بازدید 3078

اتهام ارتباط ایران با طالبان مضحک است

رئیس هیات پارلمانی اعزامی ایران به بنگلادش اتهام ارتباط و حمایت ایران از طالبان را یک ادعای تعجب برانگیز و مضحک خواند و گفت: ایران از قربانیان اصلی طالبان است.
کد خبر: ۶۸۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 03 April 2017
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در اجلاس بین المجالس دربنگلادش در واکنش به ادعاهای نماینده هیات افغانستان، گفت: امروز، نماینده هیات افغانستان؛ ادعای بی پایه ای را در حمایت ایران از طالبان در این نشست مطرح کرد در حالی که اتهام ارتباط و حمایت ایران از طالبان یک ادعای تعجب برانگیز و مضحک است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: این اتهام در حالی مطرح می شود که ایران از قربانیان اصلی طالبان بوده و دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سال 1997 در مزار شریف به دست این گروه به شهادت رسیدند.

ایران اولین کشوری بود که نسبت به پیامدهای مخرب طالبان به جامعه بین المللی هشدار داد

وی با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که بلافاصله بعد از ظهور طالبان نسبت به پیامدهای مخرب آن به جامعه بین المللی هشدار داد، تصریح کرد: ایران هزینه های سنگین مادی و معنوی زیادی به خاطر بحران در افغانستان پرداخت کرده است.

ایران طی بیش از 30 سال میزبان میلیون ها آواره افغانی بوده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه ایران طی بیش از 30 سال میزبان میلیون ها آواره افغانی بوده است، گفت: متاسفانه نماینده هیات افغانستان بدون در نظر گرفتن این واقعیت های روشن، اتهامات واهی را مطرح نمود که نه به نفع مردم آن کشور بوده و نه کمکی به حل مشکلات آن کشور می کند.

جمهوری اسلامی ایران، مهمترین نقش را در شکل گیری فرآیند سیاسی جدید در افغانستان داشته است

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، مهمترین نقش را در شکل گیری فرآیند سیاسی جدید در افغانستان داشته است، افزود: ایران همچنین از جمله کشورهایی است که نقش مهمی در بازسازی و ارسال کمک های توسعه ای به آن کشور داشته است.

رییس هیات پارلمانی اعزامی ایران به بنگلادش یادآور شد: اینجانب به نمایندگی از هیات ایران به نماینده هیات افغانستان توصیه برادرانه می کنم که از اظهارات غیرمعقول و مخرب پرهیز نماید و تحت تاثیر تحریکات بدخواهان روابط دو کشور قرار نگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی