بازدید 5481

افزایش امیدها برای نهایی شدن توافق اوپک

یکی از نمایندگان نیجریه گفت، اوپک در تلاش است تا در نشستی که روز سه شنبه هفتۀ آینده در وین برگزار می شود جزئیات توافقی را که در الجزایر برای کاهش تولید نفت به دست آمده است، نهایی کند.
کد خبر: ۶۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 22 November 2016
یکی از نمایندگان نیجریه گفت، اوپک در تلاش است تا در نشستی که روز سه شنبه هفتۀ آینده در وین برگزار می شود جزئیات توافقی را که در الجزایر برای کاهش تولید نفت به دست آمده است، نهایی کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بلومبرگ، ابراهیم وایا که برای شرکت در نشستی به سمت دبیرخانۀ سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت می رفت به خبرنگاران گفت که :" این قطعیت وجود دارد که همه موافق باشند... همه می دانند که هزینۀ عدم توافق سنگین است."

تجار نفتی و تحلیلگران از این که اوپک در هفته جاری به توافقی بر سر کاهش تولید مازاد جهانی خواهد رسید مطمئن تر شده اند. روز دوشنبه، پس از پایان اولین روز از مذاکرات در پایتخت اطریش، محمد اون، نماینده لیبی در اوپک گفت که مذاکرات خوب پیش رفته است. قیمت نفت در نیویورک در هفته جاری 6.9 درصد افزایش یافته که بیشترین رشد 2 روزه از ماه سپتامبر تاکنون بوده است.

اوپک در گزارش های ماهانه اش گفته است که سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک)، ماه گذشته روزانه 33.64 میلیون بشکه نفت استخراج کرده است؛ 240.000 بشکه بیشتر از ماه سپتامبر. برای ایجاد تعادل در بازار نفت، اوپک در نشست ماه سپتامبر الجزایر برای کاهش میزان تولید به چیزی بین 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز به توافق رسید. گروه امیدوار است که جزئیات بیشتر را در نشستی که 30 نوامبر برگزار می شود، نهایی کند.

موانع اصلی نهایی شدن توافق الجزایر، درخواست برخی از اعضا برای معاف شدن از کاهش تولید بوده است. مطابق گزارش اوپک، افزایش تولید در ماه اکتبر بیشتر از جانب کشور های لیبی، نیجریه و عراق بوده است که امیدوارند از قرارداد کاهش میزان تولید نفت مستثنی شوند. ایران نیز امیدوار است به خاطر بیرون آمدن از دوران تحریم ها در این قرار داد مستثنی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی