بازدید 1942

انتقاد قانونگذاران آمریکا از ترامپ به خاطر عدم اجرای تحریم‌های روسیه

اعضای کنگره آمریکا که تابستان گذشته با اکثریت آرا، تحریم‌های جدید علیه روسیه را تصویب کردند، از رییس جمهور به دلیل عدم اجرای این تحریم‌ها انتقاد و وی را به نرم‌خویی مقابل ولادیمیر پوتین متهم کردند.
کد خبر: ۷۶۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 31 January 2018

اعضای کنگره آمریکا که تابستان گذشته با اکثریت آرا، تحریم‌های جدید علیه روسیه را تصویب کردند، از رییس جمهور به دلیل عدم اجرای این تحریم‌ها انتقاد و وی را به نرم‌خویی مقابل ولادیمیر پوتین متهم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در روزهای گذشته اظهار کرده بود که تحریم‌های ضد روسیه به منظور اعمال فشار بر مسکو به دلیل مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را اعمال نمی‌کند. روسیه بارها مداخله در این انتخابات را تکذیب کرده است.

دموکرات‌ها ضمن انتقاد از این تصمیم، دونالد ترامپ را به کم‌کاری در ممانعت از بروز مداخله‌های انتخاباتی خارجی در آینده متهم کردند. ترامپ با لایحه این تحریم‌ها مخالفت کرده است.

در همین راستا ۲۰ تن از اعضای دموکرات‌ مجلس سنا نامه‌ای را برای رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا فرستادند و در این نامه عدم اجرای این تحریم‌ها را "غیرقابل پذیرش" خواندند.

بن کاردین، دموکرات ارشد عضو کمیته روابط خارجی سنا گفت: در خصوص مداخله روسیه در انتخابات کنگره و ایالتی در سال ۲۰۱۸، "نگرانی واقعی" وجود دارد. رییس جمهور آمریکا برای دفاع از این کشور کاری نمی‌کند.

سوزان کالینز، سناتور دیگر آمریکایی نیز تصمیم‌گیری در خصوص این تحریم‌ها را "مبهم" دانست. وی در شبکه CNN اظهار کرد: چیزی که در حال حاضر از آن مطمئن هستیم این است که روس‌ها در انتخابات ما مداخله کرده‌اند و علاوه بر اینکه باید در قالب تحریم‌ها بهای این کار رابدهند، باید از انتخابات پیش رو در سال جاری نیز محافظت کنیم.

باب کورکر، رییس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا با اشاره به اینکه معتقد است، دولت ترامپ برخوردی نرم با روسیه دارد، اذعان داشت، به اعمال هر فشاری برای حصول اطمینان از اجرای این تحریم‌ها "پایبند" است.

بر اساس قانون تحریم‌ها، دولت آمریکا فهرستی را از الیگارشی‌های روس نزدیک به کرملین تهیه کرده و آن را به کنگره فرستاد. مسکو این سند را اندکی بیشتر از یک "کتاب راهنمای تلفن" ثروتمندان خواند. سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به این اقدام گفت، این فهرست بر اساس منابع عمومی از جمله مجله "فوربز" تهیه شده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، تهیه فهرست الیگارشی‌ها را "حرکتی غیردوستانه" خواند که می‌تواند به روابط روسیه و آمریکا لطمه وارد کند اما مسکو هنوز برای اقدام متقابل تصمیمی در نظرنگرفته است.

استیو منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: از بطن این فهرست تحریم‌هایی صورت خواهد گرفت و دموکرات‌ها تاکید کردند که این تحریم‌ها باید فورا اجرا شوند.

چاک شومر، رهبر دموکرات سنا اظهار کرد: علیرغم حمله‌ای که در انتخابات سال ۲۰۱۶ علیه دموکراسی ما صورت گرفت، دونالد ترامپ بارها از ایستادن در مقابل ولادیمیر پوتین سر باز زده است.

دو منبع آگاه به طور جداگانه اذعان کردند که سرگئی ناریشکین، رییس سازمان اطلاعات خارجی روسیه هفته گذشته با مقامات اطلاعاتی آمریکا دیدار کرده که موجب تشدید مناقشات سیاسی در روابط آمریکا و روسیه شده است.

در همین راستا، مایک پامپئو، مدیر سیا در مصاحبه‌ای با BBC گفت، پیش‌بینی می‌کند که روسیه انتخابات ۲۰۱۸ کنگره آمریکا را که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، هدف مداخلاتش قرار دهد.

طبق قانون این تحریم‌ها، دولت با ضرب‌الاجل روز دوشنبه روبه‌رو بود تا تحریم‌ها را علیه هر فردی که تعیین شده با بخش‌های اطلاعاتی و نظامی روسیه روابط تجاری قابل توجهی داشته، اعمال کند.

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کردند، طی اقدامی خاموش، از این قانون برای بازداشتن سایر کشورها از خرید تسلیحات از نهادهای روسیه استفاده کرده‌اند.

دنیل فراید، مقام ارشد سابق سیاست تحریم‌های وزارت امور خارجه گفت: به نظرم دولت فرصت استفاده از این تحریم‌ها را از دست داد.

فراید فهرست الیگارشی‌ها را شبیه به "کات و پیست" نام آن‌ها در این لیست دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار