بازدید 24343

گزینه اصلی وزارت دفاع دولت ترامپ چه مواضعی درباره ایران داشته است؟ +ویدیو

او در عین حال، مخالف حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تأسیسات اتمی ایران بود و پس از آنکه مدل‌سازهایی درباره این تقابل نظامی توسط آمریکایی‌ها صورت پذیرفت، در این زمینه گفته بود: «ضربه نخست اسرائیل به ایران، عواقب وخیمی بر منطقه و به طور مشخص بر نظامیان آمریکایی در این منطقه خواهد داشت».
کد خبر: ۶۴۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 20 November 2016
دونالد ترامپ، جیمز متیس را گزینه اصلی تصدی وزارت دفاع دولتش معرفی کرد و هرچند هنوز این گزینه قطعی نشده، با توجه به اعلام علنی نام این ژنرال چهارستاره، به نظر می‌رسد او وزیر دفاع آینده آمریکا خواهد بود؛ نظامی که مواضعی به شدت ضدایرانی دارد و عمده تجربه فرماندهی‌اش در جنگ‌های خاورمیانه ثبت شده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، ارتشبد جیمز متیس را گزینه اصلی تصدی پست وزارت دفاع دولت آینده آمریکا معرفی کرد. با وجود آنکه ژنرال متیس هنوز گزینه قطعی این پست محسوب نمی‌شود، با توجه به شیوه معرفی‌اش، احتمالاً این مسئولیت را قطعا بر عهده خواهد گرفت.
 
جیمز متیس که از سال 2010 تا 2013 به عنوان یازدهمین فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مشغول فعالیت بود، به عنوان فرمانده نظامی سال‌های متمادی در خاورمیانه و در جنگ‌های خلیج فارس، جنگ افغانستان و جنگ عراق حضور داشته، ولی همچنان قدرت تحلیل درست تحولات خاورمیانه را ندارد و آنچه درباره ایران گفته بود، به خوبی ضعف تحلیل این نظامی بازنشسته را نشان می‌دهد.
 
این ژنرال شصت و شش ساله که به «متیس سگ دیوانه / Mad Dog Mattis» ملقب شده و سی ان ان نیز خبر انتخابش را با اشاره به همین لقب منتشر کرده، قبلاً ادعا کرده بود که خطر ایران حتی از داعش و القاعده نیز بیشتر است و در این زمینه گفته بود: «در نظر من داعش چیزی بیش از بهانه‌ای برای این که ایران به سوء رفتار خود ادامه دهد، نیست. ایران دشمن داعش نیست. آنها از ناآرامی در منطقه که داعش می‌آفریند خیلی سود می‌برند.»
 
گزینه اصلی وزارت دفاع دولت ترامپ چه مواضعی درباره ایران داشته است؟ تیتر سی ان ان برای گزینه وزارت دفاع دولت دونالد ترامپ
 
او جزو مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران و 5+1 است و شاید ویژگی مشترکش با «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی، «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا و «جف سشنز» دادستان کل آمریکا در دولت ترامپ، مخالفت شدید با ایران و برجام و نزدیکی به کشورهای منطقه باشد. جیمز متیس در دوران فرماندهی، طراح اقدامات تحریک آمیزی نظیر استقرار نیروهای آمریکایی در کشورهای منطقه با بیان صریح برای نظارت بر ایران و همچنین مانورهایی نظیر مانور مین روبی خلیج فارس بوده است.
 
این ژنرال بازنشسته آمریکایی در سخنرانی‌ که دو سال پیش در جریان یک کنفرانس در دانشگاه برکلی داشت، گفته بود: «ایران دیگر مدت هاست تهدید به بستن تنگه هرمز نمی کند؛ می دانید چرا؟ سال های پیش برخی مقامات ایرانی مدام تهدید می کردند که تنگه هرمز را که 40 درصد نفت صادراتی دنیا از آن می گذرد خواهند بست و این گونه می توانند ثبات بازار جهانی نفت را به هم زده و قیمت نفت را چند برابر کنند».
 
متیس افزوده بود: «من دو سال پیش در این مورد فکری به نظرم رسید. به فرمانده ناوگان پنجم دریایی مان در بحرین زنگ زدم و به او گفتم، برگزاری یک مانور مین روبی در تنگه هرمز را نه به عنوان مانور ضد ایران بلکه به عنوان مانور ضد مین روبی در دستور کار قرار دهد. این مانور با حضور نزدیک به 30 کشور از جمله کشورهایی چون سنگاپور، جیبوتی و ژاپن و... که سابقه دشمنی خاصی نیز با ایران نداشتند برگزار شد. پس از برگزاری این مانور، دیگر شاهد تکرار تهدیدات سابق ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز نیستیم، چون ایران متوجه شد که این تهدید کارگر نیست».
 
در جریان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 5+1 نیز، این ژنرال آمریکایی نزدیک به نومحافظه کاران سطح بالای تحریم‌ها در آن دوران را بی‌اثر خوانده و در این زمینه گفته بود: «همزمان با مذاکرات، ایران همچنان به غنی سازی اورانیوم و پیشرفت مصرانه در ساخت یک سلاح هسته ای ادامه می دهد. امکانات برای سخت‌ترسازی تحریم ها علیه ایران وجود دارد و آمریکا می‌تواند ایران را بدون یک رویارویی مستقیم به تبعیت وادارد».
 
او در عین حال مخالف حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تأسیسات اتمی ایران بود و پس از آنکه مدل‌سازهایی درباره این تقابل نظامی توسط آمریکایی‌ها صورت پذیرفت، در این زمینه گفته بود: «ضربه نخست اسرائیل به ایران، عواقب وخیمی بر منطقه و به طور مشخص بر نظامیان آمریکایی در این منطقه، خواهد داشت».
 
ماتیس در عین حال مخالف رویکرد توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و حامی ایده جان کری مبنی بر تشکیل دو دولت فلسطینی و یهودی بوده و از رایزنی‌های وزیرامورخارجه دولت باراک اوباما حمایت کرده بود.
تعداد بازدید : 35
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
همون کابینه جنگی که خودتون روش اسم گذاشتید به واقعیت نزدیک تره
کلکسیون جالبی داره تشکیل میشه. خدا بخیر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
ترامپ در واقع کاره یی نیست، کابینه او را نتانیهاو دارد می‌چیند. ترامپ صحبت از دوستی‌ با پوتین می‌کند ولی‌ رامنی را باید به عنوان بازیر خارجه قبول کند که اصولا پوتین را بزرگترین دشمن آمریکا میداند!!. البته نتنیهو میان پوتین و رامنی، میانداری می‌کند چون هر دو مهره‌های او هستند و هر دو باید هر چه اسرائیل و او میخواهند انجام دهند. به هر حال اوباما هرگز برای ایران تکرار نمی‌شود. هر چند اوباما هم همین سیاستها را پیش می‌برد، ولی‌ حداقل با مذاکره. دوستانی که از شب تا صبح بعد از برجام، علیه آمریکا موضع میگرفتند، حالا باز هام حاضرند ریسک را به پذیرند. این تیم‌ جدید فقط به دنبال بهانه است چون نتانیاهو دنبال بهانه است. البته شاید برخی‌ دوستان بگویند آمریکا کاری نمیتواند بکند، ولی‌ وقتی‌ تحریم نفت ایران، و وضعیت سوریه، عراق ، لیبی‌ و.. را میبینیم، باید هوشیار باشیم، برخی‌ مواقع آمریکا کاری میتواند بکند. خرابکاری.
اینکه خیلی عاقله
سوسک
عددی نیست حاج قاسم وسربازاش تااخرین لحظه برای دفاع از اسلام هستند
به نظرم هر چه شمشیر از رو کشیده بشه بهتره. در ضمن تا وقتی اروپا با امریکا هماهنگ نباشه کا رخاصی نمیتونند بکنند.
پاسخ ها
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
اروپا نشون داده که با همه ی مخالفتهای ظاهریش، در وقت نیاز کنار آمریکاست. دلتون رو به اونها خوش نکنید.
من اون روز گفتم ملتی که خدا دارد ترسی ندارد. ملتی که به پشتوانه ی اسلام و اهل بیت یعنی اسلام اصیل به مقابله با دشمنان برود پیروز و سر بلند دنیا و آخرت است اگر مومن باشد !‌ این اگر مهمیه.


یا أَیهَا النَّبِی حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِنْ یكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یغْلِبُوا مِائَتَینِ وَإِنْ یكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ یغْلِبُوا أَلْفًا مِنَ الَّذِینَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یفْقَهُونَ«65»

ای پیامبر! مؤمنان را به جنگ (با دشمن) تشویق کن! هرگاه بیست نفر با استقامت از شما باشند، بر دویست نفر غلبه می‌کنند؛ و اگر صد نفر باشند، بر هزار نفر از کسانی که کافر شدند، پیروز می‌گردند؛ چرا که آنها گروهی هستند که نمی‌فهمند!

الْآنَ خَفَّفَ اللَّهُ عَنْكُمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِیكُمْ ضَعْفًا فَإِنْ یكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ صَابِرَةٌ یغْلِبُوا مِائَتَینِ وَإِنْ یكُنْ مِنْكُمْ أَلْفٌ یغْلِبُوا أَلْفَینِ بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ«66»

هم اکنون خداوند به شما تخفیف داد، و دانست که در شما ضعفی است؛ بنابراین، هرگاه یکصد نفر با استقامت از شما باشند، بر دویست نفر پیروز می‌شوند؛ و اگر یکهزار نفر باشند، بر دو هزار نفر به فرمان خدا غلبه خواهند کرد! و خدا با صابران است!
ـــــــــــــــــــــــ

راست گفت خداوند بلند مرتبه ی عظیم.
پاسخ ها
رزمنده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
همه این موارد درست در حالی که ما در جبهه حق باشیم . البته که انها هم خدا دارند خدا مصادره ما نیست .ضمنا
پیامبر هم در جنگ احد طعم شکست را چشید پس خیلی غرور نداشته باشیم باید با تکیه بر ایمان و اخلاص و تقویت نیروهای دفاعی برنامه ریزی کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
ملتی که عقل و داریت ندارد پس ایمان نیز ندارد و خدا هم ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
خداوند مال همه ملتهاست، نه يك ملت خاص. اين آيه هم خطاب به پيامبر و مخصوص زمان پيامبر است كه كافران صف آرائي كرده بودند. اگه بخواي به همين منوال پيش بري ، بايد با شرق و غرب عالم بجنگي. در ضمن در حال حاضر دشمنان اسلام در ميان خود اسلام قرار دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
جنگ گزینه روز ناچاری است. در کنار جنگ، فقر و کشتار کودکان و زنان و سالمندان و عقب ماندگی اقتصادی و علمی و ... ایجاد خواهد شد. اگر اقتدار می خواهید چرا با تلاش اقتصادی بدست نیاوریم. که هم قدرت به همراه دارد هم رفاه و هم ارتقا معیشت شما ببینید آیا کشوری امروز توان مبارزه با چین را دارد. اما همه برای کره شمالی رجز می خوانند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
ظاهرا تعداد آدمهای بی اعتقاد کم نیستند!
حرفایی که زده رو حسابه و درسته
راست میگه
بجای اینکه چه کسی وزیر وچه کسی فرمانده آمریکای لعین میشود کمی هم به فکر اوضاع بدبختی مردم ایران گزارش بنویس ترام پ هم هیچ غلتی نمیکند
خطر فساد اقتصادی داخل خیلی بزرگتر از خطر چنین انسانهای بی مغز است۰
با این گفِتگوها فقط ملت بیشتر میترسند
ول خوب میدانیم اسراییل چقدر ترسوست
با این افرادی که معرفی می شوند ادم فکر میکنه کودتای نظامی شده هر کدام از دیگری خشن تر با سابقه فکری بسیار بد نسبت به ایران . جهان حق دارد نگران باشد .(حتما الان یکی میگه ترسیدی ؟!)
جمهوری خواهان با در دست گرفتن قدرت توسط ترامپ و سنا و مجلس نمایندگان قصد دارند کار نا تمام بوش در رابطه با تروریسم جهانی و تغییرات در خاورمیانه یعنی حمله به افغانستان و عراق را با حمله به ایران تکمیل نمایند.

فرصت مذاکره با اوباما و عادی سازی روابط با امریکا، فرصت تکرار نشدنی بود که بواسطه اهمال و کوتاهی از دست رفت.
اتفاقا تحلیلاش چقد دقیق و درست بوده! تنگه هرمز رو همه یادمونه
اتفاقا برای اهداف آمریکا در ایران اینقدر خصمانه رفتار کردن مزیت نیست چون حاکمیت و ملت ایران را یکپارچه و متحد می کند. امثال اوباما اهداف آمریکا در کشوری مثل ایران که مردمش آدمهای با سواد سیاسی بالاتر و انسانهای متمدن تری در منطقه هستند را بهتر پیش می برد. امثال ترامپ برای کشورهای سنتی تر عربی بهتر جواب می دهد
دشمن عاقل و قابل احترامی است که اشتباهاتی هم دارد. دشمنی که اشتباه می کند دشمن بدی نیست!!
اینهمه تحلیل و حرف مفت که لازم نبود تنها حرف حساب فرازهایی از قران بود که به درستی عنوان شد و آنهاییکه رای منفی داده بودند همان ذلیلهایی هستند که به هنگام جنگ نقش ستون پنجم را بازی خواهند کرد و میدانید که مجازاتشان چیست
اگر امريكا استرات‍ي بلند مدت داشته باشد قطعاً كل خاورميانه را كنترل خواهد كردو لذا دير يا زود ايران را هم كاملاً به دلهواه خود در خواهد آورد وپس از ان منطقه خاورميانه را نيز مطابق طرح خود عوض خواهد كرد. علي رغم تمايل روسها وچينيها به حضور در منطقه آنها نيز در ساير مناطق جهان اهدافي دارند كه در يك چانه زني ديپلماتيك بهرحال ممكن است دنبال اهداف خود باشند.
چون مین نداریم نمیتوانیم تنگه هرمز را ببندیم؟! داداش قبلا فکرش شده
هی بهش میگم متیس جان مواد صنعتی مصرف نکن. مغزتو داغون میکنه ...
نمیفهمه که :|
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی