بازدید 4497
۱

حکومت زمستان بر بازار سرمایه

امروز یکشنبه 19 دی ماه بازار بورس با حالت رو به رشد کار خود را آغاز کرد، ولی درنهایت درمقابل فشار فروش نتوانست تحمل کند و شاخص کل بورس با رشد 7 واحدی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۵۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 08 January 2017
امروز یکشنبه 19 دی ماه بازار بورس با حالت رو به رشد کار خود را آغاز کرد، ولی درنهایت درمقابل فشار فروش نتوانست تحمل کند و شاخص کل بورس با رشد 7 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش تابناک اقتصادی امروز در گروه سیمانی، افزایش تقاضا دیده می‌شد. نمادهای ستران، سبهان، سفارس، سشمال و سصوفی همگی پرتقاضا بودند.

از شایعات و شنیده‌های این روز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ در وغدير خبرها حاكى از افتتاح خط انتقال اتيلن غرب در پتروشيمى تبريز است كه مي‌تواند توليد محصولات اين پتروشيمى را دوبرابر کند و باعث كاهش استفاده از نفتا شود. در شاراك نیز شنيده مي‌شود با توجه به اختلاف فاحش قيمت ارز مبادله اى و ارز آزاد مي‌تواند براى امسال ٧٠ تومان و سال آتى حداقل ١٠٠ تومان سود اعلام كند.

در گروه خودرویی نیز افزایش تقاضا مشاهده شد؛ در نماد خودرو کد به کد 5 میلیون سهمی بین حقوقی‌ها موجب رشد قیمت تا 3 درصد مثبت در قیمت 2675 ریال شد. گروه فلزات اکثرا معاملات منفی را تجربه کردند؛ در این بین نمادهای کیمیا، فسرب، فروس و فولاژ از فشار فروش بالاتر و نمادهای ذوب، زنگان و هرمز از تقاضای بیشتر و معاملاتی مثبت تری برخوردار بودند. درمجموع شاخص کل با حمایت سنگین حقوقی در نمادهای لیدر گروه خودرو مثبت ولی کلیت بازار منفی و کم حجم بود.


در پایان، شاخص کل بورس با رشد 7 واحدی به عدد 78 هزار و 833 واحد رسید. شاخص هم‌وزن ولی با افت 40 واحدی به 15 هزار و 325 واحد رسید. ارزش معاملات نیز عدد 1372 میلیارد ریال را نشان داد.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را نماد خساپا با  43 واحد و  بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نماد فملی با 38 واحد به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک به نماد فاذر با 6100 میلیارد ریال تعلق گرفت.

در فرابورس نیز شاخص با رشد 1.7 واحد منفی به عدد 835 واحد رسید. ارزش معاملات نیز به عدد 1894 میلیارد ریال دست یافت. بیشترین تاثیر بر شاخص را هم نمادهای میدکو با 2.53 واحد منفی و ذوب با 1.29 واحد مثبت به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز به نماد ذوب با 59.4 میلیارد ریال تعلق گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
بازهم همان داستان تکراری وهمیشگی
مثبت شدن ناگهانی بورس درده دقیقه پایانی !!!!!
باورنداریدبه نمودار شاخص امروزوهرروزمراجعه کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست