بازدید 3594

گزارش سازمان ملل درباره تلفات لیبی در ماه اکتبر

رئیس شورای ریاستی لیبی تاکید کرد که هدف از نشست اخیر لندن بررسی پیشنهادات ارائه شده برای بحران اقتصادی لیبی بود. از سوی دیگر هیئت سازمان ملل در لیبی از کشته شدن ۲۹ تن و زخمی شدن ۱۰۲ تن دیگر در جریان درگیری‌های ماه گذشته لیبی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 02 November 2016

رئیس شورای ریاستی لیبی تاکید کرد که هدف از نشست اخیر لندن بررسی پیشنهادات ارائه شده برای بحران اقتصادی لیبی بود. از سوی دیگر هیئت سازمان ملل در لیبی از کشته شدن ۲۹ تن و زخمی شدن ۱۰۲ تن دیگر در جریان درگیری‌های ماه گذشته لیبی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی لیبی تاکید کرد، هدف از نشست وزارتی اخیر لندن درباره لیبی استفاده از تجربیات بین‌المللی در زمینه حل بحران اقتصادی و بررسی پیشنهاداتی بود که می‌توانند در حل این بحران نقش داشته باشند.

به گفته سراج، در ابتدا این نشست وضعیت سیاسی لیبی و تاثیر آن بر شرایط اقتصادی این کشور و مشکلات و چالش‌های   لیبی بررسی شد.

طبق اعلام دفتر رئیس شورای ریاستی لیبی در نشست روز دوشنبه لندن راه‌حل‌های حل بحران‌های نقدینگی، نرخ ارز، کاهش تولید نفت و چالش‌هایی که شورای ریاستی در سایه اختلافات موجود و افزایش تنش‌هایی که با آن مواجه است، بررسی شد.

طبق اعلام این دفتر پس از نشست وزارتی روز دوشنبه نشست دو روزه انجمن اقتصادی با حضور کمیسیونر وزارت برنامه ریزی دولت وفاق ملی، نمایندگان بانک مرکزی موسسه ملی نفت، دیوان محاسبات لیبی و گروهی از کارشناسان پولی و اقتصادی داخلی و بین‌المللی برگزار شد.

هیئت سازمان ملل در لیبی در گزارشی اعلام کرد که در دوره زمانی اول تا ۳۱ اکتبر گذشته ۲۹ غیرنظامی در این کشور کشته و ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند که در میان این قربانیان هفت کودک کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش هیئت سازمان ملل در لیبی، به دلیل بمباران‌ها ۹ غیرنظامی کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند. همچنین در جریان حملات هوایی هشت تن کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند. دلیل دیگری که در جایگاه بعدی مرگ غیرنظامیان قرار می‌گیرد تیراندازی‌هاست که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی شده است. پس از آن انفجارها چهار تن کشته و ۱۸ تن زخمی شدند حال آنکه مین‌های باقی مانده از درگیری‌ها یک زخمی گرفته است.

هیئت مذکور در پایان گزارش خود تاکید کرد، در راستای حمایت بیشتر از غیرنظامیان و تاسیسات حیاتی کشور همه طرف‌های درگیر در لیبی باید استفاده از خمپاره‌ها و دیگر سلاح‌ها و نیز حملات هوایی بی‌هدف علیه مناطق مسکونی را متوقف کنند.

همچنین این هیئت توقف اعدام اسرا و لزوم مبادله آنان از جمله شبه نظامیان را به شکلی انسانی خواستار شد و تاکید کرد: قتل و شکنجه اسیران صرف نظر از اتهامی که متوجه اسیر است، جنایتی جنگی محسوب می‌شود.

طبق گزارش هیئت سازمان ملل، آمار نظامیان قربانی در درگیری‌ها تنها شامل اشخاصی می‌شود که مستقیما در درگیری‌ها کشته و یا زخمی شده‌ و به شکل مستقیم در این درگیری‌ها شرکت نداشته‌اند. در واقع این آمار شامل کسانی که به صورت غیرمستقیم مانند اعدام پس از اسارت یا زیر شکنجه، یاد ربوده شدن و جان خد را از دست دادند نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی