بازدید 2687

حکم بازداشت برای سفیر سابق گواتمالا در آمریکا

یک قاضی گواتمالایی حکم بازداشت سفیر سابق این کشور در آمریکا و یک مقام ارشد دیگر را در ارتباط با تحقیق گسترده درباره فساد صادر کرد.
کد خبر: ۷۱۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 15 July 2017

یک قاضی گواتمالایی حکم بازداشت سفیر سابق این کشور در آمریکا و یک مقام ارشد دیگر را در ارتباط با تحقیق گسترده درباره فساد صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک کمیسیون ضد فساد سازمان ملل و دادستان‌های گواتمالایی اعلام کردند که خولیو لیگوریا، سفیر سابق گواتمالا در آمریکا و الخاندرو سینیبالدی، وزیر سابق ارتباطات، مبلغ ۱۰ میلیون دلار از بودجه دولتی سواستفاده کرده‌اند.

دادستان‌ها این پرونده را به دو بخش تقسیم کرده‌اند. در بخش اول آنها اعلام کردند، سینیبالدی برای قراردادهای امور عام المنفعه رشوه دریافت کرده است و سپس این پول را از طریق شرکت‌هایی که توسط شرکت‌های خودش در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ شکل گرفتند انتقال داده است. طبق گفته‌ها مقداری از این پول‌ها در کشور نیکاراگوئه، کشور همسایه گواتمالا، پول شویی شدند.

سینیبالدی همچنین با اتهام به توطئه، رشوه خواری، پول شویی و سرمایه‌گذاری غیر قانونی کمپین انتخاباتی روبرو است.

در بخش دوم، دادستان‌ها اعلام کردند لیگوریا از نفوذش برای حل دعوی قضایی میان شرکت‌های تلفن در عوض پرداخت پول به شرکت‌های سینیبالدی، استفاده کرد.

لیگوریا هم‌چنین با اتهام سرمایه‌گذاری غیرقانونی روبه‌رو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار