بازدید 5003
۳

دفن بدون جواز ۶۱ جانباخته زلزله کرمانشاه

کد خبر: ۷۵۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 05 December 2017

مدیرکل مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی گفت: 61 تن از 521 جانباخته زلزله کرمانشاه بدون جواز دفن شده اند.
تصویر دفن بدون جواز 61 جانباخته زلزله کرمانشاه

به گزارش ایرنا، دکتر مهرداد علی بخشی روز دوشنبه افزود: با توجه به بررسی اجساد معاینه شده در حادثه زلزله و نیز مصدومانی که به دلیل شدت جراحات وارده پس از بستری در شهرهای مختلف کشور فوت شده بودند، آمار نهایی متوفیات تا زمان اعلام گزارش ۵۲۱ تن است که 61 تن از جانباختگان، متوفیاتی هستند که بدون جواز دفن، تدفین شده بودند.

وی اضافه کرد: این 61 تن عمدتا مربوط به روستاهای زلزله زده کرمانشاه هستند که به دلیل تالمات شدید روحی و شرایط خاص منطقه، پیکرهای جانباختگان خود را بدون مجوز دفن کردند.

علی بخشی خاطر نشان کرد: از همان ابتدای وقوع زلزله از اولیاء متوفیات حادثه زلزله اخیر درخواست کرده بودیم تا برای حفظ حقوق قانونی جانباختگان و بازماندگان، از تدفین بدون صدور جواز دفن پزشکی قانونی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی گفت: پس از حادثه زلزله در استان کرمانشاه، پزشکی قانونی بلافاصله در مناطق زلزله زده مستقر شد و برای جانباختگان این حادثه جواز دفن صادر شد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه امکان داشت برخی از خانواده ها به دلیل تالمات روحی و آشنا نبودن با قوانین برخی از جانباختگان را دفن کرده باشند، کمیته ای در استان کرمانشاه تشکیل شد.

علی بخشی ادامه داد: این کمیته متشکل از نمایندگان حوزه بهداشت و درمان، بخشداری ها، شوراهای محلی، ثبت احوال، پزشکی قانونی و معتمدین محل بوده و نظارت آن هم بر عهده دادستان است.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: با توجه به اطلاعات موجود و موارد بررسی شده از سوی این کمیته مواردی که به دنبال حادثه زلزله فوت کرده و بدون جواز دفن تدفین شده اند مشخص شد و توسط پزشکی قانونی برای آنها گواهی فوت صادر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
از همان ابتدای وقوع زلزله از اولیاء متوفیات حادثه زلزله اخیر درخواست کرده بودیم تا برای حفظ حقوق قانونی جانباختگان و بازماندگان، از تدفین بدون صدور جواز دفن پزشکی قانونی خودداری کنند.

برای خودت یه چی گفتیا، عزیزم جنازه های عزیزانشان را یکناری بگذارند بعد بشینن تا شما بیایی مجوز دهی ؟یخورده فکر کن؟؟؟؟؟؟!!!!
روستایی که بعد از 3 روز امداد رسانی شده چگونه بدون محل نگهداری جنازه فوتی هارو نگهدارن یعنی بخوابونن پیش خودشان
دقیقا جواز دفن رو برای چی میخواین؟ که مبادا طرف 45 تومن یارانه عزیزه از دست دادشو بگیره؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی