بازدید 30671

سقف سرعت مجاز در جاده‌ها کاهش می‌یابد

کد خبر: ۷۵۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 25 November 2017
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور کاهش می‌یابد و بدین ترتیب سقف سرعت در آزادراه‌ها 110 کیلومتر در ساعت و در بزرگراه‌ها 100 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

به گزارش فارس، داوود کشاورزیان امروز در سمینار مجمع جهانی راه (پیارک)، اظهار داشت: طبق هماهنگی پلیس راه، سازمان راهداری و کمیسیون ایمنی راه‌ها کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفت که بزودی تصویب می‌شود

وی ادامه داد: بدین ترتیب سقف سرعت مجاز در آ‌زادراه‌ها از 120 کیلومتر بر ساعت به 110 کیلومتر بر ساعت، در بزرگراه‌ها از 110 کیلومتر بر ساعت به 100 کیلومتر بر ساعت، در راه‌های اصلی از 95 کیلومتر بر ساعت به 85 کیلومتر بر ساعت و در راه‌های فرعی به 70 کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد و در کشور 215 هزار کیلومتر انواع راه غیر از خیابان‌های درون شهری داریم.

کشاورزیان گفت: 130 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که 90 کیلومتر آن آسفالته است.

وی افزود: تاکنون 20 میلیون خودرو و 10 میلیون موتور سیکلت در کشور پلاک شده است و به دلیل پایین بودن نرخ سوخت، خودروهای فرسوده از ناوگان خارج نمی‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: طی همکاری سازمان راهداری،کمیسیون ایمنی راه‌ها و ارگان‌های دست‌اندرکار جاده‌ای نقشه راه ایمنی در حال تصویب در کمیسیون ایمنی راه‌ها است که این با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن و مجمع جهانی راه (پیارک) است.

وی با بیان اینکه میزان تلفات جاده‌ای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشت، گفت: کاهش تلفات رانندگی به قسمت سخت خود رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۱۵
این مقدارجریمه کم است دنبال افزایش تعدادجریمه ها هستند در واقع عده ای تو مملکت ما نشسته اند وفکرمیکنند تا ببینند چه طوری میشه از مردم پول بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
پیشنهاد می کنم بروند از اصفهانی ها یاد بگیرند. در کمربندی اصفهان سرعت مجاز را 50 کیلومتر اعلام کرده اند و دوربین ها تند و تند مشغول کار هستند. بت=الاخره خرج و مخارج را باید تامین کنند و چه چیزی بهتر از اینکه سرعت مجاز را پایین اعلام کنند و از رانده ها خیلی شیک بگیرند.
با توجه به ارتقا خودروها و جاده ها این تصمیم اشتباهست.
ولی بهانه خوبی است برای جریمه!!!
هرسال دارید سرعتارو میارید پایین.این کار تا ی حدی خوبه.ایراد کار خودتونو اینجوری پوشش ندین.ماشن های تولیدی بی کیفیت و جاده ها افتضاح رو درست کنید...
بهتر است برای جلوگیری از کاهش تلفات زین پس در بزرگ راهها و آزاد راهها از دوچرخه استفاده شود و در شهرها استفاده از از دوچرخه ممنوع گردد ولی استفاده از انواع وسایل نقلیه بدون سقف سرعت ،آزاد می باشد
آلمان بزرگراه بدون محدودیت داره اونوقت ما باید الاغ سوار شیم زیاد تند نره!!
حل مساله با پاک کردن صورت مساله
آفرین
وقتي مسئولين قادر به رفع مشكل نيستند نبايد صورت مسئله را پاك كنند. با اين حساب بهتر است تصميم بگيريم كه با چارپايان رفت و آمد كنيم!
پيشنهاد مي‌شود به جاي اينكه قانون وضع كنند كه در كليه جاده‌ها 10 كيلومتر از سرعت مجاز بكاهند به طور هوشمند بسته به ميزان ترافيك سقف حداكثر سرعت متغير باشد.
بجای استاندارد سازی جاده ها و فشار به خودرو سازها برای بالا بردن کیفیت خودرو و یا آموزش صحیح فرهنگ ترافیکی و رانندگی در شهر و جاده های بین شهری به بدترین روش ممکن صورت مساله را پاک می کنند.

شما عوارض واردات خودرو را حذف کنید ببینید نرخ تصادفات و تلفات با چه سرعتی کاهش میابد.
اصلا بیایید سقف سرعت را 50 کیلومتر درساعت بگذارید.این که زندگی امروزی سرعت و طمانینه را بر نمی تابد اصلا مهم نیست. اینکه خودروهای امروزی در سرعت 120 کیلومتر به راحتی و بدون مشکل حرکت میکنند اصلا مهم نیست. حتی بی احتیاطی و بی توجهی راننده های متخلف هم مهم نیست زیرا آنها در 10 کیلومتر سرعت کمتر باز کار خود را می کنند و به محدودیت سرعت توجه نمیکنند. مشکل را باید چندوجهی دید و با از زوایای مختلف حل کرد نه با کم کردن سرعت در آیین نامه رانندگی.
پایین بودن نرخ سوخت یا بی پولی
از نظر این مسئولین علیرغم وجود خودروهای ایمن بدلیل عدم اصلاح جاده ها و کارکرد ضعیف متولیان رفع نقص جاده ها، همیشه مردم باید تنبیه شوند. چرا در خیلی موارد خود را با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنید ولی در این موارد حرفی از الگوهای پیشرفته نمی زنید؟
برین جاده هاتونو و ماشینهاتونو اصلاح کنین تو کل دنیا لاین سرعت ازاد در اتوبانها گذاشتن.حتی اونی که پراید هم داره از رانندگی دائم با 100 کیلومتر در اتوبان حالش بهم می خوره.مردم وقتی دولا پهنا پول ماشین خوب میدن حق دارن در جاده و بستر امن هم متناسب با قدرت خودرو ولی ایمن رانندگی کنن.تو این مملکت همیشه صورت مسئله پاک میشه
لطفا به دو نكته توجه شود:
اول اينكه تعداد پلاك نشان دهنده تعداد خودرو نيست چرا كه بخشي از پلاكها فاقد خودرواند. مثلا از سه پلاك تخصيصي به بنده دو پلاك در انبار پلاك پليس مي باشد.دوم اينكه فرسوده بودن خودرو الزاما به معني مصرف سوخت بيشتر آن نيست. همين الان اگر يك پرايد مدل 75 را با بسياري از خودروهاي چيني و وارداتي نو (حتي خودروهاي لوكس نظير لكسوس NX200T ) مقايسه كنيد، مصرف سوخت پرايد كمتر است.
ها بابا، 110 هم زیاده، بکنین 60 تا، نه 50 تا، نه اصلا چه لزومی داره با ماشین تو بزرگراه تردد کنیم...
خوب بابا جان 4 تا بزرگراه سرعت ازاد هم بزنید بد نیست ها.
شما کیفیت محصولات وطنی که به اسم خودرو میدی دست مردم، چاله چول های بزرگراه اصلا بهش فکر نکن...
فقط نفس مردم بگیرید..
ممنون از تمام مدیرهای نمونه کشورم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
کشاورزیان آدمی که نه از ترافیک سر در می یاره و نه تخصصش اینه این حرف را می زنه آخوندی کجایی دقیقا کجایی
مردم تا به سرعت جدید عادت کنند کلی جریمه می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
اینها هم کلی کاسبی می کنند
برسون به ۶۰ کیلیومتر در آزاد راه
همین میشه تهران قم و یا قم کاشان و یا قزوین طرف حوصله اش سر میرود و لایی میکشه و . . .
خوب آقای وزیر همت کنید راهها و جاده های کشور را به استاندارد جهانی نزدیک کنید . چرا فقط به خاطر کم کاری مردم باید تاوان بدهند.
مثلا این 10 کیلومتر بر ساعت قرار است تصادفات را کاهش دهد؟!!! یا فقط علافی مردم را بیشتر می کند؟
فقط بلدند محدودیت ایجاد کنند و به این روش خودشون رو توجیه کنند
متاسفانه با ساخت ماشین های بی کیفیت ، با نصف این سرعت ام دچار حادثه های شدید جسمانی که بعضاً به نقص عضو و فوت می انجامد. معاون محترم :1- جاده ها استاندارد نیستند 2- ماشین ها ی مورد حمایت از حداقل استاندارد های جهانی برخوردادر نیستند3- حضور پلیس در سراشیبی های جاده ای و کنترل سرعت با دوربین چاره ساز نمی باشد. البته بعضاً نقش رانندگان عزیزم هم در تصادفات کم نیست
یعنی تنها دلیل بالا بودن تلفات سرعت است؟
فرهنگ رانندگی،کیفیت خودروها و جادها نقشی ندارند؟
چرا مسئولین فقط از جیب رانندگان خرج می کنند؟
ماشین بی کیفیت داخلی را جم کنید،مشکل حل می شود.
به جای ملزم کردن خودرو سازان به ساختن خودرو های استاندارد و همچنین توسعه راه ها و ایمن کردن جاده ها و خیلی راحت صورت مسئله رو پاک میکنن
یادش بخیر یه جوکی بود که به یه بنده خدایی گفته بودن علت اصلی طلاق چیه
یکی از ته مجلس داد زده بود ازدواج !
مملکت ما هم همینه
جا اینکه برن ریشه یابی کنن تو فرهنگ رانندگی، کیفیت اموزش رانندگی در موسسات
درست کردن خط کشی، خطوط عابر، علائم هشدار دهنده، افزایش خدمات شهری
مثل زیر گذر ها و پل های عابری مجهز به اسانسور و پله برقی و یا حتی زبونم لال زبونم
لال ورود به بحث خودروسازهای وطنی که خدا سایشونو از سرمون کم نکنه
البته اگه به حضرات برنخوره و باعث کدورت در ذهنشون نشم. در تولید خودرو با کیفیت
و شایسته مردم ایران ...

میان سرعت مجاز و هی کم و کم تر میکنن
انصافا بنظرم باید میگفتین علت اصلی تصادف خودرو، خود خودروه
از فردا همه پیاده برین
بعدم فردا تو همه اخبار میزدین بالاخره، طرح های چندین ساله ما و بررسی های تیم تخصصیمون
در زمینه خودرو جواب دادو با اتخاذ این تصمیم راه بردی امار تصادفات کشور به صفر رسید
کاری که هنوز جوامع غرب نتونستن و ما الگویی شدیم در این زمینه برای اون ها ...
آقا بیار رو 10 کیلومتر پیاده میشیم هل میدیم به خدا
به جای آموزش و تولید اتومبیل مستحکم ممنوعیت را افزایش داده اند
بجای اینکه با اصلاح و بهینه سازی جاده ها به فکر کاهش آمار تلفات باشند کم کم با صفرکردن سرعت حرکت خودرو ها آمار تلفات را کاهش می دهند. در واقع داریم صورت مسئله را پاک میکنیم. مسئولین محترم هم اگر موقعی گزارشون به جاده ها بیوفته آن هم با ماشین های دولتی و اسکورت که با هر سرعتی خواستند حرکت می کنند.
سلام
مملکت جهان سوم یعنی این که بجای اینکه ایمنی جاده رو این اقایان بالا ببرن میان و سرعت رو پایین میاورن یعنی صورت مسئله پاک.
کسی هم به این اقایان نمیگه که اقا برو حمل و نقل ریلی و هوایی رو ازاین نابسامانی نجات بده ببین بجز کسانی که میخوان تفریحی بین شهرها حرکت کنن کسی بیکار نیست یک ماشین بخره بیافته تو 1000 کیلومتر جاده بعد بخواد باسرعت 100 تا هم بره
یه نخ میبندیم به ماشینمون دنبال خودمون میکشیمش
اين ديگه شاهكاره! بهترين راه حل براي پوشش كمبودها و مشكلات مديريتي به نظرم قانون تصويب كنند فقط با دوچرخه حركت كنيد بهتر از اينه فكر نكنم تو كل دنيا همچين حركتي شده باشه
به جای بالا بردن کیفیت اسفالت و ایمنی جاده ها و خودروهای ساخت داخل دست به تصویب قوانین ناکارآمد میزنند که همه می دونیم در نبود دوربین و پلیس چقدر رعایت میشه!
چرا؟!بجای اینکه با بهبود وضع راهها و خودروها به فکر تسریع در رفت و آمد باشند(مثل بقیه جاهای دنیا) هر روز سرعت را کم می کنند!
کاش وضعیت خودرو های داخلی را با معیار جهانی مقایسه میکردند نه سرعت را
اخه تو ازادراه كه سه لاين دارد و اكثر وقتها خلوت ميباشد چرا سرعت را كاهش دادين . كي واقعا ميتونه تو ازاد راه 110 راه بره . اكثريت به اين قانون اهميت نميدهند و موجبات جريمه هاي ميلياردي در روز براي پليس ميشه .
یک ملت چوب تخلف یک عده قلیل رو می خورند .
... خودشون هم خوب میدونن که مردم نمیتونن رعایت کنن
پس کسی که ماشین پانصد میلیونی میخرد با پراید فرقی ندارد
سرعت پایین خود ، یکی از عوامل خواب آلودگی و تصادفات جاده ای به شمار می آید.
زمونه عوض شده ،بجاي بهبود وضعيت راه ها صورت مسئله رو پاك كردن و سرعت مجاز رو كم كردن
يعني عجیب ترين كار ممكن بود.
خنده داره واقعا! در حالی که سطح استاندارد خودروها و جاده ها افزایش پیدا میکنه، سرعت مجاز رو میخوان کاهش بدن! توی اغلب کشورها سرعت مجاز در بزرگراهها 130 کیلومتر بر ساعته. برای من سوال بود که چرا با وجود ارتقای خودروها و جاده ها، بیست ساله (حالا چند سال بیشتر و کمترشو نمیدونم) که سرعت مجاز تو کشور ما تغییر نمیکنه و منتظر بودم که بالاخره یه روزی سقف سرعت رو حداقل توی بزرگراهها افزایش بدن. امروز جوابمو گرفتم که چرا این اتفاق تو کشور ما نیفتاده!
چطور است برای کاهش حوادث و البته بدون تقبل کمترین هزینه و زحمت از سوی مسولین محترم رانندگان اتومبیلها را پارک و قدم زنان جاده را طی کنند.
بهانه گران کردن بنزین و ...
به جای ارتقا وضعیت جاده ها و اتومبیل ها مجددا مردم تاوان کم کاری مسئولین را پرداخت می کنند ،کاهش سرعت مجاز یعنی اعتقاد مسئولین به فرهنگ پائین رانندگی مردم نه کم کاری خودشان
40 کیل.مترش کنید و خلاص ؟؟؟ عجب راه ترقی و در این دوران مدرنیزه داریم ما میرویم ؟؟ همه اتومبیلها لوکس و با شتاب و .. شده اند تازه ما باید برویم دنبال الاغ سواری و کم کردن سرعت !!
این اقدام باعث کلافه شدن راننده و ایجاد خستگی بیشتر و به تبع آن احتمال بالاتر تصادفات و تشویق شدن برای سرعت غیرمجاز و جریمه خواهد شد.
دنیا حداکثر سرعت مجاز را افزایش میدهد . ایران کاهش.
بجای این کار کیفیت و ایمنی جاده ها و خودرو های ساخت داخل رو بالا ببرین .
اول ايشان يك تعريف از آزاد راه و بزرگراه به ما ارائه دهند ، بعد بيايند از كاهش سرعت!؟ صحبت كنند
دنيا در تلاش هست فاصله ها را كوتاه كند، در ايران برعكس عمل ميشود
در ايران الفباي ترافيك و راهسازي رعايت شود ما مشكل خاصي نداريم، مشكل ما نگاه غير كارشناسي است.....
فکر کنید یک روز صبح سیستم حداقل سرعت در سطح بزرگراه های تهران اجرا بشه و سرعت کمتر از 80کیلومتر بر ساعت در منتهی الیه سمت چپ با جریمه روبرو بشه(به شرط باز بودن راه). از ساعت 6 که هنوز ترافیک شکل نگرفته است، بالابردن سطح سرعت منجر به تخلیه سریعتر شریان های اصلی می گردد و در نتیجه ساعت 7 که اوج ترافیک است با تعداد ماشین کمتری در سطح معابر روبرو خواهیم بود. اعصاب راحت تر و احتمال تصادف پایین تر.
من پيشنهاد ميكنم كليه معابر را مسدود كنند كه ديگه انشاءااله هيچ حادثه اي رخ ندهد!!!.
پاك كردن صورت مسئله از بركات تفكر و اقدام موثر برخی از مسئولين كشور است .
خب این تصمیم اشتباه است انگار فقط میخواهید مردم مجبور به تخلف شوند.این چه تصمیمیه؟
واقعاً متاسفم برا کشورمون که روز به روز به جای پیشرفت عقبگرد می کنند.جالبه به جای استاندارد سازی خودرها و بالا بردن کیفیت جاده ها و خودروهای تولیدی ماکزیمم سرعت رو کاهش می دند.یه جوارئی صورت مسئله رو پاک می کنند.در حالی که در کشوهای اروپائی و پیشرفته اتوبان و جاده هادی با سرعت نامحدود دارند ما هم اتوبان داریم با حداکثر سرعت 110 کیلومتر!!!.به ما میگند کشور جهان چهارم نه سوم.تابناک خواهشن چاپ کن تو هم موافقی
نه جاده هاشون درسته ، نه ماشیناشون ونه هیچ چیز دیگه.

خودشون میدونن که کسی نمی تونه این سرعتارو رعایت کنه و این بهانه جدیدیه برای جریمه بیشتر.
این تصمیم نه منطقی است و نه الان زمان عقبگرد.
تو مملکت ما عادت شده صورت مساله رو پاک کنن ... به جای اینکه وزارت راه دنبال استاندارد سازی و توسعه جاده ها باشه و وزارت صنایع دنبال استاندارد سازی و ایمن کردن ماشینها باشه و چون هیچ کدوم از ارگانها و نهادها زورشون به هم نمیرسه آخر سر مردم بیچاره هستن که باید چوب ندونم کاری رو بخورن ..... با 85 تا 110 کیلومتر در ساعت چه حوصله ای از آدم سر میره
در تمام کشورهای پیشرفته دنبال راهکار برای افزایش سرعت در جاده ها هستند ما با حذف صورت مسئله فقط کاهش سرعت ارائه میدهیم.
به جای این راهکار به دنبال سالم سازی جاده و افزایش ضریب امنیت جاده ها باشید
به جای این کارها و پاک کردن صورت مسئله کیفیت جاده ها و خودروها رو بالا ببرید
کم کاری خودشون رو توی ایمن کردن جاده ها با کاهش سقف سرعت میخوان جبران کنن
واقعا که جای اینکه ماشین ها ایمن تر شدن سرعت در جاده ها بالا بره سرعت رو کم می کنید
اخه پس چه نیازی به سرعت 200 یا 220 یا 170 کیلومتر بر ساعت که ماشینها دارند و بهتره برای ارزان سازی ده پنج ماشین ها رو هم بردارن
بنظر من بهتره برای کاهش تلفات جاده ای کلا استفاده از خودرو رو ممنوع کنن
باظاهري دلسوزانه جهت جريمه بيشتر
واقعا تاسف بار است.صورت مسئله پاک کردن خیلی راحت است.ان شاءالله بزودی درشکه می خریم وبرای سفر به مکه با شتر عزیمت وبرای یکسال اذوغه همراه خواهیم داشت.
سلام عزیزان برادر وقتی حداکثر سرعت را یواش یواش کم کنید معلومه که تلفات جاده ای کم میشه عزیز برادر مشکل جای دیگه اس حداکثر سرعت را بکنید ۴۰ کیلومتر تا خیالتون راحت بشه و میزان تلفات به حداقل برسه اگر شب راننده گی کرده باشی با یه کم دقت متوجه میشیم که جاده ها چقدر نقاط کور دارن چقر شیب جاده ها استاندارد نیست چقدر پیچ جاده ها حتی برای سرعت کم هم مناسب نیست و ...... یه مقاله می خوندم در باره جاده های آلمان که حداکثر شیب استاندارد برای عرض جاده چقدر کم باید باشه فکر کنم اگر خودمون هم یه استاندارد کشوری (که خودمون مواردش را بنویسیم )بخواهیم اجرا کنیم اکثر جاده ها را باید بست همین یکی دو روز قبل بود که گفته شده بیش از ۷۵ درصد ترمز ماشینهای داخل ایران استاندارد نیست یا عیب کلی داره یا پایین بودن کیفیت لوازم و وسایل ترمز و لاستیک و جاده و عدم تنظیمات مربوطه در کل چیزی که توی ایران مهم هست کمیت هست نه کیفیت فلان کیلومتر جاده مهمه نه کیفیت جاده عزیز برادر دیده را کور نکنید تا دل آزاد بشه. —- دل آزاد وقتی آزاده که دیده باز باشه کیفیت جاده را درست کنید کیفیت ماشین ها را بالا ببرید فرهنگ سازی بکنید و ........ محدودیت همیشه چاره کار نیست یا علی مدد
مسئولان محترم بجای آنکه وظیفه خود را در چارچوب ایمن سازی راهها و نیز افزایش کیفیت اتومبیلهای تولیدی برای کاهش تلفات جاده ای،انجام دهند در حال پاک کردن صورت مسئله هستند. لذا هیچ بعید نیست به زودی علائمی همچون (تردد مجاز فقط اسب)(تردد مجاز فقط قاطر)(تردد مجاز فقط الاغ) را به راهور ابلاغ کنند تا برای حفظ جان ملت در اغلب راههای غیر استاندارد کشور با نصب چنین علائمی راکبین فقط مجاز به تردد با اسب و الاغ و استر باشند.
روش بهتر اینکه که کلا بساط خودرو برچیده بشه و با درشکه و قاطر و اسب رفت و آمد کنیم یا با دوچرخه فرقی چندانی نداره با این کاهش تدریجی سرعت
برای افزایش نرخ جریمه ها دنبال بهانه می گردند. حالا ببینیم با کاهش میزان سرعت از نرخ تصادفات کم می شود؟
همه چی برعکس دنیا !
همه جا سقف سرعت رو بر میدارن . تو ایران سقف سرعت رو میارن پایین . راننده رسما بخوابه تو جاده واقعا متاسفم برای تصمیم گیرندگان. به جای بالا بردن کیفیت جاده و خودروهای به اصطلاح ملی سقف سرعت رو پایین میارن ! طولانی شدن بی جهت زمان مسافرت خودش باعث خستگی راننده و بالا رفتن احتمال تصادف میشه .
پاک کردن صورت مسئله!
مشکل راه، کیفیت خودرو و متخلفان با هزینه کردن زمان مردم به نفع راهنمایی رانندگی و ....
بجای درست کردن جاده سرعت را کم می کنند تا درآمدی درست شود!!
به نظر میرسد تا زمانی که بحث علمی در کار نباشد ؛ ایجاد محدودیت سرعت برای خودروهایی که نسبت به حداقل سی سال گذشته بروز رسانی شده اند نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلی بر مشکلات مردم می افزاید. آقایان اگر واقعا دلشان به حال مردم سوخته نتیجه حاصل شده در کاهش حداکثر سرعت آزاد راه تهران کرج و بزرگراههای تهران را منتشر کنند تا همه به فنی بودن کار ایمان آورند و نگویند که تصمیم باید اجرا شود.
با این قانون دیگه باید به فکر اسب و قاطر و درشکه باشیم - براردی که میری طرح کاهش سرعت میدی چرا از اصلاح جاده ها و ایمنی و استاندارد سازی خودرو ها حرفی نمی زنی و به جای حل اساسی مشکل صورت مسئله رو هی کوچیکتر می کنید
واقعا جالبه كشورهاي ديگر سرعت در بزرگراهها و اتوبانها آزاد است ولي در ايران برعكس هر سال 10 كيلومتر كاهش مي يابد منبعد بايد بصورت لاك پشتي در اتوبان حركت كنيم. شايد هم فكري براي كسب درآمد از محل جرائم سرعت زياد باشد.
اگر مردم با خودرو مسافرت نكنند و در خانه بمانند مسئولين راحت ميشوند! ای کاش مسئولين كار اساسي براي جاده هاي اين مملكت انجام دهند نه اينكه بدنبال جريمه و كاهش سرعت باشند
آخر سر از تفکر مسئولین و خودرو ساز ها میگن پیاده مسافرت کنید
میگم اصلا ربطی به پاک کردن صورت مسئله جاده های غیراستاندارد و خودروهای بی کیفیت و ایضا پول پارو کردن از طریق جریمه هم نداره . یعنی خدایی کی میخوان حداقل کار فرهنگی انجام بدن خدا میدونه
باز هم پاک کردن صورت مسئله
ای کاش حداقل یک بار مسئولین محترم، آمار درستی از خودرو هایی که قاتل عزیزانمان بودند را انتشار می دادند تا مردم و مدیران می فهمیدند که کاهش حداکثر سرعت مجاز در جاده ها کمک شایانی به این مسئله نمی شود .
اگر اینکاره اید تولیدات داخل را استاندارد کنید.
برای افزایش جریمه گیری ها
جاده هارو درست کنید.شما آزاد راه کاشان قم رو ببینید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
پول نداره درست کنه
یه جور می گن آزاد راه که انگار آزادراه های اروپایی یا آلمانیه. بابا جمع کنید این عبارتها رو .بهتره بگید راه شوسه.....
روش خیلی جالبیه
بجای اینکه جادها و خودروها رو استاندارد کنند سرعت خودروها رو میارن پایین
در کشور آلمان خط سرعت در بزرگراهها محدودیت ندارد و می توان با آخرین سرعت در آن خط رانندگی کرد پس باید هرسال نیمی از مردم آلمان در بزرگراهها کشته شوند.
آقایان بجای محدود کردن مردم به فکر اصلاح جاده و علائم و استاندارد سازی خودرو باشند.
کم ترین تصادفات در بزرگراه ها و آزادراه ها اتفاق می افته و دلیلی نداره سرعت مجاز در بزرگراه و آزادراه کاهش پیدا کنه.
قیمت سوخت رو هم می خوان زیاد کنن تا مجددا همه چیز چندبرابر گران بشه.
جریمه را افزایش دهید افزایش آمار تصادفات رانندگی بخاطر جرایم بی حساب وخودرو های بی کیفیت است نه سرعت،۹۵کیلومتر درساعت
البته مسوولین خودشون همیشه با هواپیما مسافرت میفرمایند تو جاده نبودن تا حالا
در عصر تکنولوژی این که نشد راه چاره آقایان دانشمند! چطوره اصلا بگین ملت با اسب و گاری در جاده ها تردد کنند تا از سرعت دلخواه شما فراتر نروند. دیگه سرعت ماشین کوکی هم از این رقم ها بیشتره!به عوض بالا بردن استانداردهای جاده ها و خودروها، صورت مسئله رو پاک می کنن
ماشین را سه برابر جهانی خرید میکنیم حساب نیست ولی قیمت بنزین را با آمریکا و اروپا مقایسه میکنند و میگویند ارزان است.جاده های خراب و غیر استاندارد ، ماشین های بی کیفیت دلیل بیشتر خسارتهای مالی و جانیست و سرعت به مراتب کمتر تاثیر دارد.
کم کردن سرعت راهی برای کاهش تصادف نیست بعضی وقت ها محدودیت سرعت باعث افزایش تصادف و تردد بیشتر در جاده ها می شود. باید به جای این کار در پی افزایش کیفیت و ایمنی خودرو ها و جاده ها باشیم.
پناه ببریم به خدا
به جاي خودرو ارابه مرگ به مردم قالب كنين و بجاش سقف سرعت را پايين بيارين
همه چیمون به همه چیمون نیاد
ممالک توسعه یافته دنبال افزایش سرعت وکیفیت در هر موردی هستند تو کشور ما برای ثابت نگه داشتن سرعت دیگران را متوقف می کنند... متاسفم برای مملکتی که مسولین ان به جای افزایش کیفیت خودرو ها و جاده ها صورت مساله را پاک می کنند
این تصمیم اشتباه و تعجب برانگیزه
همه در فکر ارتقاء هستن
اینا در فکر تنزل
خب سطح کیفی خودروهای تولیدی رو بالا ببرید
واردات خودروهای با کیفیت رو تسهیل کنید
جاده سازی رو با کیفیت انجام بدید
چه اصراریه که از تولید کننده و یا پیمانکار بی تعهد استفاده بشه

چرا مسئولین به این راحتی صورت مسئله رو پاک میکنن
و چرا اینقدر براحتی مردم رو مجبور به پذیرش تفکرات خودشون میکنن
خوب با این محدوده سرعت کارشناسا چک کنن موتور ماشینها با 600 تا 800 سی سی جواب میده ومصرف بنزین هم نصف میشه حداقل موتور ماشینا رو بهینه کنن تا مصرف بیاد پایین کسی هم نتونه بیشتر از 110 کیلومتر بر ساعت بره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیلی باحالن با این طرحاشون قرن 21 ، 70 کیلومتر بر ساعت !!!
به مسولین ما برای پیدا کردن راه حل های جدید دریافت پول از مردم باید جایزه نوبل داد....
به قول دوستامان تو آلمان سرعت آزاد داریم ولی متٲسفانه این آقایان نمونه فقط به فکر پر کردن خزانه دولت به این روش هستند آقاجان به جای این فکر وتفکر که سرعت رو ۱۰ کیلومتر کم کنیم فکر اساسی کنیم الان دوره دوره تکنولوژیه تمام خودرو ها دیگه شدن برو.دیگه مثل پیکان نیستن که ۱۲۰ تا رو نهایت پر میکرد.من خودمم باشم اصلا به اون دوربین اهمیت نمیدم گازشو میکیرم میرم.چونکه با اون سرعت ۱۱۰کیلومتر رفتن حوصله آدم رو سر میبره.بابا ماشین الان که دیگه پیکان وفولوکس وژیان نیست:تمام.عزت زیاد
چون یک بنده خدایی گفته تلفات رانندگی را کم کنید اینها هم فقط همین یک راه در توانشان بوده.
چرا از عامل انسانی و نحوه گواهینامه دادن به هر شخصی خبری نیست؟
از این آقایان که در فکر از بین بردن قشر رانندگان بی حوصله و مردم آزار در سطح مملکت هستند کمال تشکر را دارم . دیگر رانندگان عزیز توجه داشته باشید مصرف دمنوش زعفران جوشانده گل گاوزبان برای تمدد اعصاب و شیر کم چرب برای مقابله میزان افزایش حضورشان در جاده ضروری است. جهت رعایت آیینامه رانندگی لطفا هنگام صرف موارد بالا در کنار جاده ایستاده(باستثنای اتوبانها) یا درپارک های شهر چند دقیقه ای اطراق نمایید هایپرمارکت شاکر با ارایه کلیه خدمات مذکور و پارکینگ اختصاصی در میدان تجریش در خدمت هموطنان است و بزودی در کلیه میدان شعبه دایر خواهد کرد. آسایش راحتی آرامش
بنظرم این سرعت 100 هم زیاده از 110 باید به 10 کاهش یابد بجایی این تز های الکی برید ایمنی خودرو هاتون را ارتقا بدید 6 تا 12 ایربگ ترمز های ضد قفل سیستم های ضد انحراف در پیچ چند ساله همه جا عادی هست با این خودرو ها 80 هم بشه هر تصادف 10 تاکشته می ده.
همین الان هم راننده حوصله اش سر میره تو اتوبان و بزرگراه با این سرعت فعلی بعد شما میخواهید کمش کنید ، بعضی موقع علت بعضی تصادفات در بزرگراه و اتوبان سرعت پائین است چونکه یک راننده حوصله اش سر میره و با گاز دادن خودرو و لائی کشیدن حادثه میافریند، مسئولین محترم کمی دقت کنید و تصمیم بگیرید
سیستم رانندگی و جاده ها در ایران طوری است که باید بالای 90 مطلقا ممنوع باشد. من وقتی رانندگی در ایران و خارج را مقایسه میکنم اصل اصل این همه تلفات و تصادفات، سرعت غیرمجاز است. پلیس ها باید در همه جا کمین کنند و به سرعت غیرمجاز گیر بدهند هر چقدر این کار را بکنند باز هم کم است. من در آمریکا نیز دیده ام که پلیس ها برای سرعت غیرمجاز کمین می کنند. در آمریکا در بعضی شهرها در ساعات عبور و مرور دانش آموزان در خیابان اطراف مدارس، دوربین های سرعت غیرمجاز فعال می شود و بدون تعارف باید جریمه را بپردازی حداکثر سرعت در این مورد 20 مایل (32 کیلومتر) در ساعت است. سرعتت بشود 33 جریمه به منزلت پست می شود.
بنده از حدود 32 ساله که رانندگی میکنم و اکثر مواقع هم توی جاده های برون شهری هستم. تنها تصادفی که من داشتم و اون هم از نوع واژگونی توی جاده ای نزدیک اهواز با سرعت مجاز 110 بود. دلیل واژگونی برخورد لاستیک جلوی ماشین (پژو) با سرعت 90 به یک چاله نسبتاً بزرگ در جاده و ترکیدن لاستیک همراه با کج شدن رینگ و برخورد کنار سربنده به ستون (کمربند بسته بود) و بیهوشی و ... بود. گزارش پلیس راه رو که بعد از ترخیص از بیمارستان گرفتم نوشته بود دلیل تصادف عدم توانایی راننده در کنترل خودرو!
عوامل اصلی این تصادف اول جاده خراب بود و بعد ماشین بی کیفیت من هیچ ادعایی در باره توانایی رانندگی و رعایت قوانین ندارم ولی سوالم اینه قراره سرعت مجاز اون جاده بشه 100 خوب بعدش چی میشه اون چاله چوله ها و سرعت گیرهای نابجا و بدون علائم هشداردهنده و .... توی جاده و کیفیت روز به روز بدتر خودروهای داخلی که سرجاشه اتفاق هم که تو سرعت کمتر از سرعت مجاز میوفته!
من منکر عدم رعایت بعضی از هموطنان نیستم که اونها هم احتمالاً اعتماد کاذب به عملکرد خودشون و جاده و ماشین دارن و خیلی ها هم که کلاً بی احتیاطن ولی کاهش سرعت مجاز که دردی رو دوا نمیکنه تصادفاتی که دلیلشون سرعت غیر مطمئنه هست همه بالای سرعت مجازای فعلی هستن یعنی اگه سرعت مجاز رو کم کنیم این آدما هم سرعت غیر مجازشون رو کم میکنن؟
آقایون بهتره ضعف مدیریتشون رو با این بهانه ها پوشش ندن و جاشون رو با مدیرای توانمند عوض کنن مشکل مملکت ما اینه که آدمای متعهد و مدبر سر جاشون نیستن و ...
متاسفانه به عوض بهبود استانداردهای جاده ها اقدامات عکس صورت میگیرد. این نشان میدهد که مملکت ما هنوز نتوانسته به استاندارد های ۵۰ سال پیش کشورهای دیگر برسد. مگر افزایش جرایم رانندگی توانست آمار تصادفات را کاهش دهد؟ البته مسئولین ما خوب میدانند که چاره کار چیست و این روش راه کار مناسبی نیست ولی راه کار خیلی خوبی برای چاپیدن قانونی ملت است. همانند اداره آب که افزایش آب بهای آب را بهانه برای صرفه جویی آب قرار میدهد در صورتیکه ۹۵ درصد آب در بخش کشاورزی و صنعت به علت قدیمی بودن تکنولوژی هدر میرود.
چه جالب
اگه حتی حداکثر سرعت مجاز رو به چهل کیلومتر هم برسونید مردم فقط موقع دیدن افسر کنار جاده و دوربین ثبت تخلفات سرعتشان را کم میکنند خدارو شکر نه آنقدر بودجه دارید که بیست متر به بیست متر درجاده ها دوربین نصب کنید و نه آنقدر پرسنل پس بهترین راه همان یکطرفه کردن تمامی جاده های کشوره تا اینقدر از تجاوز به چپ کشته ندیم و دوم هم بجای مردم، پدر خودروسازان رو درآوردنه
کم کردن سرعت باعث ترافیک در محورها می شود بهتر است بنزین گران شود تا مردم بیشتر از وسائل عمومی استفاده نمایند
تصمیمات مسوولین انقدر عاقلانه و منطقیست که آدم واقعا لذت می بره!
من پیشنهاد می کنم در اقدامی مشابه برای حل معضل مسکن ، مردم بر روی درختها و یا در غارها زندگی کنن. برای حل معضل تصادفات ، مردم با گاری و قاطر جابجا بشن. برای حل معضل تورم ، از معامله کالا به کالا استفاده کنیم و پول حذف یشه. ببینید به همین راحتی میشه تمام مشکلات کشور رو حل کرد!
اولا سرعت نون دونی خوبیه احتمالا تا ۵ سال دیگه سرعت آزاد راه ها را بکنند ۶۰ تا
یک هزینه گزاف هم برای تعویض تابلوهای سرعت کنار جاده باید پرداخته بشه
دنیای امروز سرعت پایین رابرنمتابد
واقعا کاهش محدودیت 10 کیلومتری باعث کاهش تصادفات نخواهد شد و فقط میزان دریافت رایم راهنمایی رو بیشتر خواهد کرد
عجب قانونی حالا خوبه ماشین رومون سوار بشه تا ما سوار ماشین بشیم
اگه اطلاع رسانی بشه و تابلوهای قدیمی که هنوز در بعضی از جاده هاست عوض بشه و بی خودی باعث جریمه نشه اشکالی نداره ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار