بازدید 13738

افشاي نقش يك وزير در استيضاح ربيعي

کد خبر: ۸۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 05 August 2018

هادي شريفي در مطلبی در تابناک نوشت:

استيضاح علي ربيعي وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي چهارشنبه 9 مرداد ماه آن هم بدون حضور وي در كمسيون تخصصي و پاسخ به سوالات اعضاي كمسيون وصول شد. استيضاحي كه كارشناسان آن را موثر در بهبود شرايط كنوني اقتصاد نمي دانند و فقط باعث انحراف اذهان از مقصران اصلي مي شود.

حال خبرها از نقش و رايزني پشت پرده يك وزير پولدار كابينه براي استيضاح ربيعي حكايت مي كند، علت نيز اختلاف اين دو وزير بر سر تامين اجتماعي است، اين وزير خواهان تعيين رئيس سازمان تامين اجتماعي با نظر خود است. يك شب قبل از اعلام وصول شتاب زده استيضاح نيز دو نماينده (رئيس فعلي كميسيون و رئيس قبلي يك كميسيون ديگر) با اين وزير ديدار داشته اند. قهر چند ماه گذشته اين وزير با رئيس جمهور نيز به دليل اين بود كه وي خواهان انتخاب رئيس سازمان تامين اجتماعي و مديران شركت هاي دارويي زير مجموعه شستا با نظر خود بود.

بعد از اين ديدار قرار شده اين سه فرد با هماهنگي يك عضو موثر هيئت رئيسه مجلس طرح استيضاح وزير كار را با اين تحليل كه در شرايط فعلي استيضاح هر وزيري سريعتر به مجلس رود استيضاح ربيعي را بدون رعايت مقررات شكلي آن و بدون اينكه به ربيعي اجازه پاسخگويي در كميسيون مجلس را بدهند آغاز كردند.

اين نمايندگان مجلس پنج ماه پيش نيز در برهه سقوط هواپيماي اي تي آر و با اين تحليل كه جو رواني حاكم بر جامعه و مجلس به دليل اين حادثه باعث راي آوردن استيضاح مي شود ربيعي را استيضاح كردند كه اين استيضاح راي نياورد. حال با توجه به وضعيت بد اقتصادي حاكم بر جامعه كه ناشي از سياست هاي غلط تيم سياستگذار اقتصادي دولت است، باز همان افراد قصد دارند از جو رواني حاكم بر مجلس و جامعه استفاده كنند و ربيعي را بركنار كنند.

اختلاف وزير كار با اين عضو كابينه بر سر بيمه ها مسبوق به سابقه است ، بعد از الحاق بيمه ها حال وي خواسته رئيس سازمان تامين اجتماعي و مديران عامل شركت هاي دارويي زير مجموعه اين سازمان نيز با نظر وي انتخاب شود كه با مخالفت ربيعي روبرو شده و به اين دليل لابي سنگيني را براي استيضاح وي آغاز كرده است. اين روزها بري دولتمردان براي فرار از تغيير و استيضاح به دنبال مقصر جلوه دادن يكديگر كرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی