بازدید 7057
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران، زمستان را طوفانی آغاز کرد/ جهش شاخص کل بورس به کانال 96 هزار واحد

شاخص کل بورس در اولین روز کاری دیماه، با حمایت مثبت نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شخارک، کگل، فارس و شبندر، جهش 1307 واحدی را رقم زد و علاوه بر شکستن سقف 96 هزار واحدی به کانال 97 هزار واحد نیز نزدیک شد. همچنین در بازار فرابورس، شاهد رشد 10.80 واحدی شاخص کل و رسیدن به رقم 1092 واحد بودیم.
کد خبر: ۷۵۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 23 December 2017

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه دوم دیماه 96 با افزایش 1307 واحدی معادل 1.37 درصد به رقم 96 هزار و 816 واحد رسید. بورس تهران در حالی فعالیت زمستانه خود را آغاز کرد که در آخرین هفته پاییز با ثبت بازدهی 2.4 درصدی توانسته بود بازدهی آذرماه 96 را به رقم 7.6 درصد برساند. 

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته، برخلاف روز آخرین روز کاری پاییز، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 419 واحدی به رقم 31 هزار و 30 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 83 واحدی، عدد 17 هزار و 972 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 63 واحدی به رقم 13 هزار و 551 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 1.48 درصد همراه شد و 1533 واحد افزایش را رقم زد به سطح 105 هزار و 43 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1138 واحد افزایش به رقم 69 هزار و 256 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 1679 واحد افزایش همراه بود و عدد 203 هزار و 604 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در لحظات پایانی یعنی ساعت 12:30 داشت و در سطح 96 هزار و 816 واحد قرار گرفت.
 
 بورس تهران، زمستان را طوفانی آغاز کرد/ جهش شاخص کل بورس به کانال 96 هزار واحد
 
 
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 200 واحد بیشترین تاثیر مثبت را در جهش 1307 واحدی شاخص کل بورس داشت. پس از آن، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 175 واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشيمي‌ خارك‌ با 135 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 98 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 71 واحد، نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 65 واحد، نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 62 واحد، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 61 واحد و همچنین نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات‌ با 58 واحد افزایش بیشترین تاثیر را در سبزپوشی نماگر بورس تهران داشتند.
 
در مقابل، نماد شفن متعلق به پتروشيمي فناوران با 11 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 10 واحد و نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 8 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.
 
معامله‌گران بورس امروز، با کاهش حجم معاملات نسبت به روز چهارشنبه، یک میلیارد و 176 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 70 هزار و 513 نوبت معامله و به ارزش 306 میلیارد و 635 میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: نوسازی ساختمان تهران، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، بانک حکمت ایرانیان، حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آذر 96، تأمین مسکن جوانان، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: مارگارین، اوراق اجاره واسط مالی تیر یکم بر روی سهام بوتان، گروه مدیریتی سرمایه‌گذاری امید و سیمان ایلام بودند.
 
بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز گروه های فلزات اساسی، فرآوده های نفتی و کانه فلزی در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.
 
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پتروشیمی خارک، ملی مس، صنعتی آما، بانک خاورمیانه، سیمان تهران، موتوژن و توسعه معادن و فلزات بود.
 
در مقابل نمادهای سیمان کردستان، سیمان خوزستان، کارتن ایران، آبادگران، دوده صنعتی پارس، موتورسازان تراکتورسازی ایران و کارخانجات تولیدی شیشه رازی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
 
سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام سرمایه گذاری امید، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام پالایش نفت تهران، ملی صنایع مس، سرمایه گذاری معادن و فلزات، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را داشتند.
 
در مقابل نمادهای اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام سیمان اصفهان و اوراق صکوک سایپا با بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.
 
در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی 305 میلیون سهمی به ارزش 558 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
بزودی شاهد ترکیدن حباب بزرگ بورس خواهیم بود
این شاخص قرار بشه 100 هزار واقعی یا غیر واقعی خدا داند.
همش عددسازی وحبابه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی