بازدید 4958

خسارات ناشی از طوفان هاروی می تواند موجب افزایش قیمت نفت شود

روز سه شنبه، قیمت نفت کاهش یافت. علت کاهش قیمت نفت، طوفان شدید هاروی بوده است که موجب تعطیلی ۱۳ درصد از ظرفیت پالایشگاه های آمریکا در قلب صنعت نفت این کشور بوده است. این در حالی ست که بسته شدن پالایشگاه ها موجب شده تا قیمت آتی بنزین آمریکا در روز دوشنبه به بالاترین نرخ خود در دو سال گذشته برسد و گالونی ۱.۷۷۹۹ دلار معامله شود، هرچند که قیمت هر گالون بنزین در روز سه شنبه به ۱.۷۰۳۰ دلار کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۲۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 29 August 2017
روز سه شنبه، قیمت نفت کاهش یافت. علت کاهش قیمت نفت، طوفان شدید هاروی بوده است که موجب تعطیلی ۱۳ درصد از ظرفیت پالایشگاه های آمریکا در قلب صنعت نفت این کشور بوده است. این در حالی ست که بسته شدن پالایشگاه ها موجب شده  تا قیمت آتی بنزین آمریکا در روز دوشنبه به بالاترین نرخ خود در دو سال گذشته برسد و گالونی ۱.۷۷۹۹ دلار معامله شود، هرچند که قیمت هر گالون بنزین در روز سه شنبه به ۱.۷۰۳۰ دلار کاهش یافته است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۳۲ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۱.۵۷ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۷.۵۰ دلار صورت گرفت.

خسارات ناشی از طوفان هاروی می تواند موجب افزایش قیمت نفت شود

ارزیابی خسارات ناشی از این طوفان می تواند منجر به نوسانات بیشتر در قیمت بنزین و نفت شود. بعضی از پالایشگاهها در حال آماده شدن برای از سرگیری فعالیت های خود هستند، اما پیش بینی می شود که باران های شدید تا روز چهارشنبه ادامه یابد و به خسارات ناشی از سیل فاجعه بار هوستون افزوده شود.

اولیویر جکوب، مدیر عامل شرکت تحلیل نفت PetroMatrix، گفته است: "پالایشگاه های آسیایی باید به شدت فعالیت های خود بیافزایند تا برای پشتیبانی از قیمت برنت، بتوانند کسری براآمده از تعطیل شدن پالایشگاه های آمریکا را جبران کنند."

جکوب اشاره کرده است که هنوز میزان خسارات وارد شده به صنعت نفت ایالات متحده به طور دقیق مشخص نشده است و آسیب های گسترده ای در میدان های نفتی یا خطوط لوله می تواند موجب افزایش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت شود.

طوفان هاروی از شدیدترین طوفان هایی ست که در ۵۰ سال گذشته ایالت تگزاس به خود دیده و این طوفان موجب تعطیلی چندین پالایشگاه و توقف برخی از فعالیت ها در جهت تولید نفت خام شده است.

منطقه ی طوفان زده، جایی است که پالایشگاه های آن ظرفیت پالایش روزانه ۲.۲ میلیون بشکه نفت را داراست و همچنین یکی از مهمترین مراکز برای واردات و صادرات نفت خام می باشد.

با تعطیلی بسیاری از پالایشگاه ها در خلیج مکزیک، روز دوشنبه شاخص بنزین آمریکا در بازار آسیا ۶.۸ درصد رشد پیدا کر و گالنی ۱.۷۷۹۹ دلار معامله شد. از سال ۲۰۱۵ تا کنون، این بالاترین نرخی ست که این شاخص به آن رسیده است.

انتظار می رود که تولید آمریکا در این هفته کاهش چشمگیری پیدا کند و موجودی این کشور به کمترین حد  خود در سال های اخیر برسد. این امر قطعا برای اوپکی ها نتیجه خوبی خواهد داشت چرا که مدت هاست آن ها در تلاش برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا هستند، اما تا کنون نتوانسته اند آن طور که باید به هدفشان برسند.

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند. اعضای اوضک امیدوارند که با کاهش تولید بتوانند قیمت نفت را افزایش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی