بازدید 4719

جاذبه نرخ سود بانکی عامل فرورفتن مسکن و صنعت در باتلاق رکود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از رقابت نفس گیر بانک ها در ارایه نرخ سود بانکی بیشتر به سپرده گذاران، گفت: جاذبه بالای نرخ سودهای بانکی غیرمتعارف صنعت و مسکن را در باتلاق رکود ماندگار کرده است.
کد خبر: ۷۱۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 10 July 2017
مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رقابت بانک ها با نرخ سود بالا حتی تا 30 درصد، گفت: فعالیت بانک ها برای اخذ سپرده بیشتر آفت اقتصاد کشور شده و تولید را زمین گیر کرده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سپرده گذاری با هدف دریافت سود بزرگ ترین آفت برای اقتصاد کشور است، افزود: سپرده گذاری با هدف دریافت سود روحیه  کار و کارآفرینی را از بین برده و رکود را به تمام بدنه اقتصاد وارد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه ترجیح می دهند پولشان را در بانک ها سپرده گذاری کنند و از ماحصل سود آن زندگی خود را بگذرانند؛ این بدترین حالت ممکن است، زیرا پولی که توسط خود فرد می تواند تبدیل به سرمایه و سود چند برابری شود و به زندگی بهتر، اشتغالزایی و رونق اقتصادی کشور کمک کند به یک سرمایه راکد با سود ناچیز تبدیل می شود.

بانک در کشور ما بنگاه تجاری نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نوع نگاه به بانکداری در کشور ما اشتباه است، گفت: تصور همگان این است که بانک جایی است که باید پول های  خود را در آن ذخیره کنیم، اما بانک ها در واقع بنگاه های تجاری هستند که مبادلات تجاری افراد و شرکت ها را سازماندهی و هدایت می کنند.

کیان پور با بیان اینکه باید مردم را تشویق به سرمایه گذاری اقتصادی به جای سپرده گذاری در بانک ها کنیم، گفت: با این کار هم بانک ها به سودشان می رسند هم افراد با سرمایه گذاری سود چندین برابر عایدشان می شود.

سرمایه گذاری در مسکن 300 شغل را به صورت مستقیم از رکود خارج می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تاثیر سپرده گذاری مردم نزد بانک ها بر وضعیت صنعت و مسکن، افزود: عدم تمایل مردم به سرمایه گذاری در بخش مسکن بیش از 300 شغل به صورت مستقیم و 1000 شغل را به صورت غیر مستقیم به ورطه رکود کشانده است.

وی ادامه داد: کاهش جذبه بانک ها از حیث نرخ سود های بالا می تواند سرمایه گذاری در امور تولیدی با هدف اشتغال بیشتر و رشد تولید ناخالص ملی را منجر شود.

کیان پور با بیان اینکه با سپرده گذاری مردم نزد بانک ها بازار های مولد خالی از سرمایه می شوند، گفت: در حال حاضر مجلس به شدت پیگیر برنامه تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی وضعیت بازار غیرمتشکل پولی هستیم تا به این ترتیب با تعیین تکلیف وضعیت بانک ها ادامه روند فعلی از حیث پرداخت نرخ سودهای غیرمتعارف متوقف شود.

وی ادامه داد: سیاست گذاری بانک ها باید به سمت و سویی هدایت شود که چرخه تولید مسکن در کشور راه افتاده و انبوه سازی یا ساخت و ساز در حد کم آن رونق پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با کاهش نرخ سود بانکی بخش خصوصی فعال شده و در امور تولیدی حضور بیشتری خواهد داشت که نتیجه ملموس آن نیز در کوتاه مدت در وضعیت اقتصاد کشور هویدا می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار