بازدید 1959

معاریو خطاب به رئیس ارتش اسرائیل: وظیفه‌ات را انجام بده!

روزنامه عبری زبان معاریو انتقاد شدید اللحن بی‌سابقه‌ای را علیه رئیس ستاد ارتش اسرائیل مطرح ساخت. این روزنامه از این مقام اسرائیلی خواست تا درخصوص تمامی مسائل مربوط به حزب الله و پیش‌بینی‌هایش از جنگ آتی، واقع بینانه عمل کند.
کد خبر: ۶۷۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 27 February 2017

روزنامه عبری زبان معاریو انتقاد شدید اللحن بی‌سابقه‌ای را علیه رئیس ستاد ارتش اسرائیل مطرح ساخت. این روزنامه از این مقام اسرائیلی خواست تا درخصوص تمامی مسائل مربوط به حزب الله و پیش‌بینی‌هایش از جنگ آتی، واقع بینانه عمل کند.

به گزارش ایسنا، این واکنش روزنامه معاریو پس از آن مطرح شده است که گادی آیزنکوت، رئیس ستاد  ارتش صهیونیستی در جلسه کمیسیون خارجه و امنیت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) هفته گذشته ادعا کرد که حزب الله پس از نبرد در کنار ارتش سوریه علیه گروه‌های مسلح دچار "بحران روحی" شده است.

وی مدعی شده بود که حزب الله همچنین از "بحران مالی" رنج می‌برد که می‌تواند این بحران، حزب الله را از هدف قرار دادن اسرائیل باز بدارد و وی در نتیجه، جنگ را بعید دانست.

معاریو نوشت: اینکه آیزنکوت از بحران روحیه‌ حزب الله صحبت می‌کند، حکایت از این دارد که نه تنها این سخنان کاملا از واقعیت به دور است بلکه این سخنان واقعیت ندارد. همین احساس  درباره صحبت وی از بحران مالی حزب الله و خودداری حزب الله از جنگ با اسرائیل وجود دارد. این در حالی است که اعضای کمیسیون به شدت تمایل داشتند که از وی صحبتی را در مورد آمادگی ارتش اسرائیل بشنوند.

معاریو نوشت: برآوردهایی که ما چندین بار قبل از جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ (میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه، و اردن) شنیده بودیم، مجدداً تکرار می‌شود، در آن زمان مسئولان اطلاعاتی اسرائیل می‌گفتند که جمال عبدالناصر، رئیس جمهور فقید مصر برای جنگ علیه اسرائیل برنامه ریزی نمی‌کند چراکه ارتش وی مشغول جنگ در یمن در آن زمان بود اما با وجود این برآوردها، این جنگ به وقوع پیوست. همین مساله کمی قبل از جنگ سال ۱۹۷۳ و همچنین قبل از جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ رخ داد.

این روزنامه با لحنی تمسخر آمیز خطاب به این مقام اسرائیلی گفت: آیا ما باید منتظر بمانیم تا هم‌پیمانان حزب الله جیب آن را پر پول کنند تا از بحران روحی خود خارج شود؟ ما به رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل می‌گوییم که کمیته‌های تحقیق در گذشته دو رئیس ستاد را برکنار کردند و ما در حال حاضر خواهان برکناری نفر سوم نیستیم. ما خواهان حرف‌هایی در جهت  آرام کردن اوضاعه نیستیم بلکه تو باید کار خودت را انجام دهی و با سخنان شجاعانه تکبر و غرور نداشته باشی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی