بازدید 39132
آخرین تحولات خاورمیانه؛

بیانیه شدیداللحن حزب المستقبل لبنان علیه ایران/ موضع گیری آمریکا در مورد همه پرسی اقلیم کردستان عراق/ بیانیه داعش درباره ابوبکر البغدادی

چرایی آتش زدن یک جوان توسط داعش، تهدید ایران توسط یک مقام اسرائیلی، بیانیه تند حزب المستقبل لبنان علیه ایران، موضع آمریکا درباره همه پرسی اقلیم کردستان عراق، احتمال رویارویی آمریکا و روسیه در خاک سوریه، بیانیه داعش درباره «ابوبکر البغدادی» و ساخت پایگاه نظامی روسیه در سوریه و آزاد شدن ده هزار تن از محاصره داعش در موصل قدیم، از جمله مهم ترین تحولات 24 ساعت گذشته بودند. در این میان، باید به حمله اسرائیل به پایگاه ارتش سوریه در قنیطره نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۰۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 25 June 2017
چرایی آتش زدن یک جوان توسط داعش، تهدید ایران توسط یک مقام اسرائیلی، بیانیه تند حزب المستقبل لبنان علیه ایران،  موضع آمریکا درباره همه پرسی اقلیم کردستان عراق، احتمال رویارویی آمریکا و روسیه در خاک سوریه، بیانیه داعش درباره «ابوبکر البغدادی» و ساخت پایگاه نظامی روسیه در سوریه و آزاد شدن ده هزار تن از محاصره داعش در موصل قدیم، از جمله مهم ترین تحولات 24 ساعت گذشته بودند. در این میان، باید به حمله اسرائیل به پایگاه ارتش سوریه در قنیطره نیز اشاره کرد.

 به گزارش «تابناک»، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در واکنش به شلیک راکت‌هایی از اراضی سوریه، حمله‌ای به پایگاه‌ وابسته به نظام سوریه در قنیطره داشته است.

رژیم صهیونیستی مدعی است، این تجاوز در واکنش به سقوط خمپاره‌هایی از سوریه به بخشی که تحت اشغال رژیم صهیونیستی در جولان است، صورت گرفته است.

 
بیانیه شدید الحن حزب المستقبل لبنان علیه ایران/ موضع گیری آمریکا در مورد همه پرسی اقلیم کردستان عراق/ بیانیه داعش درباره ابوبکر البغدادی 

شبکه روسیا الیوم نیز گزارش داد، جنگنده‌های اسرائیلی دو تانک را هدف قرار داده و یک پایگاه وابسته به ارتش سوریه را در قنیطره بمباران کردند.

پیشتر نووستی به نقل از دفتر مطبوعاتی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، چندین راکت بی هدف در پی درگیری‌ها میان نیروهای نظام سوریه با گروه‌های مخالف به بخش تحت اشغال اسرائیل در جولان سقوط کرد، ولی خسارتی نداشت.
 
چرا داعش یک جوان را آتش زد؟
 
گروه تروریستی داعش، یکی از عناصر «نوجوانان خلافت» را زنده در آتش سوزاند.
روز شنبه یک منبع بومی در استان صلاح الدین، خبر داد که عناصر داعش، یکی از عناصر نوجوانان خلافت را در منطقۀ مطیبیجه در شرق استان صلاح الدین، زنده در آتش سوزاند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به شبکه السومریه گفت: جرم این نوجوان، خودداری از کشتن اعضای خانواده اش در یکی از روستاهای نزدیکِ تکریت بود.

به گفتۀ این منبع، داعش به تازگی جنایتی تازه اختراع کرده و عناصری را که خانواده هایی مخالف تفکرات داعش دارند و به بسیج عراق و نیروهای عراقی کمک می کنند، برای کشتن خانواده های خود می فرستد.

نوجوانان خلافت، تشکیلاتی وابسته به داعش است که در آن به کودکان و نوجوانان برای انجام عملیات تروریستی و انتحاری آموزش داده می شود.

باید زیرساخت های ایران را هدف قرار دهیم
 
معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار هدف قرار گرفتن زیرساخت های ایران به جای لبنان در صورت حمله راکتی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی شد.

به گزارش بریت بارت، معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار هدف قرار گرفتن زیرساخت های ایران به جای لبنان در صورت حمله راکتی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی شد.

«افراهیم اسنه» در کنفرانس هرتزلیا در این خصوص گفت: سیاست کنونی اسرائیل که حمله به زیرساخت های لبنان در صورت حمله راکتی حزب الله است، اشتباه است.

وی خواستار حمله رژیم صهیونیستی به زیرساخت های ایران در صورت حملات راکتی حزب الله به سرزمین های اشغالی شد.
 
بیانیه تند حزب المستقبل لبنان علیه ایران
 
حزب «المستقبل» لبنان نزدیک به عربستان سعودی، بیانیه خود در محکومیت حمله تروریستی در مکه را بهانه‌ای برای حمله لفظی شدید و اتهام‌های بزرگ به ایران قرار داد.

حزب «تیار المستقبل» لبنان به ریاست «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان و نزدیک به عربستان سعودی در بیانیه‌ای که در سایت وابسته به این حزب منتشر شد، به شدت ایران را مورد هجمه و اتهام‌های سنگین قرار داد.

در این بیانیه آمده است: مسجدالحرام در مکه مکرمه طی ساعات گذشته، از یک اقدام تروریستی که نزدیک بود مومنان در بیت‌الله‌الحرام را هدف قرار بگیرد و منجر به فاجعه‌ای انسانی در جهان عربی و اسلامی و کل جهان شود، نجات پیدا کرد. این اقدام به دنبال بر هم زدن ثبات عربستان و کنار زدن نقش مهم آن در تمامی معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی و در مقدمه آن مقابله با انواع تروریسم داعشی و ایرانی آن بود.
 
بیانیه شدید الحن حزب المستقبل لبنان علیه ایران/ موضع گیری آمریکا در مورد همه پرسی اقلیم کردستان عراق/ بیانیه داعش درباره ابوبکر البغدادی
المستقبل سپس انفجار در یکی از محلات مکه را به ادعای ریاض درباره حمله یمنی‌ها با موشک به مکه ارتباط داد و مدعی شد: بار دیگر شکست این توطئه تروریستی، به تروریست‌ها ثابت کرد که بیت‌الله الحرام، خدایی دارد که از آن محافظت می‌کند، به ویژه اینکه این توطئه پست پس از تلاش حوثی‌ها برای بمباران قبله مسلمانان «مکه مکرمه» با موشک‌های ایرانی صورت می‌گیرد که گویا روشن کردن آتش جنگ ایرانی علیه عربستان سعودی است.

این حزب لبنانی سپس ادعا کرد: ایران پس از آنکه از ابزار تروریسم برای خدمت به پروژه‌اش در سوریه، عراق، یمن، بحرین و لبنان استفاده کرده، اکنون در حال استفاده از همان ابزار در نبردش علیه عربستان سعودی است. فریادهایی که طی ساعات گذشته در لبنان علیه عربستان سعودی شنیده‌ایم (سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله جمعه "دیروز" در سخنرانی خود به عربستان اشاره کرد) در همین راستاست.

المستقبل در ادامه مدعی شد: این فریادها به اندازه دردی بود که پروژه ایران در منطقه عربی از آن رنج می‌برد؛ برای همه آشکار است که ایران و دشمن اسرائیلی، دو روی یک سکه اند و عنوان آن «دشمنی با عرب‌ها»ست، ایران در مسئولیت مستقیم خود برای مصیبت‌های جهان عربی پس از مصیبت (نکبه) فلسطین موفق‌تر بوده است. چه بسا کسی اکنون بپرسد چه تفاوتی میان کسی که فلسطین را اشغال کند و کسی که عراق، یمن و سوریه را اشغال می‌کند و به دنبال اشغال لبنان و بحرین هم است وجود دارد؟

حزب مذکور در پایان ادعاهای خود گفت: آنچه جای تأسف دارد این است که برخی بر تخریب روابط لبنان با برادران عرب و در مقدمه آنها عربستان سعودی اصرار دارند و اینها در راستای زیباسازی نقش ایران است که لبنانی‌ها از آن جز جنگ، تخریب، اختلاف و تفرقه و امثال آن ندیده‌اند؛ آن هم با اعتماد به اینکه لبنانی‌ها و در مقدمه آن ما (المستقبل) اجازه نمی‌دهیم لبنان سکوی ایران برای هدف قرار گرفتن کشورهای عربی باشد.

جمعه شب، یکی از عناصر تروریستی داعش خود را در محله «اجیاد المصافی» منفجر کرد.این تروریست به همراه چند تروریست دیگر در محاصره نیروهای امنیت عربستان بوده و به هنگام درگیری‌ با این نیروها، کمربند انفجاری خود را منفجر می‌کند.
 
موضع آمریکا درباره همه پرسی اقلیم کردستان عراق
 
وزیر خارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر عراق بر عدم تأیید واشنگتن از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق که قرار است در ۲۵ سپتامبر آینده برگزار شود، تأکید کرد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت وگو کرد.

در این گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا بر عدم تأیید آمریکا از همه پرسی اقلیم کردستان که قرار است در ماه سپتامبر آینده برگزار شود، تأکید کرد و افزود: موضع آمریکا در عدم تایید همه پرسی که قرار است در کردستان برگزار شود، است. همه تلاش ها باید بر همکاری با دولت مرکزی برای مقابله با چالش های مربوط به برقراری ثبات و نیز بازسازی پس از آزاد سازی عراق از داعش، استوار شود.
 بیانیه شدید الحن حزب المستقبل لبنان علیه ایران/ موضع گیری آمریکا در مورد همه پرسی اقلیم کردستان عراق/ بیانیه داعش درباره ابوبکر البغدادی
 
العبادی نیز بیان کرد: باید از تجربه موفق همکاری میان ارتش و پیشمرگه در نبرد آزادسازی موصل استفاده شود. همه تلاش های داخلی و خارجی باید بر نابودی داعش و سوق داده نشدن به سوی درگیری های جانبی باشد.
 
 احتمال رویارویی آمریکا و روسیه در خاک سوریه
 
حوادث گوناگونی که پس از گذشت یک سال و نیم میان روسیه و آمریکا در اراضی سوریه، به سرعت رخ می دهند، این روزها تشدید شده، چنان که ممکن است به مقابله و جنگ مستقیم منجر شود.

نیکلاس کی گوستاو در تحلیلی که توسط سایت «نشنال اینترست» منتشر شد، به بررسی این احتمال که مخصوصا بعد از سرنگونی جنگنده دولت سوریه توسط نیروی هوایی آمریکا تقویت شده، پرداخته است.

سرنگونی هواپیمای سوری، نخستین عملیات از زمان حمله کوزوو در سال 1999 است که در آن یک جنگنده آمریکایی در نبرد هوایی بین هواپیماها یک هواپیما را در هوا هدف قرار داد و سرنگون کرد.

اما اینکه چرا این اتفاق به مقابله مستقیم با روسیه منتهی نشد و دو طرف از جنگ در اراضی سوری دوری کردند، از این قرار است که کرملین واکنش خشمگینی به این اتفاق داشت و هشدار داد مسکو هر موجود پرنده ای را در آسمان سوریه بدون هشدار قبلی هدف قرار خواهد داد.

هرچند بیانیه کرملین، جدی و قطعی بود، تلاش کرد خط قرمزی را که مایل نیست برای خود بگذارد در نظر بگیرد.

کرملین در تعامل با این بحران، حکیمانه تر رفتار کرد، زیرا بر پایه برآوردهای فنی، ارتش سوریه توانایی سرنگونی هواپیماهای ائتلاف بین المللی که در آسمان سوریه پرواز می کنند دارد.

گوستاو می گوید، رابطه بین آمریکا و روسیه غیر از برنامه های رؤسای جمهور و دیپلمات ها به کنترل اعصاب و واکنش های دو طرف درباره حریم هوایی مرتبط است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ناظران نگرانند که حادثه سرنگونی هواپیمای سوری شبیه حکایت جنگ هسته ای در سال 1959 شود که به دلیل شلیک یک گلوله عرضی به پایگاه اتحاد جماهیر شوروی در لاذقیه سوریه درگرفت و ابرقدرت ها را به ورطه جنگ هسته ای افکند.

به نظر می رسد، پس از حادثه سرنگونی هواپیمای روسی در نوامبر 2015، توسط هواپیمای ترکیه، مسکو به خوبی یاد گرفته است که چطور خوددار باشد؛ چنان که ولادیمیر پوتین از پاسخ مستقیم نظامی خودداری کرد و در مقابل اقداماتی را تا زمان صدور عذرخواهی رسمی و مستیم از همتای ترک خود در پیش گرفت.

نکته دیگری که به نظر می رسد، روسیه آن را به خوبی فهمیده این است که رویارویی های جنگی مستقیم، راه حل نیستند اما مسکو در عوض می تواند از اقدامات دیگری برای پیچیده کردن طرح های آمریکا در کل منطقه به جای اتخاذ مواضع اصطکاکی بهره ببرد.
 
بیانیه داعش درباره «ابوبکر البغدادی»
 
منابع آگاه در استان نینوی از انتشار اطلاعیه داعش در مساجد تلعفر درباره مشخص شدن سرنوشت «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، یک منبع عراقی استان نینوی روز شنبه اعلام کرد که گروه تروریستی تکفیری داعش اطلاعیه‎ای را درباره سرنوشت ابوبکر البغدادی در بیشتر مساجد «تلعفر» در غرب استان نینوی پخش کرد.

منبع عراقی افزود: داعش در این اطلاعیه تأکید کرد، درباره سرنوشت ابوبکر البغدادی بیانیه مهمی منتشر خواهد شد و داعشی‌ها منتظر صدرو این بیانیه مهم باشند.

از سوی دیگر، رسانه‎های عراقی گزارش دادند که داعش سرنوشت ابوبکر البغدادی طی روهای آینده را بیان خواهد کرد.

منابع خبری عراق گزارش دادند که «داعش در ساعات اولیه صبح امروز در اغلب مساجد تلعفر در غرب نینوی اطلاعیه‌ای را در این باره منتشر کرد.»

رسانه‎های عراقی تأکید کردند، «به نظر می‎رسد گزارش‎های مربوط به کشته شدن ابوبکر البغدادی درست باشد و در این بیانیه، خبر هلاکت البغدادی تائید و یا تکذیب می‌شود.»

این اولین باری است که داعش درباره اظهارات مسئولان روسی در خصوص احتمال کشته شدن ابوبکر البغدادی واکنش نشان می‎دهد. مقامات و رسانه‎های روسیه بارها اعلام کردند که به احتمال زیاد، ابوبکر البغدادی در حمله هوایی روسیه در الرقه سوریه کشته شد.
 
ساخت پایگاه نظامی روسیه در سوریه
 
روسیه با ساخت پایگاه جدید در جنوب شرقی سوریه بیش از هر زمان دیگری به نیروهای ویژه آمریکا در اردن و نیز مرزهای سرزمین‌های اشغالی نزدیک خواهد شد.

وبگاه «دبکا فایل» نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی از آغاز ساخت یک پایگاه جدید روسیه در جنوب شرقی سوریه در دهکده کوچک «راس الور» در محدوده «القبس» خبر داد.
 
بیانیه شدید الحن حزب المستقبل لبنان علیه ایران/ موضع گیری آمریکا در مورد همه پرسی اقلیم کردستان عراق/ بیانیه داعش درباره ابوبکر البغدادی 
 
بنابراین، این پایگاه جدید اولین پایگاه روسیه بعد از حضور نظامی در سوریه محسوب می‌شود.

منابع نظامی دبکا گفته‌اند، با برپایی این پایگاه، روسیه قادر است بر جنوب شرقی سوریه و مرزهای اردن احاطه داشته باشد.

دبکا فایل نوشت: با این پایگاه نظامی نیروهای روسی قبل از هر موقع دیگری به اسرائیل نزدیک می‌شوند.

این پایگاه نظامی همچنین تنها 185 کیلومتر با مقر نیروهای ویژه آمریکا در اردن فاصله دارد.

10هزار تن از محاصره داعش در بخش قدیمی موصل آزاد شدند
 
فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق شامگاه شنبه اعلام کرد، نیروهای امنیتی از آغاز عملیات آزادسازی بخش قدیمی موصل تاکنون 10 هزار تن از ساکنان این منطقه را از محاصره داعش آزاد و به مناطق امن منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، سرلشکر 'عبدالوهاب الساعدی' فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق افزود: نیروهای عراقی روز شنبه موفق شدند با ایجاد گذرگاه های امن امکان فرار صدها تن از ساکنان بخش قدیمی موصل را فراهم کنند.

وی گفت: نیروهای عراقی همچنان در تلاش هستند تا محله قدیمی و تاریخی موصل را که هنوز در اشغال داعش قرار دارد، آزاد کنند.

در همین حال نیروهای پلیس فدرال عراق توانستند کنترل خود را بر منطقه باب البیض در بخش قدیمی موصل کامل کرده و ده ها تن از غیرنظامیان را از این مناطق خارج کنند.

در ادامه حملاتی که نیروهای پلیس فدرال، واکنش سریع، زرهی ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم عراق که از روز یکشنبه گذشته آغاز کردند، روز جمعه پل پنجم موصل بر روی دجله که دو بخش شرقی و غربی شهر را به هم متصل می سازد، به دست نیروهای عراقی افتاد.

عملیات میان نیروهای عراقی و گروه تروریستی داعش در بخش غربی به ویژه در موصل قدیم به سلاح سبک و نارنجک دستی کشیده شده است و تبادل آتش شدید در این منطقه ادامه دارد.
عملیات آزادسازی بخش غربی موصل توسط نیروهای عراقی در اول اسفندماه سال گذشته (19فوریه 2017) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی