بازدید 49287
بسته خبری «تابناک»؛

مردم رئیس بانک را در یکی از شهرها به درخت بستند/شکایت عوامل شهرزاد از یک رستوران/لو رفتن پرسش های امتحان نهایی متوسطه قطعی شد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: انتقاد توکلی از اهانت به رئیس‌جمهور/کنایه حبیبی به روحانی: حرف‎های حاشیه‎ساز می‎زنید/زمان مراسم تحلیف حسن روحانی مشخص شد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 25 June 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مردم رئیس بانک را در یکی از شهرها به درخت بستند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت: به نظر می رسد، بانک مرکزی در برافروختن این آتش مقصر است. هم اکنون اگر کسی بخواهد یک قصابی راه بیندازد، باید چند جا مراجعه کند و مدارک بدهد و بعد از اینکه چندین آزمایش و مدرک و موارد دیگر را از وی گرفتند، مجوز قصابی را صادر می کنند. در این چند سال اخیر، همه اعتباری که در این کشور پس از سال ها ایجاد شده بود، از بین رفته و برآوردی برای آن نیست و به جز این، همه کسانی که در این مؤسسات مشغول کار بودند، هم خودشان و هم زندگی خانواده شان از بین رفته و آسیب های بسیاری دیده اند. می می دانم که مسئولان این بانک ها چه فشاری را تحمل می کنند و دچار چه بیماری هایی شده اند؛ برخی سکته کرده اند، برخی آبرویشان رفته و بعضی هم زندگی خود را به کل از دست داده اند. حتی در یکی از شهرها شنیده ام که مردم رئیس یکی از این مؤسسات را ـ که فرد بسیار متشخصی بوده ـ در خیابان به درخت بسته اند. حال آنکه این فرد سال ها رئیس بانک بوده و اعتبار و احترام خاصی در میان مردم داشته، ولی اکنون هیچ چیزی برایش نمانده است؛ این یعنی خسارت به کشور و علاوه بر اعتبار این فرد، اعتبار کشور هم خدشه دار شده است. 

۲۸ سال زندگی زن ۳۳ ساله تونسی در اسطبل

زنی ۳۳ ساله که از ۵ سالگی در اسطبل احشام زندانی بوده، سرانجام آزاد و توسط مسئولان برای درمان به بیمارستان تحویل داده شد. این ماجرا در یکی از روستاهای اطراف قیروان روی داده است. وزارت زن و خانواده در تونس از سرگذشت این دختر اطلاع پیدا کرده و هیئتی را برای نجات او از طویله‌ای که سال های دراز در آن زندانی بوده اعزام کرده است. نماینده وزارتخانه نامبرده به الجزیره گفته است هنگامی که این زن دختری ۵ ساله بوده، پدر و مادرش به پایتخت مهاجرت کرده و دختر خود را، که دچار ناراحتی عصبی بوده، نزد مادربزرگش گذاشته‌اند. از آن پس دختر در اسطبلی اقامت کرده است که در آن معمولا احشام را نگه‌داری می‌کنند. دختر هرگز از اسطبل بیرون نیامده و تنها از روزنه‌ای برایش غذا می‌انداخته‌اند. به گفته مقامات افراد مسئول در سرنوشت دختر باید در برابر قانون پاسخگو باشند. قیروان دومین شهر بزرگ تونس است. دویچه وله این خبر را منتشر کرد.

بدحجابان زیر ذره‌بین پلیس بزرگراه

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: طرح مقابله با بدحجابان جاده چالوس در راستای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی طی چند روز آینده اجرایی می‌شود. بدون شک با اجرای این طرح آسیب‌ها و بدحجابی‌هایی که در حال حاضر در این محور مشاهده می‌شود کاهش می‌یابد. عصر خودرو این خبر را منتشر کرد.

لو رفتن سؤال‌های امتحان نهایی متوسطه قطعی شد

جبار‌ کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس از قطعی شدن لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی دوره متوسطه خبر داد: بر اساس گزارش پلیس فتا و گزارش‌هایی که به کمیسیون واصل شده و شهادت اولیای دانش‌آموزان مشخص شد که سوالات امتحانات دوره متوسطه افشا شده است. تاکنون آمار دقیقی از اینکه لو رفتن سؤالات به صورت فراگیر بوده یا تنها در چند شهرستان و یا یک استان جنوبی کشور بوده، وجود ندارد، قرار است در اولین جلسه کمیسیون آموزش پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، موضوع فراگیر بودن و یا اینکه در چه شهرستان‌ها و استان‌هایی سؤالات لو رفته با حضور مسئولان پلیس فتا و آموزش پرورش بررسی شود. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

کنایه صریح وزیر احمدی‌نژاد به حدادعادل

پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت نهم با اشاره به شعارها و توهین‌هایی که از سوی عده‌ای خود سر به رئیس جمهوری کشورمان در روز قدس صورت گرفت، گفت:‌ بی اخلاقی و توهین به رئیس جمهور به معنای توهین به 24 میلیون ایرانی، دموکراسی و نظام است. این توهین و بی اخلاقی‌ها به نفر دوم نظام و نفر اول اجرایی کشور تحت هیچ شرایطی پذیرفته شده نیست. وی با انتقاد از سخنان حداد عادل مبنی بر اینکه توهین کنندگان به روحانی "مردم"بودند گفت: معتقدم دوربین‌ها و فیلم تمام افراد توهین کننده نیز موجود است. مگر در حمله به سفارت عربستان چه کسانی بودند؟نکند آن‌ها هم مردم بودند؟ زمانی که حمله کننده‌گان به سفارت را گرفتند مشخص شد که این افراد چه کسانی بودند. حتما اطلاع دارید که حمله کننده‌گان به سفارت عربستان از ساعت 3 بعدازظهر آماده شده بودند، آیا این مردم بودند؟ چگونه این رفتارهای زشت را به مردم نسبت میدهید! دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی برقرار است و باید سریعا توهین کننده‌گان شناسایی و با آن‌ها برخورد شود. نامه نیوز این خبر را منتشر کرد.

زاکانی: اهانتکنندگان به رئیس جمهور توبه کنند

علیرضا زاکانی، نماينده سابق مجلس گفت: اهانت به رییس جمهور امری فوق العاده مذموم و بسیار زشت است که با هیچ ادله ای نمی توان آن را توجیه کرد. علاوه بر این، این کار خوراک تبلیغی بدست بدخواهان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران داده تا جایی که از آن بعنوان ابزاری برای حق نمایی باطن باطل خویش استفاده کنند. این گونه برخوردها مواجهه غیر حق و ضد ارزشی است. آنها اول می بایست به درگاه الهی توبه کرده و مانع تکرار اینگونه رفتارهایی ناشایست شوند. یا در صورت عامدانه بودن آن در برابر قانون حاضر شده و پاسخگوی این کار خلاف منافع ملی و غیراخلاقی بود. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

روحانی سال ۵۹ با بنی صدر مقابله می کرد

محمد رضا تابش گفت: پس از محکومیت صریح رفتارهایی از این‌ دست توسط مقام معظم رهبری در یکی دو سال گذشته، انتظار میرفت تا سازماندهندگان حرکاتی خودسر اقدامی در این رابطه نداشته باشند اقلیتی در کشور وجود دارد که رأی مردم و شعارهای رئیس‌جمهور را برنمی تابد. رفتارهایی مانند روز جمعه از سوی مردم مطرود است. آقای روحانی جزء نحله فکری بود که به سردمداری شهید بهشتی و مقام معظم رهبری با بنی‌صدر به خاطر توهم، خود خواهی و اسلام‌ستیزی‌اش مقابله کرد. اینکه چنین تشابهی را می‌خواهند بین مردم جا اندازند، بسیار تعجب می‌کنم. رویداد 24 این خبر را منتشر کرد.

تیم‌ملی ایران را با دستورالعمل‌های تخیلی آماده کردم!

کی‌روش سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان از تأثیر اردوی این تیم پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ یاد کرد و گفت: 45 درصد بازیکنان تیم ایران در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کند. راز موفقیت ما پشتکار زیاد و صبوری است. ما پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ در باشگاه کورینتیانس تمرین کردیم، جایی که خیلی از ما حمایت شد. چهار سال بعد تیته‌ و اِدو گاسپار کادرفنی تیم ملی برزیل را تشکیل دادند تا برزیل را به جام جهانی ۲۰۱۸ برسانند و ایران هم پس از آنها به عنوان تیم دوم به این رقابت‌ها راه یافت. دو تیم اولی که جواز حضور در مرحله پایانی جام جهانی روسیه را دریافت کردند هم از این ارتباط کورینتیانس هستند. در طول این سال‌ها، ایران در زمینی تمرین کرده که تنها ۶۰ متر طول داشته است. ما باید تیم را براساس دستور‌العمل‌های تخیلی و خلاقانه آماده می‌کردیم. به عنوان مربی، راز موفقیت‌مان را سازگاری می‌نامم. ما به سطحی رسیده‌ایم که تنها با زیرساخت‌ها و امکانات می‌توانیم به تکامل برسیم. قدس آنلاین این خبر را منتشر کرد.

یک عامل انتحاری خود را در میان سرکرده‌های داعش منفجر کرد

شبکه خبری سومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد که یک تروریست انتحاری عضو داعش خود را در محل تجمع سرکردگان این گروه در ناحیه القائم در غرب استان الانبار منفجر کرده است. بر اساس این خبر این اقدام در ناحیه القائم در ۳۵۰ کیلومتری غرب رمادی در نزدیکی مرز عراق و سوریه رخ داده و در پی آن شمار زیادی از سرکرده های داعش کشته و زخمی شده اند. این منبع امنیتی تأکید کرده که تروریست انتحاری بعد از شکست های متعدد گروهک داعش در موصل و در آستانه آغاز عملیات آزادسازی غرب الانبار دست به چنین حمله ایی زده است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

زمان مراسم تحلیف حسن روحانی مشخص شد

مدیرکل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در اولین جلسه علنی پس از تنفیذ حکم توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود. مهدی کیایی اظهار کرد: در پی حاشیه‌سازی برخی رسانه‌های خارجی در مورد برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اولین جلسه علنی مجلس، پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.

انتقاد رئیس صدا و سیما از نگاه منفی «20:30»

دکتر علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی، در بازدید از بخش‌های مختلف معاونت خبر و هنگام بازدید از خبرگزاری صدا و سیما، اداره کل پخش اخبار صدا و پخش اخبار سیما با اشاره به ویژگی های بخش خبری 20:30 ضمن تشکر از رویکرد این بخش خبری گفت: قبلا این بخش را با بسته های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز می شناختیم، ولی گاهی می بینیم این بخش وارد حواشی شده و نگاه منفی به وقایع دارد که باید این رویه تغییر کند.وی ادامه داد: این بخش خبری بستر مناسبی برای طنز اجتماعی و سیاسی است و باید به دور از هر نوع سیاه نمایی، اخبار را از زاویه ای متفاوت رصد کند، در این صورت همه جناح ها و دستگاه ها دوست دارند خبرشان در این بخش منتشر شود.دکتر علی‌عسکری با اشاره به بازتاب خبرهای این بخش خبری در جامعه اظهار داشت: بارها ترکش‌های این بخش خبری به ما اصابت کرده و ما باید هر بار پاسخگو باشیم که البته این امر مرسوم در عرصه خبری است. با این حال امیدوارم این بخش خبری به مانند طنز گل آقا رفتار کند. زبانی طنزآلود که هم نقد می‌کرد و هم مخالفان را مشتاق دیده شدن و زیر ذره‌بین بردن می کرد. وی افزود: چنانچه بتوانیم به دور از سیاه نمایی و با لحنی خودمانی و باورپذیر رویدادها را رصد کنیم و انتشار دهیم آن وقت در قله خبر رسانی قرار گرفته ایم.

منتجب‌نیا: شورای عالی‌ سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نماد استبداد است

رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی یکی از مخالفان ادامه کار شورای عالی سیاست گذاری است. او معتقد است تفکر رهبری اصلاحات یک تفکر ارتجاعی، استبدادی و فردگرایی است و شورای عالی سیاستگذاری باید تا زمان انتخابات مجلس یازدهم رسما منحل شود.این فعال سیاسی اصلاح طلب تحزب گرایی را بهترین راه برای ادامه مسیر اصلاح طلبان می داند و معتقد است شورای عالی سیاست گذاری نمودی از یک نوع استبداد رای و فردگرایی است و اختلافات در انتخابات هیأت رئیسه مجلس هم میوه تلخ شورای عالی بوده است.او علاوه بر این رهبری شخصی جریان اصلاحات را قبول ندارد و معتقد است برای چپ گرایان باید دیگر دست از فردگرایی بردارند و سراغ خرد جمعی و جمع گرایی بروند که در قالب تحزب معنا و مفهوم پیدا می کند.

کابینه ائتلافی جوابگو نخواهد بود

نماینده مردم تهران گفت: اعضای کابینه دوازدهم باید انتخاب شخص رئیس جمهور باشند و سهم خواهی گروه ها و جناح ها و لابی گری و بده و بستان در پست های وزارتی نباید در کابینه دوازدهم اتفاق بیفتد. علیرضا رحیمی در گفت وگو با مهر، اظهار داشت: کابینه دوازدهم را دولت باید بر اساس مولفه هایی که به مردم وعده داده شامل جوانگرایی، کارایی و اثربخشی برای اهداف دولت تشکیل شود.نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: دولت یازدهم نشان داد که کابینه ائتلافی جوابگو نخواهد بود. حداقل می توان گفت که کابینه ائتلافی همه اهداف دولت را نمی تواند محقق کند و ممکن است دولت هم با حواشی مواجه شود.عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: کابینه نباید محل سهم خواهی جریان های مختلف باشد، جریان های مختلف از آقای روحانی حمایت کردند و نتیجه حمایت خود را باید در عملکرد دولت ببینند. این حمایت نباید منجر به سهم خواهی کرسی های کابینه شود.وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که انتخاب اعضای کابینه با رویکرد مردم محوری و تحقق اهداف برنامه ششم صورت گیرد.

کنایه حبیبی به روحانی: حرف‎های حاشیه‎ساز می‎زنید

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حاشیه‌سازی های رئیس جمهور شاید برای مخفی کردن ضعف دولت در اداره اقتصاد کشور است.محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید خاطر نشان کرد: مجموعه استکبار و صهیونیست‌ها در سازمان ملل دست‌هایی دارند که برای همه جهان منظومه فکری تنظیم می‌کنند. سند ۲۰۳۰ و دیگر اسناد تصویب شده در حوزه‌های امنیتی، فرهنگی، محیط زیست، آموزش و خانواده نشان می‌دهد آن ها تمام فرهنگ، سنن، اعتقادات دولت‌ها و ملت‌ها را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند جهان را تابع تئوری های الحادی و شرک‌آلود خود کنند.حبیبی با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: این سند در هیچ یک از مراجع قانونی کشور تصویب نشده اما دولت تصویب‌نامه برای اجرای آن داشته است. اکنون که شورایعالی انقلاب فرهنگی رأی به ابطال این سند داده است، باید تصویب‌نامه دولت مربوط به کارگروه‌های اجرایی این سند لغو شود و دولت لغو آن را به دستگاه ابلاغ کند که متأسفانه تاکنون این کار صورت نگرفته است.

مک دونالدز و برگر کینگز هم با ولیعهد جدید عربستان بیعت کردند

هفته گذشته، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اعلام کرد که وی با برکناری ولیعهد خود پسرش را به این سمت انتخاب می کند. اما اوایل روز چهارشنبه مک دونالدز، رستوران زنجیره ای فست فود در سراسر جهان  یک صفحه کامل تبلیغات در یک روزنامه در عربستان سعودی را به تبریک به ولیعهد جدید عربستان اختصاص داد و برای وی آرزوی صلح و موفقیت کرد. برگر کینگز و دومینوز سعودی نیز در صفحه توییتر خود به محمد بن سلمان تبریک گفتند.

شکایت عوامل شهرزاد از یک رستوران

استفاده غیرقانونی یک بازیگر تلویزیون از نامواره "شهرزاد" در رستورانش با شکایت سازندگان این سریال همراه شد. در متن بیانیه روابط عمومی سریال شهرزاد آمده است: یکی از بازیگران سریال‌های تلویزیونی بدون هیچ ارتباط با این مجموعه و داشتن اجازه‌ای، اقدام به استفاده از نامواره طراحی شده شهرزاد برای رستورانش کرده و از افتتاح آن طی روزهای آینده خبر داده است. بار دیگر تأکید می‌شود، هرگونه بهره‌برداری از سریال شهرزاد ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

شهردار مشهد: مخاطب من از سیاسی‌بازی دیوان محاسبات نیست

سیدصولت مرتضوی امروز چهارم تیرماه در صد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شوای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: آقای استاندار گفته شهردار فرار رو به جلو می‌کند، من فرار رو به جلو می‌کنم یا شما که سند محرمانه از سمت دولت افشا شده است. مرتضوی خاطرنشان کرد: مخاطب من از سیاسی‌بازی دیوان محاسبات نیست، مخاطبم دست‌های پنهانی است که از کاه کوه می‌سازند. وی افزود: همانطور که در بیانیه آمده است این حکم برای همه آمده است و قبلا هم گفتم که برای چند نفر دیگر از شهرداران کلانشهرها ارسال شده است. شهردار مشهد خاطرنشان کرد: من چه جرمی کرده‌ام، جز آنکه وظیفه سیاسی و اجتماعی‌ام را در انتخابات به جا آوردم.

انتقاد توکلی از اهانت به رئیس‌جمهور

احمد توکلی در توئیترش نوشت: رئیس‌جمهور منتخب اکثریت است که حکمشان را رهبری تنفیذ میکنند. اگر اهانتی به وی صورت گیرد، متوجه مردم ورهبر نیز می شود و ناروا را نارواتر می سازد.

اصولگرایی با حال فعلی اش به درد خانه سالمندان می‌خورد

محمد مهاجری، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در گفتگو با هفته نامه سیاسیون گفت: ناگزیرم مشفقانه به دوستان اصولگرایم عرض کنم که امروز، اصول‌گرایی و اصول‌گرایان به لحاظ اندیشه و عمل، استراتژی و تاکتیک، عملا به درد خانه سالمندان می‌خورد.  این جریان نمی تواند برنامه راهبردی ارائه دهد و در فرایندهای سیاسی تأثیرگذار باشد. حتی اگر در انتخابات اخیر، آقای رئیسی یا آقای قالیباف رأی می‌آوردند، جریان اصول‌گرایی پیروز نشده بود؛ بلکه عده‌ای که اصول‌گرایی را گروگان خود گرفته‌اند، پیروز می‌شدند. اصول‌گرا به عنوان یک اسم وجود دارد. دلایل شکست اصول‌گرایان را اینگونه می‌توان گفت:
 
1. اصولگرایان هیچ شناختی از سطح جامعه نداشتند.
2. تصورشان بر این بود که با تخریب می‌شود رأی به دست آورد.
3. نمی‌توانند گفتمان و رفتارشان را بر هم منطبق کنند.
4. ورود یک جریان تندروی بداخلاق در میان اصولگراها که با بددهنی، شلوغ کردن و فحاشی  مهار اصولگرایان را به دست گرفته از عوامل شکست است. 
5. جریان اصولگرا بر این گمان بود که می‌تواند از برخی امکانات معنوی و مادی کشور استفاده کند. 


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی