بازدید 3209

تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با ایجاد معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت امورخارجه طبق برنامه ششم توسعه مکلف به تقویت و پیگیری اقتصاد مقاومتی است که با ایجاد معاونت دیپلماسی اقتصادی، زمینه تحقق وظایفش در این حوزه را بوجود آورده است.
کد خبر: ۷۵۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 28 December 2017

 

علیرضا رحیمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تغییر ساختار در وزارت امور خارجه، گفت: ایجاد معاونت سیاسی و دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه و انحلال معاونت‌های منطقه‌ای اقدام هوشمندانه ای بود که توسط وزیر امورخارجه اجرایی شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی وزارت امورخارجه طبق برنامه ششم توسعه مکلف به تقویت و پیگیری اقتصاد مقاومتی است که با ایجاد معاونت در این راستا، زمینه تحقق وظایفش در این حوزه را بوجود آورده است، اظهارکرد: تحرکت و ایجاد رونق اقتصادی از جمله مهمترین برنامه ها و دغدغه های چهار سال آینده کشور است که وزارتخانه مذکور در تحقق سیاست های آن نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه چابکسازی دولت نیز یکی از تکالیف مهمی است که بر عهده وزارتخانه ها است، ادامه داد: باید اذعان کرد که ایجاد توازن بین چابکسازی و پیگیری جدی امور محوله امری مهم محسوب می شود؛ بنابراین ایجاد معاونت سیاسی و دیپلماسی اقتصادی و ادغام سه معاونت‌های منطقه‌ای موضوعی است که مسیر اصلاح ساختار و چابکسازی را با هم فراهم کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مجموع هایی که در معاونت‌های منطقه‌ای بودند هم اکنون با عنوان اداره کل ذیل معاونت سیاسی قرار گرفته اند و بنابر اهمیت وظایف، این اداره کل ها ارتباط مستقیم با وزیر خواهند داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته هماهنگی سیاسی بین معاونت های منطقه ای از طریق وزیر انجام میشد اما هم اکنون این وظیفه از طریق معاونت سیاسی انجام می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی