بازدید 3781

صندوق بین المللی پول: رکود اقتصادی اروپا بزرگنمایی شده است

رئیس صندوق بین المللی پول در اظهاراتی در روز جمعه اعلام کرد: اقتصاد اتحادیه اروپا به خاطر مسائلی همچون تغییر سیاست های داخلی در آلمان، ناآرامی های اجتماعی در فرانسه و کاهش تجارت خارجی با سایر کشورها با مشکلات متعددی روبرو شده است. با این حال، بخشی از این فشارها رو به کاهش بوده و تقاضای داخلی در کشورهای عضو منجر به رشد اقتصادی مجدد خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 12 April 2019

تابناک اقتصادیصندوق بین المللی پول اعلام کرد که از میزان رکود اخیر در اتحادیه اروپا شگفت زده شده، اما انتظار دارد که مجدداً شاهد رشد اقتصادی در این منطقه باشیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از cnbc؛ پاول تامسون، رئیس صندوق بین المللی پول در اظهاراتی در روز جمعه اعلام کرد: اقتصاد اتحادیه اروپا به خاطر مسائلی همچون تغییر سیاست های داخلی در آلمان، ناآرامی های اجتماعی در فرانسه و کاهش تجارت خارجی با سایر کشورها با مشکلات متعددی روبرو شده است. با این حال، بخشی از این فشارها رو به کاهش بوده و تقاضای داخلی در کشورهای عضو منجر به رشد اقتصادی مجدد خواهد شد.

صندوق بین المللی پول: رکود اقتصادی اروپا بزرگنمایی شده است

وی در طی اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول درگفت و گو با cnbc گفت: رکود اقتصادی اروپا بیشتر بزرگنمایی شده است، ما انتظار اندکی رکود را داشتیم، چرا که نرخ رشد مدتی بود که بالاتر از پتانسیل واقعی قرار داشت و این اتفاق یک ترمیم طبیعی محسوب میشد، اما چیزی که ما را شگفت زده کرد عمق این رکود بود. 

بانک مرکزی اروپا در ماه مارس اعلام کرده بود که یک تعدیل قابل توجه در نرخ رشد اقتصادی مشاهده کرده که در طول سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. این امر باعث شد که بانک مرکزی نرخ رشد پیش بینی شده برای سال آتی را که در دسامبر 2018، 1.7 درصد بوده، به 1.1 درصد کاهش دهد. در آن زمان ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرده بود که سیاست های منطقه ای، حفاظت طلبی و آسیب پذیری های موجود در بازارهای نوظهور به وضعیت اقتصادی لطمه وارد میکنند.

تامسون در روز جمعه گفت که علاوه بر نگرانی های اصلی ماریو دراگی، عوامل موقت دیگری نیز بر اقتصاد اتحادیه اروپا تأثیرگذار هستند، مواردی همچون ناآرامی های اجتماعی در فرانسه و تغییرات مربوط به آلایندگی خودروها که صنعت خودروسازی آلمان را تحت تأثیر قرار داد.

با این حال، رئیس صندوق بین المللی پول گفت که نسبت به ماه های آینده خوشبین است، چرا که بسیاری از این عوامل موقت بوده و همین حالا نیز در حال حل شدن هستند.

وی گفت که انتظار دارد تقاضای داخلی، وجود یک بازار کار مثبت، قیمت فعلی نفت و همچنین سیاست های پولی منجر به تسریع فرآیند بهبود وضعیت اقتصادی در آینده نزدیک شود.

کلاوس رگلینگ، مدیر اجرایی ESM از دیگر افرادی بود که در اجلاس بهار صندوق بین المللی پول حضور داشت. وی در گفت و گو با cnbc اظهار داشت: با این که رشد اقتصادی اتحادیه اروپا در سال جاری به هیچ عنوان نزدیک نرخ سال 2017 نخواهد بود، با این حال این منطقه فاصله زیادی با بحران اقتصادی دارد و نگرانی ایجاد رکود و بحران اقتصادی وجود ندارد. ما در 2 یا 3 سال آینده رشدی به میزان سال 2017 نخواهیم داشت، اشکالی ندارد که بگوییم بهترین دوران در گذشته بوده، اما این اصلا به معنای وجود یک بحران در زمان حال نیست.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی