بازدید 5067
۹

سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور هنوز تغییر نکرده

کد خبر: ۷۵۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 03 December 2017

فرمانده پلیس راه کشور توضیحاتی را در مورد احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌های کشور ارائه کرد و گفت: سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور هنوز تغییر نکرده است.

به گزارش ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی درباره احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌های کشور، اظهار کرد:‌ کاهش 10 کیلومتری سرعت مجاز در جاده‌های کشور پیشنهادی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی و در واقع سازمان راهداری مطرح شده و هنوز به شکل قانون در نیامده است.

وی با بیان اینکه این موضوع هنوز اجرایی نشده و تاکنون سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور تغییر نکرده است، گفت: این پیشنهاد در کمیسیون ایمنی راه‌ها در حال بررسی است و نتایج مربوط به آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور درباره اینکه آیا پلیس این طرح را اجرا خواهد کرد یا خیر ؟ تصریح کرد: پلیس مجری قانون است و در صورت تصویب چنین قانونی آن را اجرا خواهد کرد، اما همانطور که گفتم این پیشنهاد فعلا در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش، کشاورزیان، رییس سازمان راهداری اعلام کرده بود که در راستای اجرای اهداف کلان کاهش تعداد تلفات رانندگی در ایران، این بار وزارت راه و شهرسازی به سراغ سقف سرعت مجاز در جاده‌های بین‌شهری رفته است و در جریان تصویب جدیدی که در رابطه با سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور گرفته شده، از این به بعد تمام راه‌ها ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجازشان کاهش خواهد یافت و بر این اساس سرعت مجاز در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر، در بزرگراه‌ها به ۱۰۰ کیلومتر، جاده‌های اصلی به ۸۵ کیلومتر و جاده فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۹
سلام سرعت 110 کیلومتر در جاده زیاد نیست البته در بیشتر جاده ها 60 کیلومتر و 80 کیلومتر لحاظ شده که واقعا این سرعت زیادی نیست (به جای حذف 10 کیلومتری) جاده ها را استاندارتر نمایید کاهش سرعت فعلی راه حل مناسبی نیست و جاده ها باید بزرگتر و مردم باید قانونمند شوند
کاردنیا رو ببین بالاخره بعداز 50 سال دوباره چهارپایان سرعتشان از چهارچرخان بیشتر میشود. پلیس راهنمایی با ماشینهایی که در اتوبان ها باسرعتهای بالا ویراژ می دهند و از لاین اضطرار وسمت راست سبقت های وحشتناک میگیرند برخورد کند نمی خواهد باکاهش سرعت افرادی که قانون را رعایت می کنند صورت مسأله را پاک کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
حتی برخورد با اونهایی که با سرعت 90 تا تو لاین دو
رانندگی آزادراه ها رانندگی می کنند و با همون سرعت هم می آیند تو سبقت
سلام مشكل تصادفات با اعمال قانون حركت بين خطوط حتي زمان ترافيك و رعايت كامل قوانين و مقرارت و اصلاح هندسي معابر براساس استاندارد هاي جهاني امكان پذير است و كاهش سرعت دردي را دوا نمي كند و باعث كاهش سرعت فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي و ملت خواهد شد و زمان بيشتري از مردم در مسير هاي بين شهري و داخل شهر ها مي گيرد. اگر اينطور است بهتر اعلام كنند كه ديگر ورود اتومبيل به جاده ها ممنوع شود و مردم با دوچرخه يا پاي پياده بين شهر ها و داخل شهر تردد كنند تا خداي نكرده به هم نخورند!
راه جلوگيري از تلفات سرعت در بزرگراهها و آزادراهها نيست جاده هاي دوطرفه عامل اصلي کشت و کشتار خودروهاست لطفا فکري به حال اين جاده ها بکنيد نه اينکه سرعت در شاهراهها را کاهش دهيد لطفا درست بررسي و کارشناسي کنيد که تصادفات در کجاها اتفاق مي افتد
این کار قطعا باید روانشناسی هم بشود. برای یکی مثل من کاهش سرعت یعنی خرد شدن اعصاب و بدتر رانندگی کردن
از طرفی هزینه های تعویض علائو راهنمایی رانندگی در کل جاده های ایران و ... را هم باید مد نظر قرار بدهیند و اینکه قبلش بررسی جامعی انجام بشود که آیا سرعت عامل اصلی تصادفات است یا هندسه جاده ها؟
کم کردن سرعت چاره نیست. باید ایمنی جاده ها، خودروها و نحوه رانندگی و رعایت مقررات توسط راننده ها بایستی ارتقاء پیدا کند.
لطفا براورد هزینه تغئیرنابلو های محدویت سرعت منصوب در جاده ها را اعلام فرمائید
با سلام الان در استان یزد از به نظرم میاد یزد به میبد و یز به تفت قبلا سرعت 110 کیلومتر بود مدتی است به 100 کیلومتر کاهش یافته است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی