بازدید 7088

لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی ایران و چک تصویب شد

نمایندگان مردم در خانه ملت لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی میان دولت‌های ایران و چک را مورد تصویب قرار دادند.
کد خبر: ۶۴۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 22 November 2016
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 2 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک با کلیات و جزئیات این لایحه با 142 رأی موافق، یک رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

علی ادیانی در نشست امروز در مخالفت با این لایحه گفت: بند سوم این لایحه دارای ابهاماتی است و به نظر من مغایر با اصل 153 قانون اساسی بوده زیرا براساس این اصل قانونی انعقاد هرگونه قراردادی که موجب سلطه بیگانه بر منابع کشور شود ممنوع است؛ حال اگر قرار باشد که براساس این موافقتنامه جمهوری چک تعهدات اتحادیه اروپا را در اولویت قرار داده و تعهدات ما را فرعی تلقی کند این مسئله مطلوب نیست.

در این نشست همچنین دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با لایحه مذکور گفت: به طور حتم هر کشوری دارای حقوق داخلی است حال هر قانونی که در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد به این موافقتنامه خدشه وارد نمی کند.

در ماده واحده این لایحه آمده است که موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک مشتمل بر یک مقدمه و شش ماده به شرح پیوست، تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

براساس این تبصره در اجرای این موافقتنامه رعایت اصل هفتاد و هفتم (77) و رعایت اصل یکصد و سی و نهم (139) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی