گرفته پیرامون مسئله کنسرت در مشهد و سایر نقاط کشور، اظهار کرد: بحث ما، موضوع موسیقی و کنسرت نیست بلکه بحث حواشی به وجود آمده در کنسرت است.وی با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی در چنین موضوعاتی دخالت نکنند، تأکید کرد: مسئله کنسرت یک موضوع است و بحث مجوزی که صادر می‌شود موضوع دیگر، موسیقی به ما ارتباط ندارد چون در آن تخصص نداریم اما حرف ما، حواشی امنیتی آن است.نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: روضه‌خوانی سیدالشهدا هم اگر حاشیه امنیتی و انتظامی داشته باشد، باید با آن برخورد کرد، نمی‌توان گفت چون روضه سیدالشهدا است به آن کار نداشته باشیم.علم‌الهدی اضافه کرد: دستگاه صادرکننده مجوز برای کنسرت باید این موضوع را جواب دهد که مجوز صادر شده، مجوز به چه چیزی است، وقتی حواشی ضد عفت، انتظامی و امنیتی به وجود می‌آید، دستگاه پیشگیری از جرم نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.وی با تأکید بر اینکه ما می‌خواهیم از منکرات شرعی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: قصد آزار کسی را نداریم اما متأسفانه قصه جبهه لائیک در کشور یک غذای چرب و گرمی است که همه می‌خواهند آن را امتحان کنند؛ برخی دولتمردان تلاش کردند تا با جمع‌ کردن آنان پشت سرخود، حاشیه قدرت ایجاد کنند.نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: امروز نیز برخی فکر می‌کنند می‌توانند با استفاده از جریان لائیک، حاشیه قدرتی برای خود به وجود بیاورند در حالی‌ که این جریان پیرو شکم و شهوت است، به‌محض اینکه این خواست آنان در خطر بیفتد، در مقابل آنان نیز می‌ایستند.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


قول معاون اول رئیس جمهور درباره رشد اقتصادی در امسال

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: نمی توانم درباره رشد اقتصادی در ۲ ماهه اول امسال اظهارنظر کنم اما مطمئنم امسال به رشد اقتصادی ۵ درصد خواهیم رسید.فارس این خبر را منتشر کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۳
اينقدر كه راجع به كنسرت گذاشتن در شهر ها صحبت ميكنيد بهتره قدري هم به خرابي اسفالت شهرها صحبت كنيد وروكش اسفاات شهر ها را انجام بديد هيچ هاشيه هم نداره
این کوچک زاده عجب آدمی هست این همه الفاظ زشت از کجا به زهنت میرسه
واقعا؛ علی مطهری خوب کاری کرد جلوی این وایساد
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
شما اول ذهن را صحیح بنویس
بازهم پس از گذشت چندسال جناب جهانگیری به فکررشداقتصادی 5درصدی افتاده اند پس این رشد کی اتفاق خواهد افتاد ؟ آیا با وجود بیکاری 70% جوانان تحصیل کرده این اتفاق ممکن است؟
سلام

من نگاهم افتاد ولي نگاهم را ادامه ندادم. بنظر مي رسد حجاب خانم وزنه بردار انگليسي مناسب يك سايت اسلامي نباشد.

والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
خدا به شما عقل بدهد
کیانوش! این دختره جو کالینو اصلا خوشگل نیست، گولش رو نخوری، دنبال شوهر می گرده.
زن خوب تو ایران پر پره
الان مشکل مملکت کنسرتها است دیگه؟
سايت وزين تابناك انتشار اينگونه خبر ها توسط نشريات زرد دور از انتظار نيست
به بزرگي خدا سوگند اين رهبر است كه امنيت ايران را حفظ كرده است
خواهشا هرکمکی که میتونید به جانبازان واسراع وخانواده محترم شهدا بکنید
تابناك به خصوصيت اخلاقى آقاى كوچك زادكاملا آشنايى دارد
اقاي احمدينژادشمايكبارگفتمان امام راميخواستي بازخواتي كني انقدرهزينه تحميل كردي ايندفعه چه خوابي ديدي؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل