بازدید 20595
معاون وزیر بهداشت

اصراری به بازگشایی دانشگاه‌ها نیست؛ هرچند پروتکل‌ها آماده است/ آماده حضور دانشجویان ارشد و دکترا هستیم/ بازپرداخت وام‌های دانشجویی به تعویق افتاده

تا وقتی که نرخ انتقال ویروس کرونا به زیر یک برسد، می‌توانیم دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را باز کنیم و اکنون اصراری به بازگشایی دانشگاه‌ها نیست. البته تمهیدات در نظر گرفته و پروتکل‌های بازگشایی آماده شده که باید پس از بازگشایی آن‌ها را رعایت کنیم. اصرار ما این است که فعلا دانشگاه‌ها باز نشود، زیرا شرایط برای حضور همه دانشجویان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۷۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 13 April 2020
تابناک اجتماعیمعاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعطیلی خوابگاه ها در ابتدای شیوع بیماری رقم خورد و واکنش سریعی بود، گفت: تعطیلی دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ماه اعلام شده، اما ما اصراری برای بازگشایی دانشگاه‌ها نداریم.

به گزارش «تابناک»؛ سیما سادات لاری در نشست خبری با اصحاب رسانه ـ که آنلاین و به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد ـ گفت: در حالی که دانشجویان ما تعطیل هستند، دانشجویان بالینی و اینترن‌ها‌ی‌ ما در خط مقدم مقابله با کرونا مشغول درمان بیماران هستند که جا دارد از ایشان تشکر کنم. اقدام مهمی که در این راستا صورت گرفت، مسئولیت پذیری دانشجویان ما از روز‌های اولیه بود که به دایر کردن پویشی منجر شد که چندین هدف را دنبال می کرد و چند هزار نفر در آن شرکت دارند. 
 
اصراری به بازگشایی دانشگاه‌ها نیست، اگرچه پروتکل ها آماده است
 
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در تشریح روند اقدامات صورت گرفته در دانشگاه ها گفت: از همان ابتدای شیوع، دستورالعمل‌های این معاونت مربوط به حفاظت دانشجویان در زمینه خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. اقدام مهم دیگر، تعطیلی خوابگاه‌ها در اولین فرصت بود و این‌که همه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی نیز لغو شدند. البته با وجود این‌که دانشگاه‌ها تعطیل هستند، فعالیت ها در دانشگاه و در بخش دانشجویی متوقف نشده است.

وی افزود: دانشجویان از ابتدا در مقابله با این ویروس احساس مسئولیت کردند. برای داشتن بانک اطلاعاتی، پویش دانشجویی مقابله با کرونا برای همه دانشجویان کل کشور راه اندازی شد که تاکنون ۷ هزار و ۲۰۰ دانشجو به این پویش پیوستند که ۴ هزار و ۶۰۰ نفر دانشجویان وزارت بهداشت هستند. شعار این پویش، "زندگی دست یاریگر توست" تعیین شده و دسترسی به سامانه این پویش به روسای دانشگاه‌ها و معاونان بهداشتی داده شده است.
 
لاری در ادامه گفت: اصرار ما این است که دانشجویان از محل سکونت خود در این پویش همکاری کنند. بیشترین فعالیت هم با معاونت بهداشتی برای اجرای غربالگری کرونا و همکاری در سامانه ۴۰۳۰ انجام شده است. افزون بر این موارد، تهیه محتوا‌های علمی شامل ترجمه بیش از صد مقاله توسط این دانشجویان انجام شده و همچنین تهیه و توزیع ماسک بین مردم و کادر درمان و همکاری با جمعیت هلال احمر و تهیه بسته‌های فرهنگی اجرایی شده است. در حال حاضر این دانشجویان در نقاهتگاه‌ها نیز حضور دارند تا به مردم خدمت رسانی کنند.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های دانشجویی و ملی هم در دستور کار است. جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور توسط دانشگاه شیراز در حال اجراست که تاکنون ۸۰ کشور آثار خود را ارسال کرده‌اند. یک برنامه‌ هم برای بزرگداشت شهدای سلامت داریم. جشنواره‌ای هم در مورد خاطرات کادر درمان خواهیم داشت و برگزاری مسابقه‌های ملی عکس هم برگزار خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: برای ما همیشه این سوال وجود داشت که آیا نسل جوان ما در صورت بروز بحران در صحنه حاضر می‌شود یا خیر؟! در بحران کرونا دیدیم که جوانان ما همچنان در صحنه حاضر می‌شوند و همگام با مردم پیش می‌روند.
 
اصراری به بازگشایی دانشگاه‌ها نیست، اگرچه پروتکل ها آماده است/ آماده حضور دانشجویان ارشد و دکتری هستیم
 
لاری در خصوص بازگشایی دانشگاه ها گفت: تا وقتی که نرخ انتقال ویروس کرونا به زیر یک برسد (R-zero<1) می‌توانیم دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را باز کنیم و اکنون اصراری به بازگشایی دانشگاه‌ها نیست. البته تمهیدات در نظر گرفته و پروتکل های بازگشایی آماده شده که باید پس از بازگشایی آنها را رعایت کنیم.
 
وی افزود: اصرار ما این است که فعلا دانشگاه‌ها باز نشوند، زیرا شرایط برای حضور همه دانشجویان وجود ندارد. فعلا دانشجویان بالینی با توجه به این‌که تعدادشان کم است، ترتیبی داده شده که در اتاق‌های تک نفره حضور داشته باشند. البته معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد که از اردیبهشت، دانشجویان کارشناسی ارشد و PHD هم می‌توانند حاضر شوند. آمادگی برای حضور این دانشجویان با توجه به تعدادشان وجود دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه گفت: اصرار ما این است که علمی پیش برویم. جمعیت دانشجویان زیاد است و حتی اگر دانشگاهی در یکی از مناطق سفید شیوع ویروس هم باشد، به علت حضور دانشجویان، رعایت و کنترل عفونت در آن دشوار خواهد بود. جمعیت جوان، بسیار پویاست و رفت و آمد این افراد قابل کنترل نیست و البته می‌توانند ناقلان خوبی باشند. دانشجویان نزد خانواده خود برمی‌گردند، چون خطر انتقال وجود دارد. اگر این ویروس در آینده به شکل ضعیف‌تر هم در کشور وجود داشته باشد، همچنان بر اساس پروتکل‌ها پیش خواهیم رفت و از آن کوتاه نخواهیم آمد.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص ازسرگیری فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها مثل جشنواره سیمرغ گفت: در حال حاضر اولویت ما با فعالیت‌های آموزشی است. فعالیت فرهنگی مثل سیمرغ نیاز به حضور دانشجویان دارد و برنامه ریزی آن انجام شده، اما فعلا نمی‌توانیم تاریخی برای آن اعلام کنیم و شاید در اسفند ماه اجرایی شود. در حال حاضر بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در قالب مبارزه با کرونا شکل گرفته است و فعالیت‌های فرهنگی به صورت منطقی باید مطابق اتفاقات روز طرح ریزی شود.

لاری در پاسخ به سوالی در خصوص آمار ابتلای دانشجویان علوم پزشکی گفت: آمار ابتلای تفکیکی در مورد دانشجویان وجود ندارد. البته در مورد دانشجویان وزارت علوم آمار‌هایی وجود دارد، ولی فعلا آماری از ابتلای دانشجویان علوم پزشکی به ویروس کرونا نداریم.
 
اصراری به بازگشایی دانشگاه‌ها نیست، اگرچه پروتکل ها آماده است/ آماده حضور دانشجویان ارشد و دکتری هستیم/ بازپرداخت وام‌های دانشجویی به تعویق افتاده

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره وام‌های دانشجویی گفت: بازپرداخت وام‌های مربوط به اسفند و فروردین به تعویق افتاده است. این موضوع بار مالی سنگینی خواهد داشت، اما این موضوع باید برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شد. شهریه خوابگاه‌ها نیز به ازای روز‌های حضور دانشجو در نظر گرفته می‌شود. فعلا جریمه‌ اعمال نمی‌شود و پرداخت قسط وام‌ها به تعویق افتاده است.
 
لاری در پاسخ به سوال دیگری گفت: در همه کشور‌ها در زمان شروع کرونا، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، حفاظت شخصی بود. یکی از موارد اضطراب در کادر درمان همین موضوع بود که البته الان وضعیت بهتر شده است. هم اکنون نیز لوازم حافظت شخصی محدود است. البته جسته و گریخته در مورد کمبود ماسک N۹۵ شکایاتی وجود دارد. انکار نمی‌کنیم که کمبود لوازم حفاظتی در ابتدای شیوع کرونا وجود داشت، اما الان شکایات‌ در زمینه کمبود این لوازم به مراتب کمتر شده است.

وی در پایان گفت: در ابتدای کار فشار کاری روی رزیدنت‌ها و اینترن‌ها زیاد بود و شیفت بندی‌هایی انجام شد تا از میزان این فشار کاسته شود. از طرفی نیرو‌های داوطلب هم داشتیم که داوطلبانه وارد کار شدند. اینترن‌ها دوره‌ها را کامل گذرانده‌اند و به امتحان پره اینترنی نیاز داشتند و بدون گذراندن این امتحان توانستند وارد بخش شوند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
تقریبا همه میدونن که حداقل 50 درصد آموزش عالی عملا کارایی ندارن برای جامعه.. پس خیال مسئولین هم راحته از این بابت.. مثل خیلی از ادارات دولتی که نبودشون بهتر از بودشون هست.. مثل خیلی از مدیرای دولتی..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
با باز شدن مدارس فاجعه رخ میدهد،باید تمرکز بر روی آموزش آن لاین باشد.
پروتکل های مسخرتون که فقط میگین دستتون رو بشورید و اگه داشتین ماسک بزنین و یک متر فاصله اگه تونستید با هم داشته باشین چیزی نیست جز قتل عام ملت بیگناه
حداقل یکی دو هفته دیگه صبر کنید تا نتیجه اشتباهات تصمیم گیران رو ببینیم بعد هر .... خواستید بکنید
در یک شهر کوچک کشاورزی در استان هرمزگان، در ایام نوروز 2 تن از مغازه داران کنار جاده به کووید19 مبتلا شدند و اکنون این شهر بدون امکانات در حال "جهش" بیماری است!
آیا می دانید آلوده شدن روستاها و شهرهای تولید کننده کشاورزی به این ویروس ناشناخته و پر از رمز و راز اما کشنده و بسیار واگیر یعنی چه؟
بی خیال، شما فقط به کنج کاخ هایتان بخزید!!!
لاری در ادامه گفت: اصرار ما این است که علمی پیش برویم. "
باز کردن پای بچه های مردم به فضای دانشگاه در شرایطی سازمان جهانی بهداشت بهترین مقابله رو قرنطینه خانگی اعلام کرده کجاش علمی هست؟؟
وقتی با سهمیه مدرک بگیرید و با رانت پست بگیرید از علم چیزی سرتون نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
بزار دلشان به این مدارک خوش باشد!
این هم یه آقازاده دیگه
سیما سادات لاری
معلومه به کدوم طایفه از کدوم قبیله وصله
پاسخ ها
ایرانی
| Belgium |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
بعد هم میاد میگه ما نگران بودیم در شرایط سخت، جوونها بیان که اومدن!!! رو که نیست...
واقعا مخ آدم دود میکنه از راهکارها و دلایل این اسطوره های مدیریتی. بر فرض تعداد دانشجویان ارشد یک پنجاهم دانشجویان کارشناسی باشه، بالاخره تجمع که دارن؟ از شهر خودشون میان بیرون که، برمیگردن به شهرشون خودشون که.. یعنی چی این حرف ارشد بیاد اون نیاد. جمع کنید تروخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
عزیزم هنوز متوجه نشدی که نمیتونند یا نمیخواهند مجارج قرنطینه را تهیه کنند!
حرف را همان اول زدند قرنطینه بی قرنطینه!
بگزار به نمایشات ادامه بدهند.
معاون وزیر بهداشت. خدا شاهده از قیافه اش معلومه 20 سالشه بعد شده معاون وزیر با ماهی بیست سی میلیون تومان حقوق. ا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
دیگه جوگیر نشو قیافش که بالای چهله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
مدارس هم باید تا آخر شهریور تعطیل شوند
الفاظی که به خون ملت آغشته است و با شنیدن آن ها از زبان مجریان سیما و مسئولین فقط لبخند تلخی بر روی لب ملت می نشاند این هاست: پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری هوشمند ، و........ .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
هر کاری که ما میکنیم هوشمند است،ص
کشور تعطیله
شما از چی حرف می زنید
ایشون خودشون آنلاین مصاحبه می کنند به دانشجوها میگن بیایین کلاس.
اگه کسی یذره جونش براش مهم باشه نمیره دانشگاه ... درسو همیشه میشه خوند اینا اماراشونم کذبه و هیچ کنترلی روی بیماری ندارن و همه حرفاشون از قبیل فاصله گذاری هوشمند و اینا فقط در حد شعاره ... دو هفتع صبر کنین امار رو اگه مرد باشن واقعی منتشر کنن مشاهده کنین با این وضعی که مردم ریختن بیرون دارن حال میکنن
شام چی داری
پاسخ ها
احسان
| Belgium |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
واقعا!!! شام چی دارین؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
اسلام عزیز!
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
شام چی داری مادر جون؟
گوشت و عدس بادمجون
وا. خب ایشون ک گفت اصراری نداریم
من مسئول ازمایشگاه دریکی از دانشگاهها هستم به دانشجویان ارشد و دکتری اجازه کار دادند بدون هیچ امکاناتی برای کارمندان و دانشجویان اگه ما رعایت کنیم بعضی از دانشجویان بدون ماسک دارند کار می کنند و همچنین فاصله گداری در ازمایشگاه امکانپدیر نیست دیدوز پنج تا دانسجو در یک اتاق بیست متری داشتند کار می کردند دیگه نمی دونستم بهسون چی بگم تازه نوبتی کردیم وضعیت اینه وزارت علوم باید ترم را حذف کنه
چند روز پشت سرهم مينويسم وبه همه جا از فرمانداري گرفته تا نمايند مجلس سر زدم كسي جواب مرا ندادند دختر بنده دانشجوي دانشگاه ازالد ميباشد بدون تدريس گفتند خرداد امتحان ميگيريم به دليل نبود زير ساخت اينترنت وسرعت كم ان هيچ كدام از دانشجويان نتوانستند دركلاس انلاين شركت كنند حال دانشگاه ميگويد اين ترم را حذف كنيد ومجددبا پرداخت مبلغ براي ترم بعد ثبت نام كنيد ايا باعث تعطيلي ونبود اينترنت من والدين هستم الان 40روز هست كه كار نكرده اين ازكجا بياوريم واريز كنيم براي چندمين بار از سايت تابناك خواهش ميكنم به گوش مسولين دانشگاه ازاد برسانيد وازانها جوابيه بگيريد
من كه متوجه نشدم
مدرسه منطقه یک تهران در قیطریه قبل از عید به ما گفته بود پول نداریم مایع دستشویی برای توالت بچه ها بخریم!!!! والدین باید کمک کنند.!اونوقت حق ندارید در چنین شرایطی با کمال پررویی حرف از بازگشایی بزنید با اون پروتکل هاتون
علی اکبر بسطامی منتخب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با خانواده دختر ۱۱ ساله هلیلانی توضیحاتی ارائه کرد.
او گفت:
مرگ این دختر ۱۱ ساله بر اثر فقر مطلق بوده است
پدر خانواده معلول جسمی و تحت پوشش بهزیستی است.
سرپناه این خانواده یک چهار دیواری ۵۰ متری بدون سقف و نیمه کاره است که با مشارکت بنیاد برکت و بهزیستی تا این مرحله ساخته شده است.
بهزیستی ۱۴ ‌میلیون تومان و بنیاد برکت در حد ۶ میلیون تومان برای ساخت این سرپناه کمک کرده اند و برای تکمیل ساختمان و سقف ان مسئولان مربوطه پیشنهاد دریافت وام به پدر خانواده می دهند که با توجه به معلولیت و فقر مطلق، دریافت وام در توان این خانواده نبوده و ساخت مسکن نیمه تمام مانده است.
لباسهای این دختر ۱۱ ساله چنان مندرس و غیر قابل استفاده بوده اند که ایشان قبل از مرگش اقدام به سوزاندن تمام لباسهای مندرس و غیر قابل استفاده خود می نماید تا بعد از مرگش بچه های دیگر این لباس ها را نبینند.
این خانواده هیچ امکانات رفاهی و معیشتی اولیه هم ندارند.
این دختر بچه بارها از فقر مطلق خانواده خود گلایه مند بوده است.
منطقه ای که این خانواده در ان زندگی می کنند نه خط تلفن ثابت و همراه ، نه انتن تلویزیون و نه خانه بهداشت ، راه مناسب و... ندارد.
منطقه هلیلان و روستاهای ان به شدن نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری و نیازمند اعتبارات ویژه است.
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
از اين غصه اگر بميريم رواست
همه حرفها و قول هایی که داده شده دروغ بوده مثل عدم قطعی بخاطر ندادن پول قبوض
آمار تلفات و بیماران هم شک بر انگیز هستش
حالا هم اصرار بر بازگشت به وضع عادی
چرا؟
یکی از محتمل ترین علت ها فشار بر غرب برای رفع تحریم هاست با افزایش کشته های کرونا ویروس و آنچه هیچ ارزشی نداره جان من و شما است
بگو دانشگاه رو بیخیال شه .
شوهرش بده تا راحت بشی
من سالها در شریف بودم،بخدا اگر این دانشگاهها 2 سال هم تعطیل باشند،هیچ مشکلی پیش نمیاد.روحانی یه حرف درست زد که عجله ای در بازگشایی مدارس نیست
دانشگاه آزاد ... در بهمن ماه 98 از هر دانشجو 700 هزار تومان شهریه ثابت گرفته در حالیکه یک ساعت هم کلاس درس نداشته ؛ هیچ حرفی هم در باره برگرداندن شهریه نمی زند! مسئول این سرقت علمی آشکار چه کسی است؟!
کارتونو بکنید، مردم چیکارن
چقدر در وزارت لاری زیاده
قبل از ماجرای کرونا هم وضعیت بهداشتی خوابگاه ها و غذاخوری دانشگاه ها افتضاح بود
باید تا حالا فهمیده باشی من با این بچه بازی ها به تله نمی افت می افتم
مشخصات من برای این که فکر نکنی مثل خودت ترسو هستم
در این جا مکان کافی وجود ندارد و تایپ کردن هم سخت است تو هم ارزش این سختی را نداری روی دیوار می نویسم رفیقت پشت دوربین برایت آنلاین می خواند
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی