بازدید 3433

۴۳ کشته و ده‌ها مفقود در توفان فیلیپین

کد خبر: ۷۵۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 20 December 2017

مسئولان فیلیپینی اعلام کردند: شمار تلفات ناشی از ابر توفان کای – تاک و رانش زمین در شهرهای استان مرکزی این کشور با روند افزایشی به 43 نفر رسیده و امیدها برای نجات دهها تن از مفقودین این رویداد طبیعی از بین رفته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سازمان دولتی پایش حوادث طبیعی درفیلیپین با اعلام اینکه توفان کای- تاک که از منطقه دریای جنوبی چین به سمت جزایر مرکزی فیلیپین در حرکت بود، سبب ریزش باران های شدید، سیل و طغیان رودخانه ها و رانش زمین و بروز خسارتها و تلفات زیادی دراین مناطق شده است.
اوایل هفته جاری اعلام شد، آمار کشته شدگان این حادثه 26 نفر است.

براساس گزارش جدید، نیروهای امدادی فیلیپین که برای نجات جان آسیب دیدگان در منطقه مربوطه حاضر شده اند، گفتند، تاکنون شمار مفقودان دهها نفر برآورد می شود که از بومیان منطقه جزیره ای 'بیلیران ' در 500 کیلومتری جنوب شرق مانیل پایتخت فیلیپین هستند.

نیروهای امدادی معتقدند : احتمال دارد مفقودان در زیر خروارها گل و لای ناشی از رانش زمین مدفون شده باشند.
سوفرونیو داکیلو یکی از مسئولان این سازمان یادشده، گفت: عملیات امداد و نجات با بولدوزر درحال اجراست، اما شانس کمی برای زنده ماندن افراد گمشده وجود دارد.

به گفته وی حرکت آرام توفان کای- تاک در این منطقه سبب تداوم بارش های سنگین و رانش های گسترده زمین و برجای گذاردن خسارت های قابل توجه شده است.

جمهوری فیلیپین(به زبان فیلیپینی: Republika ng Pinipinas) کشوری آسیایی است که در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین قراردارد.

مجمع الجزایر فیلیپین از هفت هزار و 641 جزیره تشکیل، و به سه بخش جغرافیایی تقسیم شده، شمال لوزون سپس ویسایا و در آخر جنوب این کشورمیندانائو است و این کشور جنوب شرق آسیا در فصول مختلف سال بروز توفان های شدید را دارد.

دولت فیلیپین درروزهای پایانی سال 2017 با اعلام شرایط اضطراری در منطقه یاد شده ، گزارش داد: تاکنون حدود نیمی از 100 هزار نفرساکنان این منطقه تخلیه شده و در پناهگاههای موقت اسکان داده شده اند.

هواشناسی فیلیپین پیش بینی کرد، مناطق مرکزی این کشور احتمالا در تعطیلات پایان سال میلادی نیز با تداوم شرایط نامساعد آب و هوایی و بروز توفان های دیگری را خواهد داشت.

فیلیپین سالیانه به طور متوسط شاهد بروز 20 توفان بزرگ دربخش های مختلف است و مقابله با پیامدهای آن در دستور کار مسئولان این کشور قرار دارد.

ابرتوفان '‌های یان ' در سال 2013 سبب کشته و مفقود شدن بیش از هشت هزار نفر شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی