بازدید 12343

جزئیات دیدار یک وزیر دولت و سه نماینده مجلس برای انتخابات هیأت رئیسه

رمضان علی سبحانی فرد ـ که گفته می شود، یکی از اعضایی بوده که با واعظی دیدار کرده بود ـ در این باره به «تابناک» گفته است: چند روز پیش، برخی نمایندگان درباره انتخابات هيأت رئیسه مجلس با لاریجانی دیدار داشتند و درباره نحوه انتخابات و احتمالا افراد هيأت رئیسه با رئیس مجلس رایزنی هایی داشتند...
کد خبر: ۶۹۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 29 May 2017
قرار است، پس فردا انتخابات هيأت رئيسه مجلس برگزار شود و به همين مناسبت، لابي‌هاي سنگيني در داخل و خارج مجلس براي اين انتخابات در جريان است.

به گزارش «تابناک»؛ برخي نمايندگان بعضا سخنانی درباره دخالت دولت در انتخابات داخلي مجلس مطرح کردند؛ هرچند اين شايعه بلافاصله از سوی دولت تکذيب شد و واعظي، وزير ارتباطات این گفته ها را که دولت دخالتي در اين مسأله دارد، تکذیب کرد.

البته همزمان با این گفته های وزارت ارتباطات، امیری، معاون پارلمانی دولت نیز این موضوع را تکذیب کرد و اعلام داشت: موضوع انتخابات هيأت رئیسه، موضوع داخلی است و هیچ کس از دولت در این موضوع ورود نکرده است.

با این حال، رمضان علی سبحانی فرد ـ که گفته می شود، یکی از اعضایی بوده که با واعظی دیدار کرده بود ـ در این باره به تابناک گفته است: چند روز پیش، برخی نمایندگان درباره انتخابات هيأت رئیسه مجلس با لاریجانی دیدار داشتند و درباره نحوه انتخابات و احتمالا افراد هيأت رئیسه با رئیس مجلس رایزنی هایی داشتند.

این نماینده مجلس ادامه داد: پس از پایان نشست و در هنگام خروج از جلسه، نمایندگان با وزیر ارتباطات در لابی و در مقابل هيأت رئیسه مواجه شده و در این دیدار کوتاه، نمایندگان مجلس از وی خواسته بودند در دیدار خود با رئیس مجلس درباره هيأت رئیسه و ترکیب آن نیز صحبت کنند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: خواسته کسانی که واعظی را دیدند، این بود که از قول این افراد به لاریجانی بگوید، وضعیت موجود حفظ شود و با همین روند، مجلس به کار خود ادامه دهد، که این موضوع با استقبال واعظی روبه رو و قرار بر این شد، این موضوع در جلسه خصوصی با لاریجانی مطرح شود.

سبحانی فر در پاسخ به اینکه کدام نماینده ها در این دیدار با واعظی حضور داشتند، گفت: همان گونه که گفتم، واعظی برای کار دیگری در مجلس بود؛ اما آن روز، سه تن از نماینده ها که عبارت بودند از نعمتی، حضرتی و وکیلی با وی مواجه می شوند. این سه تن به وی می گویند که ما الان در دفتر رئیس بودیم، شما هم که اکنون می خواهی به دیدار رئیس بروی، به وی بگو که همین شرایط موجود را حفظ کنند.

این نماینده مجلس درباره توافق مستقلان مجلس با اصولگرایان نیز گفت: این توافق نمی تواند به موفقیت برسد. ما به هیچ عنوان به نماینده های پایداری ها در مجلس رأی نمی دهیم. این در مورد بسیاری دیگر از افراد مستقلان نیز صدق می کند و بسیاری از نمایندگان فراکسیون مستقلان، زاویه اساسی با افراد پایداری دارند.

این نماینده افزود: البته من عضو فراکسیون امید هستم، ولی گمان من همین است که گفتم؛ خیلی ها با این توافق موافق نیستند. اگر مستقلان بخواهند چنین کاری در مجلس انجام دهند، با واکنش بسیار خشنی از سوی مردم مواجه خواهند شد که ممکن است هزینه سیاسی زیادی برای آنها داشته باشد.
 
با این حال، هرچند مشخص نیست در دیدار بین لاریجانی و وزیر ارتباطات چه گذشته است، این پرسش وجود دارد که نمایندگان مجلس به چه منظور از وی خواسته اند در دیدار خود موضوع داخلی مجلس را مطرح کند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار