بازدید 51832
اخبار لحظه به لحظه از حادثه پلاسکو در روز هفتم

تداوم آواربرداری و جست‌وجو پس از 24 ساعت سکوت/ هویت 6 پیکر احراز شد/ دسترسی بی ثمر به اتاق تاسیسات/ احداث دیوار مقابل محل حادثه/ با کشف پیکر 8 شهید در تفحص های امروز، شمار پیکرهای پیدا شده به 14 رسید

در حالی که شبانه روز گذشته عملیات آواربرداری بی هیچ توفیقی در یافتن پیکر آتش نشانان شهید دنبال شد، امروز و از ساعاتی پیش، در حالی که آواربرداری به مرز 90 درصد رسیده، پیکرهای مطهر شماری از شهدای آتش نشان یکی پس از دیگری کشف و از زیرآوار خارج شد. این در حالی است که صبح فردا مراسم تشییع این قهرمانان برگزار خواهد شد و هویت پیکرهای پیدا شده نیازمند شناسایی است.
کد خبر: ۶۵۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 25 January 2017
از پنج شنبه گذشته که خبر وقوع حریق در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو مخابره شد و دود سیاهی که از این برج مشهور برمی خواست، توجه ها را به خود جلب کرد، هفت روز می گذرد اما آتش کماکان می سوزد و آتش نشانان تلاش در مهار آن دارند، با این تفاوت که یک هفته است پلاسکو وجود خارجی ندارد!
 
به گزارش «تابناک»، هفتمین روز امدادرسانی و آواربرداری در محل حادثه پلاسکو در حالی آغاز شد که طی شبانه روز گذشته تقریبا هیچ اتفاق خاصی در محل رویداد رخ نداد. نه یافتن پیکر افراد مفقود در حادثه، نه تلاش برای بیرون کشیدن این پیکرها و نهفعل و انفعال ویژه دیگری. گویی همه چیز روتین شده و با پروژه ای شبیه دیگر پروژه های شهری مواجهیم!
 
این در حالی است که روند آواربرداری با سرعت قابل قبولی، به صورت شبانه روزی ادامه دارد و امید می رود تا فردا، پنج شنبه که قرار است پیکر قهرمانان شهید این حادثه روی دستان مردم تشییع شود، پیکر دیگر آتش نشانان مفقود شده در این حادثه نیز پیدا شود.
 
در ادامه رویدادهای روز هفتم و روند فعالیت امدادرسانی را بخوانید: 
 
20: 19 آتش شعله ور شده و خبری از کشف جسد جدید نیست
 
روز هفتم روز پرکار نیروهای قهرمان و خستگی ناپذیر امداد و نجات با کشف هشت تن بی جان آتش نشان تمام شد. در ساعت های گذشته خبری از کشف پیکر جدید نشد ولی از محل حادثه خبر می رسد باز شعله های آتش زبانه می کشند و دردسر همیشگی نیروهای امدادی هنوز دست بردار نیست.
 
30: 18  تصویر سگی که امروز در شناسایی اجساد کمک کرد
 
سگی که در تصویر پایین دیده می شود، گفته می شود امروز نقش مهمی در شناسایی مکان دفن آتش نشانان شهید داشته است و با کمک این سگ نیروهای امدادی توانستند، 8 پیکر را از زیر آوار خارج کنند. 

تداوم آواربرداری و جست‌وجو پس از 24 ساعت سکوت/ هویت 6 پیکر احراز شد/ دسترسی بی ثمر به اتاق تاسیسات/ احداث دیوار مقابل محل حادثه/ با کشف پیکر 8 شهید در تفحص های امروز، شمار پیکرهای پیدا شده به 14 رسید
 
 
30: 17 هیچ سرقتی از محل صورت نگرفته است
 

سرگرد شهبازی یکی از مأموران نیروی انتظامی که در محل حادثه حاضر است در مورد شاعبه هایی در مورد سرقت در محل حادثه گفت : این روزها در شبکه‌های اجتماعی، شایعاتی درباره سرقت گاوصندوق‌ها شنیده می‌شود که این موضوع صحت ندارد. تنها در چند روز اول عده‌ای تلاش داشتند وارد محوطه آوار شوند که شناسایی شدند و با آنها برخورد شد.

گاوصندوق‌ها به صورت حساب‌شده در محلی جمع‌آوری شده و تحویل پلیس آگاهی می‌شود. برخی از کسبه مراجعه کردند و بخشی از اموال‌ و اسنادشان را از بخش سالم ساختمان بردند.

 
17:00 واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به خبر خوشحال کننده خبرنگار تلویزیونی!
 
خبرنگار شبکه خبر که آخرین اخبار از محل حادثه را به صورت زنده برای بینندگان رسانه ملی گزارش می کند، با کشف پیکر بی جان یکی دیگر از شهدای آتش نشان، آن را «خبر خوشحال کننده» خواند. اظهارنظری که به سرعت در شبکه های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفت و موجب شکل گیری واکنش های تندی علیه وی شد. فیلم

16:30 کشف پیکر هشتمین شهید در تجسس های امروز
 
دقایقی پیش پیکر هشتمین شهید کشف شده در امروز، شناسایی و از زیر آوار بیرون کشیده شد. با این حساب تعداد تن های بی جان پیدا شده به 14 تن رسید.

تداوم آواربرداری و جست‌وجو پس از 24 ساعت سکوت/ هویت 6 پیکر احراز شد/ دسترسی بی ثمر به اتاق تاسیسات/ احداث دیوار مقابل محل حادثه/ آواربرداری به 85 درصد رسید/شمار بدن های بی جان پیدا شده به 13 تن رسید 
 
15: 16 هویت پیکرهای پیدا شده امروز شناسایی نشده است
 
مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان تهران گفت: هویت هیچ یک از پیکرهای کشف شده امروز حادثه پلاسکو شناسایی نشده است و آزمایش DNA از خانواده آنها و پیکرهای مطهرشان انجام می‌گیرد. 
 
00: 16 امروز پیکر هفتمین شهید پیدا شد 
 
یک پیکر شهید آتش‌نشان دیگر از زیر آوار پلاسکو پیدا شد. با این حساب تعداد شهدای کشف شده امروز به ۷ تن رسید و در مجموع شمار آتش نشانان شهید به 11 تن رسید. تا کنون هویت 6 شهید احراز شده است./فارس
 
گفتنی است از این یازده تن، جز یکی از آتش نشانان که در بیمارستان بر اثر جراحات به دیار باقی شتافت، پیکر 10 آتش نشان دیگر از زیر آوارهای ساختمان بیرون کشیده شده است.
 
38: 15 پیکر یکی دیگر از شهدا پیدا شد
 
گزارش ها از محل حادثه نشان می دهد که یک پیکر دیگر پیدا شد و بر این اساس شمار شهدای آتش نشان پیدا شده به 9 تن رسید.
 
10: 15 آخرین تحولات محل حادثه از زبان سخنگوی ستاد بحران
 
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی به شبکه خبر گفت: شناسایی در ضلع شمال غربی همچنان ادامه دارد؛ ۲ پیکر ساعاتی پیش از زیر آوار بیرون کشیده شد و لحظاتی قبل نیز پیکر ۳ نفر از شهدای آتش‌نشان پیدا شد و در حال انتقال به پزشکی قانونی هستند.

وی افزود: نمی‌توانیم به قطعیت بگوییم که تمام جان‌باختگان در این نقطه هستند و جاهای دیگر را نیز بررسی می‌کنیم. تا این لحظه پیکر ۸ نفر از شهدای آتش‌نشان پیدا شده و پیکر ۸ نفر دیگر هنوز زیر آوار مانده است.

05: 15 پیکر یازدهمین قربانی از زیر آوار خارج شد
 
به نظر می رسد نیروهای امدادی به محلی رسیده اند که تعدادی از شهدای آتش نشان به صورت گروهی در آنجه قرار داشتند. پنجمین بدن بی جان امروز و در مجموع یازدهمین، نیز لحظاتی پیش کشف شد.
 
00: 15 پیکر یکی دیگر از آتش نشانان شهید پیدا شد 
 
 لحظاتی پیش نیروهای خستگی ناپذیر امدادی توانستند پیکر یکی دیگر از آتش نشانان شهید را از زیر آوار ساختمان خارج کنند. بر این اساس آمار اجساد یافته شده تا کنون به 10  تن رسید که با احتساب شهیدی که در بیمارستان جان باخت، تعداد قربانیان 11 نفر شد.
 
50: 14 پیکر یکی دیگر از آتش نشانان شهید پیدا شد
 
لحظاتی پیش نیروهای خستگی ناپذیر امدادی توانستند پیکر یکی دیگر از آتش نشانان شهید را از زیر آوار ساختمان خارج کنند. بر این اساس آمار اجساد یافته شده تا کنون به 9 تن رسید که با احتساب شهیدی که در بیمارستان جان باخت، تعداد قربانیان 10 نفر شد.
 
30: 14 همدردی آتش نشانان برزیلی با همتایان خود در ایران
 
گروهی از آتش نشانان شهر ریودوژانیرو برزیل با در دست گرفتن پرچم مقدس کشورمان  با حضور مدیر اتاق بازرگانی ایران همدردی خود را با همتایانشان در تهران نشان دادند.
 
 تداوم آواربرداری و جست‌وجو پس از 24 ساعت سکوت/ هویت 6 پیکر احراز شد/ دسترسی بی ثمر به اتاق تاسیسات/ احداث دیوار مقابل محل حادثه/ آواربرداری به 85 درصد رسید
 
 
45: 13  تصویر دومین شهیدی که امروز پیدا شدتداوم آواربرداری و جست‌وجو پس از 24 ساعت سکوت/ هویت 6 پیکر احراز شد/ دسترسی بی ثمر به اتاق تاسیسات/ احداث دیوار مقابل محل حادثه/ آواربرداری به 85 درصد رسید
 
شهید حسین سلطانی آتش‌نشان ایستگاه ۱۱۳ بود. او دومین شهیدی است که صبح امروز پیدا شد.
 
شهید حامد هوایی دیگر آتش نشانی بود که پیکرش امروز پیدا شد.
 
20: 13  تشییع روز  پنجشنبه منتفی شد
 
شنیده ها حاکی است به دلیل ادامه داشتن عملیات آوار برداری و نیاز به احراز هویت اجساد مراسم تشییع که پیش از این قرار بود فردا برگزار شود، منتفی شد.
 
15: 13  دشواری نفس کشیدن برای نیروهای امدادی
 
به گزارش خبرنگار ایسنا از محل حادثه، به دلیل اینکه آتش سوزی در ضلع شمال غربی بوده و اکثر آتش نشانان در آن منطقه حضور داشتند، احتمال می‌رود پیکر مابقی شهدای آتش نشان نیز در این منطقه باشد. در ساختمان مجاور پلاسکو چند تونل حفر شده و از قسمت‌های مختلف تلاش می‌شود به پیکر شهداء دست یابند. به دلیل دود و آتش زیر آوار، نفس کشیدن برای نیروهای امدادی در ساختمان پلاسکو سخت شده است ولی لحظه‌ای کار متوقف نمی‌شود و با جدیت در حال جستجو هستند.
 
00: 13 آمادگی برای برگزاری مراسم تشییع 
 
شهردار ناحیه 2 شهرداری منطقه 6 گفت:تمام تمهیدات برای برگزاری باشکوه این مراسم صورت گرفته است. وی افزود: هم اکنون پاکسازی محل برگزاری مراسم به صورت کامل صورت گرفته و آماده تشییع پیکر مطهر شهدای آتش نشان هستیم.

45: 12 ادامه عملیات تفحص برای یافتن قربانیان
 
خبرهای رسیده از محل حادثه گویای این است که نیروهای امداد و نجات همچنان در حال جست و جو هستند و عملیات آوار برداری را متوقف کرده اند. انتظار می رود تا ساعات دیگر پیکر تعداد بیشتری از قربانیان پیدا شود.
 
25: 12 دانشگاه تهران به خانواده قربانیان خدمات مشاوره ای رایگان  ارائه می کند
 
مسئولان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه پلاسکو اعلام کردند، مراکز مشاوره و خدمات روانشناسی این دانشکده آماده ارائه خدمات رایگان به خانواده قربانیان حادثه هستند.
 
در این اطلاعیه آمده است: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، طی اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به کلیه هموطنان مصیبت‌دیده در حادثه ساختمان پلاسکو، اعلام کرده است که با حضور افتخاری جمع کثیری از روانشناسان و مشاورین خود، آماده ارائه خدمات روان‌شناسی در کلیه حوزه‌های فردی و خانوادگی به صورت کاملاً رایگان به هموطنان مصیبت‌دیده در حادثه ساختمان پلاسکو است.

مراکز مشاوره این دانشکده برای ارائه خدمات مذکور، در نشانی‌های زیر واقع است:

مرکز مشاوره شماره ۱: ضلع جنوب غربی پل گیشا، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.

مرکز مشاوره شماره ۲: بلوار کشاورز، ابتدای خیابان ۱۶ آذر، بن بست کارآفرین،

 

 
12: 12 مجموع پیکرهای خارج شده به 8 تن رسید
 
جلال ملکی در جدیدترین اظهار نظرهای خود گفت: در پی جست و جوهای دیگر یک پیکر دیگر آتش نشانان پیدا شد که به دلیل مدارکی که داشت قابل شناسایی بود.
 
وی افزود: در چند روز گذشته 4 نفر از شهروندان و 4 نفر از شهدای آتش نشان از زیر آوار خارج شدند.
 
10: 12 احتمال خروج چند پیکر دیگر در دقایق آتی 
 
شنیده می شود، پیکر تعداد دیگری از پیکرهای مدفون شده یافته شده است و نیروهای امدادی در حال خارج کردن آنها هستند./فارس
 
 تا کنون پیکر 7 نفر قربانیان از زیر خاک بیرون کشیده شده است، که 3 نفر از آنان آتش نشان و 4 نفر دیگر از شهروندان بودند.
 
00: 12 ورود آمبولانس حمل جسد به محل حادثه
 
پس از یافتن پیکر یکی دیگر از شهدای آتش نشان، آمبولانس مخصوص حمل جسد به محل حادثه آمد تا این جسد را به محل احراز هویت منتقل کند.
 
تداوم آواربرداری و جست‌وجو پس از 24 ساعت سکوت/ هویت 6 پیکر احراز شد/ دسترسی بی ثمر به اتاق تاسیسات/ احداث دیوار مقابل محل حادثه/ آواربرداری به 85 درصد رسید 
 
55: 11 اقدام ارزشمند یگان حفاظت هواپیمایی  فرودگاه مهرآباد
 
جمعی از مدیران و کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی با همراهی کارکنان یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه مهرآباد با حضور در اداره ایمنی و آتش نشانی فرودگاه مهرآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو از تلاش پرسنل ایمنی و آتش نشانی فرودگاه مهرآباد تشکر کردند.
 
45: 11 پیکر یکی دیگر از شهدای آتش نشان پیدا شد
 
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران لحظاتی پیش خبر داد: پیکر یکی دیگر از  آتش‌نشانان شهید از زیر آوار در ضلع شمال غربی پلاسکو پیدا شد.
 
با توجه به اینکه آتش نشانان پلاک ندارند و پیکرهای کشف شده به شدت سوخته اند، به احتمال زیاد نیاز به یک بازه زمانی برای احراز هویت وجود دارد. این در حالی است که قرار است فردا مراسم تشییع برگزار شود.
 
30: 11 تدابیر ویژه متروی تهران برای تشییع آتش نشانان شهید
 
محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران: ناوگان مترو تهران روز پنجشنبه آمادگی ارائه خدمات حداکثری به شرکت کنندگان در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو را دارد.

از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا پایان مراسم پذیرش مسافر در تمام ایستگاه‌های خط 1 و 4 مترو تهران به صورت رایگان انجام خواهد شد.

برای انتقال شهروندان به سمت بهشت زهرا(س) هم برنامه ریزی لازم صورت گرفته است و در این راستا تمام قطارهای خط یک به سمت ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد.
 
10:17 حضور سفیر سوریه در محل حادثه
تداوم آواربرداری و جست‌وجو پس از 24 ساعت سکوت/ هویت 6 پیکر احراز شد/ دسترسی بی ثمر به اتاق تاسیسات/ احداث دیوار مقابل محل حادثه/ آواربرداری به 85 درصد رسید 
عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران در محل حادثه پلاسکو حضور یافت. دیروز سفیر فلسطین نیز برای ابراز همدردی در محل حادثه حضور یافته بود.
 
وی در جمع خبرنگاران گفت: حادثه اسفناک بوده است. ملت سوریه تسلیت عرض کرده و ابراز همدردی می‌کنند. این شهدا جان خود را برای نجات دیگران فدا کردند و این بزرگترین اقدام انسان دوستانه است. فردا قطعاً در تشییع جنازه حضور خواهم داشت. 
 
این در حالی است که مسئولان در تلاشند با مهیا کردن شرایط در محل حادثه و انجام اقداماتی از جمله بتن ریزی کف و دیوارکشی مقابل محل حادثه، خیابان مسدود شده جمهوری را از شنبه بازگشایی نمایند. اقدامی که می تواند حسن ختامی بر بازدید مسئولان و مقامات مختلف ایرانی و خارجی از محل حادثه باشد.



 09:13 آواربرداری به 85 درصد رسید

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و سخنگوی ستاد بحران پلاسکو گفت: 145 ساعت از آغاز عملیات حادثه پلاسکو می‌گذرد و همچنان آتش نشانان مشغول فعالیت و آواربرداری هستند. تاکنون 85 درصد عملیات آواربرداری انجام شده و عملیات جستجو در ۱۵ درصد باقی مانده بدون فوت وقت ادامه دارد. /فارس

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن و ۸۵ درصد آوار جمع آوری منتقل شده است. امروز احتمالا به صفر یا طبقه همکف ساختمان پلاسکو خواهیم رسید و می‌کوشیم تا بعد از آن به طبقات منفی برسیم.
 
08:20 احداث دیوار مقابل محل حادثه

از صبح امروز، عوامل عمرانی مشغول احداث دیواری مقابل محل حادثه شدند و بتن ریزی و سیمان کاری معبر نیز در دستور کار قرار گرفت. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: دیواری مقابل زمین پلاسکو زده‌ایم تا مسیر باز شود و معبر خیابان جمهوری، امکان رفت و آمد داشته باشد. از این طریق، زندگی کسبه و اهالی محل فلج نخواهد شد.

وی افزود: احتمال می‌رود برخی از محبوس‌شدگان در طبقه منفی یک باشند و اکنون به طبقه همکف دست یافته‌ایم. همکاران ما به صورت فردی و گروهی به جست‌وجوی مفقودین پرداخته تا بتوانند آنها را از زیر آوار خارج کنند.
 
 
08:00 حکایت دردناک جان باختن پسری که برای نجات پدر به آتش زده بود
 
روزنامه شهروند که در روزهای گذشته نیز با انتشار گزارش هایی کوشیده بود برخی ابعاد مغفول مانده حادثه پلاسکو را روایت کند، این بار روایت جان باختن پسری را منتشر کرده که برای نجات جان پدر به آتش پلاسکو زده بود، غافل از آنکه بداند پدر از ساختمان خارج شده و دست تقدیر برایش مسیری متفاوت تدارک دیده است.
 
در بخشی از این گزارش (متن کامل گزارش را اینجا بخوانید) آمده: «جواد ٣٧‌سال بیشتر نداشت. چند سالی می‌شد که ازدواج کرده بود و یک پسر ٦ ساله داشت. او تنها پسر خانواده‌اش بود و ٤ خواهر داشت. پدرش چند سال در طبقه همکف ساختمان پلاسکو عمده‌فروشی پوشاک و لباس داشت و جواد هم در کنار پدرش کار می‌کرد. هر روز صبح با پدرش تولیدی را باز می‌کردند و شب‌ها با هم به خانه می‌رفتند. هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که در این حادثه جواد از بین برود. روزی که به خانواده‌اش خبر این حادثه را دادند، آنها تصور می‌کردند که جواد هم مثل پدرش خودش را نجات داده باشد اما...»
 
07:00 آواربرداری به 80 درصد رسید

به گزارش  ایسنا، بامداد ششمین روز از عملیات دستگاه‌های امدادی در پلاسکو با بارش باران و برف آغاز شد و عملیات آواربرداری در حالی در این روز ادامه پیدا کرد که سفیر فلسطین برای ابراز همدردی به محل حادثه آمد.

تا به این لحظه عملیات آتش‌نشانان در ساختمان پلاسکو که به روز هفتم رسیده است، حدود ۸۰ درصد از آوار ساختمان برداشته و به بیرون منتقل شده است و به نظر می‌رسد اگر مراحل آواربرداری با همین سرعت ادامه داشته باشد این فرآیند تا پایان هفته به اتمام برسد.
 
 
04:00 دسترسی به اتاق تاسیسات ساختمان پلاسکو

پس از حفر کانال و دسترسی به اتاق تاسیسات برق ساختمان پلاسکو، بخش های مختلف اتاق با حضور نیروهای امدادی جست و جو شد و هیچ نشانه ای از اجساد جان باختگان احتمالی و یا پیکر مطهر شهدا یافت نشد.

به گزارش مهر، در این عملیات بعد از بررسی مجدد نقشه ها و تحقیقات میدانی، کانالی از دیوار شرقی ساختمان پلاسکو حفر شد که به اتاقک ترانس های برق منجر می شد. سپس دو نفر از آتش نشانان با تجهیزات کامل وارد اتاقک تاسیسات برقی ساختمان پلاسکو در طبقه منفی یک شدند و پس از بررسی کامل اتاقک و مشاهده ریزش آوار، هیچ موردی از جسد جانباختگان احتمالی یا شهدای حادثه را مشاهده نکردند. این موضوع به تایید مقام قضائی حاضر در صحنه رسید.

03:00 کمرنگ شدن امیدها برای کشف پیکرهای مدفون

با ادامه عملیات آواربرداری، تجهیزات بیل مکانیکی و چنگک به سطح صفر-صفر نزدیک تر شده اند. با هر بار خاک برداری تجهیزات مکانیکی، لایه ای از گداخته آهن از زیر آوار بیرون کشیده می شود.
 
حجم فلزات ذوب شده در زیر آوار خارج از حد تصور است و با این شرایط لحظه به لحظه امید ها برای یافتن پیکر مطهر شهدای آتش نشانان و شهروندان عادی کم رنگ تر می شود.
 
 
01:00 نگرانی ها در خصوص ساختمان مجاور رفع شده؟
 
کار انتقال آوار از محل حادثه به زمین اختصاص یافته برای دپوی این آوار در شوش به شکل منظم در حال انجام است و از امدادگران و آتش نشانان گرفته تا نیروهای پلیس و ماموران راهور مستقر در محل حادثه، همه با تمام توان به انجام وظایف محوله مشغولند.
 
پاساژ کویتی‌ها در مجاورت ساختمان سابق پلاسکو که شماری از کسبه نگران تخریب و آسیب‌دیدگی آن بودند، تاکنون آسیبی ندیده و به نظر نمی‌رسد که در روزهای باقی‌مانده از عملیات نیز آسیبی به این ساختمان وارد شود، اما آیا واقعا این ساختمان و امثال آن -که شمارشان در مجاورت خیابان جمهوری کم هم نیست،- امن و ایمن هستند یا خدای ناکرده شاهد تکرار فجایعی همچون پلاسکو در آینده نامعلوم خواهیم بود؟
 
00:14 احراز هویت 6 پیکر به اتمام رسید

پزشکی قانونی در اطلاعیه ای اعلام کرد که احراز هویت شش فوتی حادثه پلاسکو به اتمام رسید است. بر این اساس هویت شهدای آتش‌نشانان عبارتند از: بهنام میرزاخانی، علی امینی و فریدون علی تبار.

همچنین هویت سایر شهروندان احراز هویت شده در پزشکی قانونی عبارت است از: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده و محمود محسنی
 

00:01 دمای 540 درجه ای آتش در حال حاضر
 
تاکنون بیش از ۷۵ گاوصندوق از سوی آتش‌نشانان از زیر آوار خارج شده که به گفته جانشین رئیس پلیس پایتخت در گنجینه پلیس آگاهی نگهداری شده و تاکنون نسبت به تحویل پنج عدد از آنها به مالکان اقدام شده است.
 
این در حالی است که برخی تصاویر منتشر شده حکایت از وارد آمدن آسیب های جدی به برخی گاوصندوق ها دارد. آسیبی که با توجه به شدت فروریختن ساختمان و حرارت بسیار بالای آتش در آن، طبیعی جلوه می کند. به ویژه اگر بدانیم بر اساس محاسبه شب گذشته، دمای روی آتش پلاسکو، 540 درجه بوده است.
 
 
برای مطالعه اخبار روز نخست به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز دوم به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز سوم به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز چهارم به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز پنجم به اینجا بروید

برای مطالعه اخبار روز ششم به اینجا بروید
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
انگار آتش نشان ها نمیخوان پیدا بشن ... انگار پشت پرده یه بغض عجیبی رو میخوان حالیمون کنن ...

چقدر بده این سردرگمی و انتظار ...

:(
تابناک جان ، یه سوال دارم تو رو خدا این سوال منو چاپ کن تا مسئولین بخونن و جواب بدن .
من بعنوان یک شهرستانی ( کرمانشاهی ) این سوال رو از مسئولین میپرسم
اگر این اتفاق ساختمان پلاسکو در یکی از شهرهای استانهای دیگه ای مثل کرمانشاه ، ایلام ، سیستان و بلوچستان ، زاهدان می افتاد ، اینقدر پیگیری و بازتاب داشت ؟؟؟؟؟ یا فقط چون ساختمان پلاسکو در تهران بوده این همه بازتاب داشته ؟؟؟
مسئولین رده بالای کشور به آنجا میرفتند و سریع قضیه بیمه بیکاری و خسارت و اسکان کسبه رو پیگیری میکردند ؟؟؟
آیا اگر نزدیک انتخابات نبود باز هم مسئولین اینقدر فعالیت میکردند ؟؟؟
البته فکر نمیکنم این کار رو میکردن ، چون ما 8 سال زیر شدیدترین بمباران و موشک باران و .... بودیم جام زهر قطعنامه 598 نوشیده نشد ولی تا چند تا راکت به تهران زدند ، فوری جام زهر نوشیده شد و قطعنامه 598 پذیرفته شد !!!!!
در دو روز اول حادثه پلاسكو نظر يكي از كاربران را خوندم نوشته بود در حادثه برجهاي دوقلوي نيويورك ، از ٢٠٠٠ نفر مفقودي برجها حتي دي ان اي هم به دست نيامد .
حالا در اين روزها آدم متوجه ميشه آتش و بويژه حرارت هر چي آواربرداري پيش ميره ، بيشتره .
درضمن به خاطر تكانها و موج ريزش و همچنين زمين نامطمئن و بناهاي قديمي و غيراستاندارد ( و حتي جديد) منطقه ، حتما بايد بررسي بشه .
تشییع روز جمعه باشد که همه بتونن بیان
12: 12 مجموع پیکرهای خارج شده به عدد 8 رسید
دوست گرامی واحد شمارش پیکر، تن است نه عدد. لطفا حرمت شهدا را نگه دارید
...من از یادت نمیکاهم.
تو را من چشم در راهم.
لطفا در روز تعطيل مراسم انجام شود.
امروز بعد از دیدن عکس این جاندار زیبا (سگ) یاد کاری که ما انسانها با هم نژادهایش کردیم افتادم و بعد به این ایه قرآن رسیدم
اَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکْثَرَهُمْ یَسْمَعُونَ أَوْ یَعْقِلُونَ
إِنْ هُمْ إِلاَّ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلاً «فرقان/44»
آیا گمان می برى بیشتر آنان می‏ شنوند یا می ‏فهمند؟!
مسئله دوم
در مورد خبرنگاران محترم است خوب شما اگه پخش زنده رو دیده باشید خبرنگاران برای گرفتن عکس چه کارهای که نمی کنند خوب حالا این خبرنگار چه طوری می تونه فرهنگ سازی کنه من نمی دونم.
مسئله سوم
در مورد آتشنشان ها است من از شما برای یک بار فقط یکبار خواهش می کنم که دقیق مشخص کنید که کدام ایستگاه توی ترافیک گیر کرده و کدام اتشنشانها دیرتر آمد آیا این شهدا شامل این آتشنشان ها می شوند یا نه اگه یکبار این مسئله به صورت کامل روشن بشه شاید وجدان بعضی ها بیدار بشه
مگر ماده سوختی این آتش چیست که پس از 7 روز 540 درجه حرارت دارد؟ اورانیوم در این مکان وجود دارد یا ماده شیمیایی دیگری؟ هنوز سوخت این نیروگاه به پایان نرسیده که به سردی بگراید؟ زیر آوار از کجا تآمین اکسیژن می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
مهندس جان اورانیوم مثل نفت نمیسوزه. مگه مجبورت کردن کامنت بذاری؟
حاجي جان
سوالاتتون رو به زبون شيوا بنويسين كه همه متوجه بشن !!!
تابناك ما به كدوم سازت برقصيم يك بار ميگي مردمي كه با زور هم از پلاسكو بيرون نرفتن و باعث كشته شدن اتشنشانان شدن يك بار ميگي حکایت دردناک جان باختن پسری که برای نجات پدر به آتش زده بود. بلاخره هر كسي دليلي داشته برگرده ساختمان. موضوع ملت بايد سريع تخليه ميكردن و نبايد برميگشتن پلاسكو
سوختن در وصال و دم نزدن
مزد مرد است تاب می خواهد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان