بازدید 2267

سفر رئیس جمهوری تایوان به آمریکا و سه کشور حوزه اقیانوسیه

رئیس جمهوری تایوان با وجود مخالفت های شدید از سوی دولت پکن امروز (شنبه) راهی آمریکا و سه کشور جنوب اقیانوس آرام شده است.
کد خبر: ۷۴۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 28 October 2017
رئیس جمهوری تایوان با وجود مخالفت های شدید از سوی دولت پکن امروز (شنبه) راهی آمریکا و سه کشور جنوب اقیانوس آرام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان قرار اسj از جزایر مارشال و سلیمان و همچنین "تووالو" در جنوب اقیانوس آرام بازدید کند و سپس به هاوایی و گوآم آمریکا برود. اینها مناطق جزئی از 20 کشوری هستند که روابط دیپلماتیک با تایوان دارند.

سفر رئیس جمهوری تایوان به آمریکا و منطقه جنوب اقیانوسیه در پی لغو روابط دیپلماتیک پاناما با این کشور در ژوئن سال جاری میلادی صورت می‌گیرد، اقدامی که به درخواست پکن انجام شد.

تسای اینگ ون پیش از آغاز سفرش گفت: ما می‌خواهیم به مردم جهان این را ثابت کنیم که تایوان قابلیت و توانایی ارتباط گیری با جامعه بین الملل را دارد.

رئیس جمهوری تایوان در جزایر مارشال و سلیمان قرار است به دنبال یافتن راه‌هایی به منظور توسعه روابط دو طرفه باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر خواسته بود تا از سفر رئیس جمهوری تایوان به منطقه جلوگیری شود و گفته بود: واشنگتن نباید به رئیس جمهوری تایوان اجازه ورود به قلمروی خود را بدهد و باید از استقبال وی امتناع کند.

دولت چین مدعی است که تایوان یکی از استان‌های این کشور است درحالیکه تایوان در 1949 در بحبوحه یک جنگ داخلی از چین جدا شد و حالا چین از فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک برای محدود کردن روابط جامعه بین‌الملل با این منطقه استفاده می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی