بازدید 26436
هزار و هجدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

کنایه مشاور روحانی به اعضای شورای نگهبان/صحنه ای عجیب در مراسم تشییع شهید مدافع حرم/نامه احمدی‌نژاد درباره پرونده بقایی/علم الهدی: اینکه می گویند من ضد هنرم، فحش است

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: برخی می گویند مسواک زدن کار صهیونیست هاست/برجام ۲ و۳ یعنی خودکشی/رستوران‌های علی منصوریان خلوت شد!/افشاگری مرفاوی از قلیانی‌های فوتبال ایران و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 26 October 2017

محمد آرمان صدر _ تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
توصیه امیرعبداللهیان به ترامپ
 
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: آقای ترامپ! نمی‌توانید از اکراد شریف همچون داعش استفاده ابزاری کنید. حسین امبرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه توئیتر خود مطلبی خطاب به ترامپ منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: آمریکا و متحدین، مرموزانه بالکانیزه کردن منطقه را از اکراد کلید زده اند.

 
آقای ترامپ! نمی‌توانید از اکراد شریف همچون داعش استفاده ابزاری کنید.


کنایه حسام الدین آشنا به اعضای شورای نگهبان
 
حسام‌الدین آشنا با اشاره به قضیه سپنتا نیک‌نام گفت: نحوه بیان و استدلال برخی فقهای شورای نگهبان، مباحثه فقهی و حقوقی عمومیت یافته و کیفیت مواجهه سیاسی با این پدیده تعیین کننده آینده مفهوم هویت ملی و کارامدی حقوق شهروندی در ایران است. حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود در این خصوص چنین نوشت: «قضیه سپنتا حس میهنی برخی ایرانیان را به چالش کشیده است. کسانی که رد سپنتا را مستند به دلایل شرعی یا حقوقی می کنند اکنون با یک آزمون دشوار مواجه هستند، آنها باید موضع خود را در قبال هویت سه وجهی "جمهوری، اسلامی، ایرانی" مشخص کنند. مسئله در فراسوی یک استدلال حقوقی صرف، به نسبتی برمی گردد که ما با هویت ملی در مفهوم توصیف شده در قانون اساسی تنظیم می کنیم.» «هویت ملی در زمانه ما پیوندی است که یک ملت بر مبنای حقوق تصریح شده در قانون اساسی میان خود برقرار می کنند؛ قانون اساسی میثاق ملی ما برای پیوند اجتماعی میان ایرانیان است. پیوندی که پدران ما در مشروطه میان ایران خواهی خود با قانون اساسی مشروطه برقرار کردند و پیوندی که نسل ما با قانون اساسی جمهوری اسلامی برقرار کرد تا پیوندی که هر نسلی در فرایند اعمال حق تعیین سرنوشت با هر قانون اساسی مورد نظر خود برقرار خواهد کرد فرایند تکاملی هویت ملی ما را شکل می‌دهد. نحوه بیان و استدلال برخی فقهای شورای نگهبان، مباحثه فقهی و حقوقی عمومیت یافته و کیفیت مواجهه سیاسی با این پدیده تعیین کننده آینده مفهوم هویت ملی و کارامدی حقوق شهروندی در ایران است.»

صحنه ای عجیب از همسر شهید مدافع حرم
 
همسر شهید حسین آقادادی امروز مقابل تابوت همسرش سجده شکر به جا آورد و گفت: «شکر خدا را که همسرم به حریم ارباب راه پیدا کرد. »شهید حسین آقادادی 28 مهرماه در نبرد با تروریست‌های داعش به شهادت رسید و امروز در گلستان شهدای اصفهان کنار مزار برادر شهید خود آرام می‌گیرد. شهید حسین آقادادی از خادمان هیأت رزمندگان اسلام اصفهان بود که آخرین محرم عمر خود را در نوکری اباعبدالله الحسین (ع)سپری کرد.

برخی می گویند مسواک زدن کار صهیونیست هاست
 
هاشمی گفت: در جامعه ما همه می‌خواهند محبوب باشند و برایشان صلوات بفرستند و کف بزنند و کسی نمی‌خواهد با کج‌رفتاری‌ها برخورد کند، به خصوص وقتی که به کج رفتاری‌ها یک صبغه دینی می‌دهند و هر خلاف و اشتباهی می‌خواهند تحت عنوان آن انجام می‌دهند. وی به برخی تبلیغات سوء در زمینه واکسن اشاره کرد و گفت: برخی افراد می‌گویند که واکسن کار صهیونیست‌هاست و سازمان بهداشت جهانی دست نشانده آنهاست. واقعا جای تعجب دارد که در قرن 21 در کشوری که تمدن چند هزارساله دارد، از این صحبت‌ها می‌شود. حیرت من از همکاران شماست. حیرت من از دکتر ولایتی و مرندی است. مگر مراجع و مقام معظم رهبری نوه‌هایشان را واکسن نمی‌زنند، چرا راحت از کنار این مسائل می‌گذریم. وزیر بهداشت ادامه داد: فردی می‌آید می‌گوید مسواک نزنید و جالب است که مسواک را کاری صهیونیستی می‌دانند و شاهد می‌آورند که حیوان‌ها مسواک نمی‌زنند و دندان‌هایشان سالم‌تر از انسانهاست. هاشمی گفت: تعجب من این است که کسی که لباس پیغمبر تنش است می‌آید و هرچه می‌خواهد علیه پزشکی می‌گوید و هیچ‌کس صدایش در نمی‌آید، اما باید در این مسائل همه حرف بزنند و روشنگری کنند و اجازه ندهیم از کم اطلاعی مردم سوء استفاده شود.

اینکه می گویند من ضد هنرم، فحش است
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: بنابراین اینکه در برخی سایت‌ها و صفحات در فضای مجازی بنده را ضدهنر معرفی می‌کنند یعنی ضد علم هستم و این فحش است‌. علم‌الهدی با اشاره به اینکه کار هنر هدایت احساسات است، گفت: بزرگترین ضربه زمانی است که هنر در جهت ابتذال معرفی شود چراکه این کار احساسات را در جهت ابتذال حرکت می‌دهد. وی افزود: بنده نیز معتقدم هنر مظلوم است اما برخی منظورشان از مظلوم بودن هنر این است که ترویج نشده است در حالی که من می‌گویم هنر مظلوم است چون در حق آن جنایت شده است زیرا وقتی هنر را در راستای ابتذال استخدام کنید احساساتی که نیروی محرکه مردم است را در مسیر ابتذال قرار می‌دهید و در این کار قبل از انسان‌ها علیه و در حق خود هنر جنایت شده است. نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه ضربه این امر از یک جریان علمی انحراف‌ساز نیز بسیار بیشتر است، تصریح کرد: افکار قدرت عملی و تحریکی ندارد اما احساس انسان را وادار به کاری می‌کند و کسی که هنر را در جهت ابتذال قرار می‌دهد جنایت‌کارترین فرد است. علم‌الهدی ادامه داد: من خیانت و جنایت در حق هنر را استخدام آن در راستای ابتذال می‌دانم و با آن مخالفم اولین حامی درجه اول هنر هستم که می‌گویم هنر نباید مظلوم باشد.

نامه احمدی‌نژاد درباره پرونده بقایی
 
محمود احمدی نژاد در نامه ای از عملکرد قوه قضاییه نسبت به پرونده حمید بقایی انتقاد کرد که در این نامه 9 مورد را مطرح کرد.

در ادامه نامه محمود احمدی نژاد می خوانید؛

١- درخواست پرداخت پاداش جمعاً سیصد میلیون تومان به ۱۶ نفر از اعضاء دولت (متوسط هر کدام حدود ۱۹ میلیون تومان است) در پایان دوره و هشت سال زحمت طاقت فرسا که با دستور رییس جمهور و از ردیف قانونی و طی روال قانونی و توسط ذیحساب انجام شده و به تایید دیوان محاسبات کشور نیز رسیده است. با وجود آنکه پاداش مزبور در عمل به آن افراد پرداخت هم نشده است، دستگاه قضایی این امر را به عنوان اختلاس در نظر گرفته است. در حالی که اختلاس تعریف خاص خود را دارد و در دولت یازدهم ماهانه بیش از این مقدار علاوه بر حقوق قانونی به اعضاء دولت پرداخت شده است.

٢- کمک به دانشگاه بین المللی ایرانیان که طبق مصوبه دولت و با رعایت روند قانونی و از ردیف مربوطه و توسط ذیحساب و مسئول قانونی انجام شده و به تایید دیوان محاسبات هم رسیده و توسط اینجانب همان زمان از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم نیز رسیده است. حدود یک ماه بعد و به رغم قانونی بودن کمک (سال ۹۲)، این مبلغ بدون هر نوع تصرفی عینا بازگشت داده شده است، با ادعای خلاف و نادرست جعلی بودن مصوبه دولت و شخصی بودن حساب رسمی دانشگاه ایرانیان این مورد به عنوان اختلاس تلقی شده است.

٣- کمک قانونی به سازمان مردم نهاد خانه ایرانیان که با مصوبه دولت و طی مراحل قانونی و از ردیف مربوطه و توسط ذیحساب و مسئول قانونی انجام شده و به تایید دیوان محاسبات هم رسیده و نهاد ریاست جمهوری در آن مسئولیتی نداشته است. این کمک به دلیل توقیف توسط دادستانی در همان زمان اصولاً هزینه نشده است. با ادعای عدم گزارش خانه ایرانیان از کمک‌های قبلی که آن هم بلوکه بوده و مصرف نشده است این مورد جدید را تصرف غیر قانونی در اموال دولتی تلقی کرده اند.

٤- کمک به روزنامه دولتی ایران که با مصوبه دولت و از ردیف مربوطه و طی روال قانونی و توسط ذیحساب و مسئول قانونی پرداخت شده و مورد تایید دیوان محاسبات هم قرار گرفته است. این مورد بدون ارائه هیچ سند و دلیل قانونی تصرف غیر قانونی و تضییع حقوق بیت المال منظور شده است. در اینجا می‌گوید که چرا به روزنامه دولت کمک کرده‌ای و در همان جا و به استناد همان مصوبه دولت می‌گوید چرا به صندوق نوآوری کم کمک کرده‌ای در حالی که هر دو در یک مصوبه ذکر شده اند.

٥- کمک‌هایی که به طرق مختلف طبق قانون و رعایت موازین قانونی و از ردیف مربوطه به امثال خانواده شهدا، هنرمندان، اصحاب رسانه، شخصیت‌ها، قاریان قرآن، ائمه جمعه و نیازمندان طبق قانون و توسط ذیحساب قانونی انجام شده که اسناد آن موجود و در حال تسویه با دیوان محاسبات است و هیچ تخلفی در این مورد صورت نگرفته است. بدون هیچ سند و دلیلی این مورد را تصرف غیر قانونی تلقی کرده اند.

٦- اتهام تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت عمدتاً دولتی که آقای بقایی در هیچ یک از این شرکت‌ها نه مسئول بوده و نه آمر و نه امضاء کننده و هیچ سندی نیز وجود ندارد. صرفاً به استناد اظهارات افرادی که سال ۱۳۹۰ دستگیر و در انفرادی بازداشت بوده و تحت فشار انجام شده است که این افراد پس از آزادی به صورت مکتوب آن اظهارات را تکذیب نموده اند. به علاوه طرف تبانی نیز معلوم نیست. بدون ذکر دلیل و سند صرفاً نام آقای بقایی به عنوان تبانی ذکر شده است. به ادعای آقایان ظاهراً آقای بقایی در جایی که هیچ سمت و دخالتی نداشته با خودش تبانی کرده است!
٧- ممانعت از ورود بازرس سازمان بازرسی بر اساس گزارش همان بازرس که به نظر کارکنان مربوطه به دنبال سوء‌استفاده از جایگاهش بوده است و به همین دلیل علیه وی به مراجع قضایی گزارش و اقامه دعوا شده است.

٨- وجود شوکر برقی و تجهیزات دریافت تصاویر ماهواره‌ای (رسیور) و از این قبیل در انبار منزل آقای بقایی که در بازرسی غیر قانونی و بدون حضور ایشان یا وکیل وی توسط اطلاعات سپاه گزارش شده است و هیچ ارتباطی با اتهام اولیه نداشته و دارای مجوز رسمی بوده است. وجود این اقلام در انباری آقای بقایی را تحت عنوان حمل اشیاء خلاف معرفی کرده‌اند.

٩- ادعای تحویل مقداری ارز از یک نهاد انقلابی به آقای بقایی برای کمک به برخی مقامات آفریقایی بدون ذکر شاکی و منشاء آن ارز که آیا دولتی یا غیر دولتی است و اصلاً از کجاست و بدون ارائه سندی مبنی بر درخواست وجه توسط آقای بقایی و یا رسید دریافت آن و اینکه آقای بقایی در ۱۴/۵/۹۴ که هیچ سمت دولتی نداشته و آیا کارمند آن نهاد و یا طرف قرارداد آن نهاد بوده است یا خیر. این یعنی موضوعی کذب که هیچ ارتباطی به آقای بقایی ندارد را تحت پوشش دادگاه غیر علنی و با قدرت و زور قوه قضاییه می‌خواهند به آقای بقایی بچسبانند.

ارفاق نظام اسلامی به اقلیت‌های دینی
 
آیت‌الله مدرسی یزدی، از فقهای شورای نگهبان شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبر شبکه دو حاضر شد و در خصوص اختلافات ایجاد شده درباره عضویت نماینده زرتشتی در شورای شهر توضیحاتی داد که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانیم: شوراي نگهبان هر وقت يك چيزي را خلاف شرع تشخيص داد، طبق قانون اساسي و حتي طبق قانون عادي، از همان لحظه كه اعلام كرد، اين مورد باطل مي‌شود و بطلان آن هم بر مي‌گردد به زمان سابق. قانون در دو جا عطف به ماسبق مي‌شود. يكي كه خود قانون تصريح كند، دوم هم در جايي كه شوراي نگهبان اعلام كند كه اين قانون خلاف شرع بوده است. وقتي قانون خلاف شرع بود، امروز و ديروز ندارد. يعني از روز اول خلاف شرع بوده و هر مقدار كه امكان جبران هست نسبت به سابق هم بايد جبران شود. اين موضوع در آيين‌نامه داخلي مجلس هم ذكر و تصريح شده است. اين آيين‌نامه هم طوري است كه با راي سه چهارم مجلس تصويب و اجرايي شده است. شوراي نگهبان اعلام مي‌كند كه اگر تبصره ماده 26، اطلاقي داشته باشد، كه به نظر من ندارد، نسبت به جاهايي كه اكثريت مسلمان هستند، خلاف شرع و بالنتيجه باطل است. اين مطلب را هم قبل از انتخابات اخير شوراهاي شهر و روستا اعلام رسمي كرد. یعنی در تاریخ 26/1/96 و در تاریخ 31/1/96 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی منتشر شد. اينجا ممكن است سؤال ي مطرح شود كه چرا در قانون اساسي نماينده براي اقليت‌ها داريم. سؤال به جايي است. جواب روشن است. در اصل 64 قانون اساسي تصريح شده كه اين نماينده متعلق به خود آن اقليت است. يعني اقليت‌هاي مصرّح در قانون اساسي، هركدام مي‌توانند نماينده براي خودشان داشته باشند، نه اينكه آنها بيايند براي مسمانان نمايندگي كنند و در مجموع نماینده خواهند داشت. اين هم ارفاق نظام اسلامي به اقليت‌هاست. گاهي نماينده مسلمانان با صد هزار راي هم نمي‌تواند به مجلس راه يابد، ولي گاهي نماينده اقليت‌ها با راي 5 هزارتايي، كمتر با بيشتر، وارد مجلس مي‌شود، چون مثلاً كل جمعيت برخي اقليت‌ها در كشور، حدود 30 هزار تن بيشتر نيست. /انتخاب

صفر تا صد مسأله حصر در اختیار شورای عالی امیت ملی است
 
عضو هیات‌رییسه فراکسیون امید و مدیرمسئول روزنامه اعتماد با تاکید بر جایگاه ملی شورای عالی امنیت ملی، گفت: این شورا بی‌‌تردید با دقت، مصلحت‌سنجی و در راستای تأمین امنیت ملی از این موضوع غفلت ندارد و مسوولیت صفر تا ١٠٠ حصر نیز با شورای عالی امنیت ملی است. الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به مطرح شدن مساله حصر در بازه‌های مختلف گفت: تصمیمات شورای عالی امنیت ملی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد. موضوع حصر اگر چه در افکار عمومی به صورت‌های متفاوت مطرح می‌شود، اما بدون شک چنین مسأله‌ای برای مسئولان کشور هم دغدغه‌ای است که اگر بیشتر از جامعه نباشد، قطعا کمتر نیست. وی افزود: با این حال نباید نکته‌ای را فراموش کرد و آن هم این است که پیگیری و حل این مسأله، یک مرجع بیشتر ندارد و آن هم شورای عالی امنیت ملی است و صفر تا صد آن بر عهده‌ این نهاد ملی قرار دارد. /اعتماد

برجام ۲ و۳ یعنی خودکشی
 
حجت‌الاسلام مهدی طائب پیش از ظهر امروز در جمع شورای بسیج رسانه استان گلستان و شهرستان گرگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیان کردند که بمب هستهای را حرام می دانیم، افزود: مذاکرات هسته ای پلکانی برای رسیدن به موضوع دیگری بود و حرکت جدید آمریکا را در این می بینم که آمریکاییها برجام موجود را حلال مشکل موجود خود نمیبینند. طائب افزود: آمریکایی ها با اجرای برجام خسارتی به ما وارد کرده و رسانه های غربی بیان کردند که ما 13 هزار سانترفیوژ را جمع کردیم. وی با بیان اینکه به طور قاطع نمی توانم در مورد دستاوردهای برجام صحبت کنم، افزود: آمریکایی ها از روح برجام صحبت می کنند و به عقیده من آمریکایی ها به دنبال محدود کردن ایران در محدوده خودش و آمادگی ایران برای نابودی نهایی هستند. طائب با بیان اینکه ما نباید اجازه موفقیت در اجرای برنامه های آمریکا را بدهیم، افزود: صحبت درباره برجام 2 و 3 یعنی خودکشی و این موضوع بسیار حائز اهمیت است. وی با بیان اینکه سیستم موشکی و ابزار دفاعی اکسیژن بدن ما در منطقه است، گفت: اگر نسبت به مسائل هسته ای به آمریکا چراغ سبز نشان دهیم، خود را در منطقه نابود میکنیم و مقام معظم رهبری تاکید دارند که این موضوع قابل مذاکره نیست. /انتخاب

علی مطهری خطاب به وزیر علوم: آيا مرد ايستادگي در مقابل فشارها هستيد؟
 
منصور غلامي، وزير پيشنهادي علوم در مجمع عمومي فراكسيون اميد حاضر شد تا به همه سؤالات و ابهامات درباره عملكرد خودش كه دانشجويان به دست نمايندگان رسانده‌اند پاسخ دهد. او در اين جلسه با سؤالات و اظهارات صريح نمايندگاني مواجه شد كه برخي مانند محمود صادقي حالا و بعد از چندين جلسه ديدگاه مثبت اوليه‌شان نسبت به او تغيير كرده است. اين نشست سه‌شنبه برگزار شد اما سايت فراكسيون اميد روز گذشته جزييات آن را منتشر كرد. آن‌طور كه فام‌نيوز گزارش داده است در اين جلسه علي مطهري، نماينده تهران مشكلاتي مانند احضار پياپي فعالان دانشجويي به مراجع مختلف قضايي و امنيتي را مطرح كرده و از غلامي خواسته تا توضيح دهد چرا دامنه برخوردها تا جايي وسعت يافته كه از هم اكنون نيز عده‌اي از دانشجويان براي مراسم روز دانشجوي امسال كه ۴۵ روز بعد قرار است برگزار شود، توسط برخي نهادها احضار شده‌اند. مطهري خطاب به غلامي گفته است: «سؤال مشخص من اين است كه آيا وزير پيشنهادي محترم، مرد ميدان ايستادگي در مقابل اين فشارها و محدوديت‌ها و دفاع از دانشجوياني كه اين مسائل برايشان پيش مي‌آيد، هستند يا خير؟»/فام‌نیوز

حمایت فرجی دانا از وزیر پیشنهادی علوم
 
رضا فرجی‌دانا درباره معرفی منصور غلامی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، اظهارداشت: آشنایی بنده با دکترغلامی به زمانی برمی‌گردد که بنده رئیس دانشگاه تهران بودم و ایشان در دوره اصلاحات ریاست دانشگاه همدان را به عهده داشت. او فردی با سابقه در آموزش عالی با یک دوره طولانی مسئولیت در سطح رئیس دانشگاه است. فرجی‌دانا در ادامه تاکید کرد: دکتر غلامی فردی بسیار با تجربه در آموزش عالی است که چالش‌های این حوزه را به خوبی می شناسد بنابراین با توجه به این شناخت عمیق او در سطوح مختلف امیدواریم مورد پذیرش مجلس محترم شورای اسلامی قرار گیرد و با رأی اعتماد بالای مجلس قاطعانه برای برطرف کردن این چالش‌ها در وزارت علوم اقدام کنند. /ایرنا

اعدام محمدعلی طاهری تأیید نشده است
 
علیزاده طباطبایی در گفت‌وگویی خبر انتشار یافته مبنی بر تأیید حکم اعدام طاهری را تکذیب کرد و گفت: اصلاً چنین چیزی نیست و دروغ است. من به آنها هم گفتم که پرونده به دیوان عالی کشور رفته و منتظریم دیوان تصمیم بگیرد. این وکیل دادگستری درباره دیگر مطلب انتشار یافته به نقل از وی مبنی بر اینکه « از سرنوشت وصیت‌نامه آیت‌الله هاسمی جزئیاتی در دست نیست»، توضیح داد: همان‌طور که در این گفت‌وگو هم گفته‌ام، در ارتباط با وصیتنامه مرحوم آیت‌الله هاشمی، صالح‌ترین فرد برای اظهارنظر، محسن هاشمی است و محسن هم حرفی را می‌زند که مصلحت باشد. /فارس
 
مردم ایران فریب بازی‌های آمریکا را نمی‌خورند

محمدجواد ظریف در توئیترخود نوشت: آمریکا یک دولت منتخب در ایران را در سال۱۹۵۳ (۱۳۳۲) تغییر داد. از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) تلاش کرد تا این کار را مجدداً تکرار کند. مردم ایران فریب بازی‌های آمریکا را نمی خورند و تحت تأثیر همدردی‌های دروغین قرار نمی‌گیرند. همدردی تصنعی برای مردم ایران، با استفاده ترامپ از نام جعلی برای خلیج‌فارس، خطاب قرار دادن آنها (مردم ایران) به عنوان ملت تروریست و منع آنها از سفر (به آمریکا) برملا شده است. از شعار «در کنار مردم ایران هستیم» چیزی عایدتان نمی‌شود. آنها رئیس‌جمهور خود را با ۶ میلیون رأی مردمی بیشتر و ۷۳ درصد مشارکت انتخاب کردند. (با چه چیزی) مقایسه ‌می‌کنید؟/فارس

درگیری لفظی نماینده سوریه با نماینده عربستان برسر حمایت از ایران

درگیری لفظی شدید نماینده سوریه و عربستان در نشست حقوق بشر، جلسه را موقتا به تعطیلی کشاند. نماینده سوریه گفت: عربستان حق ندارد درباره دیگر کشورها نظر بدهد؛ وقتی اوضاع حقوق بشرش این است. نماینده سوریه در اعتراض به گزارش حقوق بشری درباره ایران گفت: کشورهایی اینجا حضور دارند و از حقوق بشر در ایران سخن می گویند که خود افغانستان و عراق و یمن را بمباران کرده اند.

رستوران‌های علی منصوریان خلوت شد!

علیرضا منصوریان به دلیل محبوبیت فوق العاده ای که بین استقلالی ها به دست آورده بود رستوران های زنجیره ای اش را گسترش داد. روزنامه خبرورزشی امروز در مطلبی جالب نوشت پس از ناکامی سرمربی ستقلال در این تیم، رستوران های او نسبت به گذشته کمی خلوت تر شده است و بی شک اگر این مربی بتواند دباره در لیگ به توفیقی برسد، اوضاع به حالت عادی برمی گردد.

برخی نمی‌خواهند واقعیت قبل از اسلام را ببینند!

بهرام پارسایی نماینده شیراز در واکنش به مخالفت های انجام شده برای برگزاری مراسم روز کوروش گفت: مخالفت‌ها از روی ناآگاهی است؛ تعارضی بین هویت ملی و دین ما نه وجود دارد و نه کسی باید این‌ها را مقابل هم قرار دهد؛ حتی زمانی که اسلام ظهور نکرده بود، «کوروش» یکتاپرست بوده و در چند کتاب آسمانی هم از او به نیکی یاد شده! ما قبل از اسلام تاریخی داریم که با تاریخ بعد از اسلام آمیخته است؛ نمی‌توانند بزرگان فرهنگی، ادبی، تاریخی و …که قبل از اسلام بوده‌اند را بگویند برای ما نیست! کشورها از نداشته‌هایشان برای خودشان چیزها ساخته‌اند؛ اما ما حتی از داشته‌هایمان هم نمی‌توانیم استفاده کنیم؛ جای تأسف دارد. این‌ها کسانی هستند که نمی‌خواهند واقعیت قبل از اسلام را ببینند؛ ما قبل از اسلام تاریخی داریم که با تاریخ بعد از اسلام آمیخته است؛ نمی‌توانند بزرگان فرهنگی، ادبی، تاریخی و ... قبل از اسلام را بگویند برای ما نبوده‌اند، اما بزرگان بعد از اسلام را بگویند برای ما هستند؛ این نگاه‌ها هم به دین و هم به ملیت و هویت ما لطمه می‌زند و به نفع هیچ‌یک نخواهد بود و دلیلی وجود ندارد که بخواهیم این دو را در تقابل هم قرار دهیم. /انصاف نیوز

افشاگری مرفاوی از قلیانی‌های فوتبال ایران

صمد مرفاوی در مورد اتفاقاتی که در چند روز اخیر برای محسن مسلمان و وریا غفوری ایجاد شده است، اظهار داشت: من نمی‌دانم این عکس‌ها و فیلم‌هایی که منتشر شده تا چه حد حقیقت دارد و نمی‌توانم قضاوت خاصی داشته باشم. کمیته اخلاق بعد از برنامه 90 که چند هفته پیش به موضوع قلیان‌کشیدن فوتبالیست‌ها ورود کرد، نسبت به این موضوع حساس شد، ولی باید بگویم که غیر از مسلمان و غفوری خیلی‌ از فوتبالیست‌ها و ورزشکاران قلیان می‌کشند. وی در ادامه افزود: خیلی‌ها در خانه قلیان می‌کشند و نمی‌توان آنها را دید. من معتقدم در این فوتبال مسائل و بی‌اخلاقی‌هایی وجود دارد که خیلی مهم‌تر از قلیان ‌کشیدن است و باید جلوی آنها را گرفت. بهتر است فدراسیون و کمیته اخلاق این چیزها را بررسی کنند. سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال همچنین تصریح کرد: یک مطلب می‌خواندم که گویا مدیرعامل یک باشگاه را به دلیل ارتباط با جادوگر دو سال محروم کرده‌اند. واقعاً این محرومیت چه دردی را دوا می‌کند؟ آن مدیرعامل می‌تواند در استادیوم حاضر نشود و کارهایش را انجام دهد. به نظر من کمیته اخلاق باید به مسائل دیگر ورود کرده و خیلی چیزها را روشن کند. مرفاوی ادامه داد: در فوتبال ایران تخلفات زیادی رخ می‌دهد و معمولاً کسی که خلاف می‌کند مدرکی از خود برجای نمی‌گذارد. آیا واقعاً چهار کارشناس وجود ندارند که برخی اتفاقات را ببینند و تشخیص بدهند که عمد بوده است یا غیرعمد؟/روز نو

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی