بازدید 4876

دوران دفاع مقدس صفحه و نمادی از فرهنگ عاشوراست

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به محتوا در نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: اهمیت ساخت موزه‌های آنچنانی و نیز بناهای فیزیکی برای نمایش آثار بجامانده از دوران دفاع مقدس به اندازه‌ای نیست که بخواهیم از محتوای این دوران غافل شویم.
کد خبر: ۷۴۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 06 November 2017
علی‌اکبر کریمی در جریان بازدید از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: بعد از مجموعه آموزه‌های دینی که سمبل آن واقعه عاشورا بوده و یک جریان زنده اثرگذار تاریخی است، در عصر حاضر جریانی که بتواند اثرگذار بوده و انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی کند، جز دوران دفاع مقدس واقعه دیگری نداریم.

وی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس صفحه و نمادی از فرهنگ عاشوراست، گفت: قداست فرهنگ دفاع مقدس به دلیل انتساب آن به فرهنگ عاشورایی است و از این رو این دوران سراسر افتخار در امتداد فرهنگ عاشورا و به تاسی از فداکاری سیدالشهداء(ع) و یاران با وفایش شکل گرفته است.

کریمی بیان کرد: تلاش برای حفظ و انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس اصلی‌ترین وظیفه‌ای است که بر عهده آحاد مردم است و معرفی شهدای عزیز به عنوان الگو و اسوه در تمامی عرصه‌ها به عنوان انسان‌های نمونه‌ای که در همه جا می‌توانند اسوه و نمونه باشند، ضروری است.

وی به صبر و بردباری خانواده‌های معظم شهدا نیز اشاره کرد و افزود: تاسی به سیره خانواده معظم شهدا که برگرفته از منش و زندگی شهیدان والامقام است نیز از جمله موضوعاتی است که باید بدان توجه کرد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت دادن به محتوا و مفاهیم، نسبت به فیزیک این موضوع تصریح کرد: اهمیت ساخت موزه‌های آنچنانی و نیز بناهای فیزیکی برای نمایش آثار بجامانده از دوران دفاع مقدس به اندازه‌ای نیست که بخواهیم از محتوای این دوران غافل شویم بلکه می‌توان با یک محتوای مناسب و یک کار فرهنگی ارزشمند و با برنامه‌ریزی صحیح، موزه‌ای برپا کرد که نیاز به فضای فیزیکی آنچنانی هم نداشته باشد و در یک فضای ساده، یک محتوای دارای مفاهیم عالی را به منصه ظهور گذاشت.

وی بیان کرد: باید موزه‌های دفاع مقدس و نمایشگاه‌ها را از فضاهای محدود و اداری به متن جامعه برد و با برپایی موزه و نمایشگاه در فضای عمومی جامعه و با هزینه‌ای کمتر به اشاعه فرهنگ دفاع مقدس پرداخت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با تاکید بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس در قالب محتوا و بسته فرهنگی مناسب گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد که این محتوا موجب انتقال فرهنگ دفاع مقدس شود.

وی به تقویت و توسعه ارتباط با رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا نیز تاکید کرد و گفت: تقویت ارتباطات با رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران موجب زنده نگه داشتن مفاهیم دوران دفاع مقدس خواهد شد و آثار بجامانده از آن دوران را می‌توان در سایه تقویت ارتباطات با ایثارگران جمع‌آوری و منتشر کرد.

کریمی به تصویربرداری و ساخت مستند از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: تهیه فیلم و مستند از مناطق عملیاتی و مصاحبه با همرزمان شهدایی که در دوران جنگ به شهادت رسیدند نیز کار ارزشمندی در انتقال مفاهیم آن دوران حماسه و افتخار است.

وی گفت: آثار بجامانده از شهدا ذخایر گرانسنگی هستند که به مرور زمان متاسفانه در حال از بین رفتن هستند و جا دارد هر چه سریعتر این آثار در فضاهای فیزیکی مناسب حفظ و نگهداری شود و در فضایی مناسب و پرمخاطب در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نسل آینده به این مفاهیم عالی و آثار فرهنگی ارزشمند از آن دوران نیاز دارند، گفت: تلاش و سرمایه‌گذاری در این حوزه و احداث موزه های متعدد برای به نمایش گذاشتن این آثار و آگاهی بخشی به نسل‌های آینده در خصوص حقایق دوران دفاع مقدس ضروری است.

به گزارش ایسنا، کریمی از آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت حمایت از محتواهای با مفاهیم دفاع مقدس گفت: تمامی تلاش خود را برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بکار خواهیم بست تا بتوان این آثار را به مردم معرفی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار