بازدید 4076
صدای اکوسیستم استارتاپی ایران از شنبه شنیده شد

شنبه؛ رسانه اختصاصی استارتاپی ایران

هدف عمده رسانه شنبه، کمک به جوانان صاحب‌ایده‌ای است که می‌خواهند در حوزه فناوری‌های نوین، استارتاپ خود را راه‌اندازی کنند و قطعا خواندن مطالب این هفته‌نامه، در شکل‌گیری ایده‌های کارآمد آنها تأثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۹۹۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 21 July 2020

شنبه؛ رسانه اختصاصی استارتاپی ایران

عنوان شنبه برای اهالی اکوسیستم استارتاپی ایران نامی آشناست، به طوری که می‌توانیم بگوییم همزمان با شنیده شدن نخستین زمزمه‌های مفهوم استارتاپ در ایران، هفته‌نامه شنبه نیز در کنار این مفهوم شکل گرفت و کماکان در کنار اکوسیستم کسب‌وکارهای نوپای ایران ایستاده است. بی‌تردید استارتاپ‌های بزرگ امروز که برای همه ما شناخته شده هستند، مانند دیجیکالا، علی‌بابا، تپسی، اسنپ، فیلیمو، آپارات و ... روی جلد هفته‌نامه شنبه دیده شده و به جامعه کسب‌وکارهای نوین ایران شناسانده شدند. بنابراین رسانه شنبه، جایی است برای دیده شدن، خوانده شدن و باقی ماندن در فضای کسب‌وکارهای نوین. این رسانه در راستای اهداف خود در آینده نیز این روند را با قدرت و جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

داستان شنبه از کجا آغاز شد؟

هفته‌نامه شنبه با هدف رشد و ارتقاء اکوسیستم استارتاپی ایران در سال 94 توسط اکبر هاشمی تأسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از رسانه‌های مهم این اکوسیستم در ایران شناخته می‌شود. تیم شنبه با مدیریت کارآمدی که طی این سال‌ها داشته است، توانست رسالت خود را در راستای شاساندن مفهوم استارتاپ، معرفی کسب‌وکارهای نوپای داخلی و خارجی، ارائه اخبار روز استارتاپ‌ها ایران و جهان و ترجمه مفاهیم مهم و رویکردهای برجسته حوزه فناوری، مانند هوش مصنوعی، فین‌تک، برندسازی، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا و بلاک‌چین، به خوبی ایفا کند و سهم برجسته‌ای در توسعه و ارتقاء اکوسیستم استارتاپی کشور داشته باشد. در حال حاضر نیز با تقویت جنبه‌های خود، در کنار یک تیم قوی از متخصصان حوزه محتوا، سعی در بهبود روند اکوسیستم استارتاپی ایران دارد. لازم به ذکر است که 187 شماره از سوی این نشریه منتشر شده است که در هر هفته به طور متوسط 45 هزار کلمه نوشته شده و در مجموع محتوای متنی این هفته‌نامه تا کنون 8415000 کلمه بوده است.

صدایی که از شنبه شنیده شد

دیجیکالا، اسنپ، تپسی، فیلیمو، آپارات، علی‌بابا و ... که امروزه به عنوان غول‌های صنعت فناوری‌ نوین ایران شناخته می‌شوند، هر یک داستانی برای خواندن دارند، داستانی که نشان می‌دهد گروهی از جوانان با انگیزه و پرتلاش، قدم در راه تحقق بخشیدن به رؤیاهای خود گذاشتند و این داستان‌های خواندنی و آموزنده، از رسانه تخصصی استارتاپی ایران، یعنی هفته‌نامه شنبه، به گوش جامعه کارآفرینی و اهالی استارتاپی کشور رسید. بر این اساس، هفته‌نامه شنبه، جدا از محتوای آموزشی و هدفمندی که در راستای توسعه مفاهیم استارتاپی و توسعه این اکوسیستم ارائه می‌دهد، جایی است که صدای استارتاپ‌ها را به گوش جامعه می‌رساند و این رویکرد از روندی که در 187 شماره این هفته‌نامه در پیش گرفته شده است، به خوبی دیده می‌شود. به این معنا که تا کنون حدود 187 استارتاپ از طریق این رسانه به جامعه کارآفرینی و استارتاپی ایران معرفی شده‌اند و بسیاری از آنها نیز روند توسعه‌ای قابل توجهی را طی کرده و هم‌اکنون در ردیف کسب‌وکارهای موفق حوزه فناوری قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه وجود صفحه‌ای به نام آغاز راه نیز از رویکردهای قابل‌ توجه هفته‌نامه شنبه است که با هدف معرفی استارتاپ‌های تازه‌تأسیس و کمتر شناخته شده شکل گرفته و به بنیان‌گذاران گمنام این استارتاپ‌ها، فرصت حضور در این رسانه و دیده شدن را می‌دهد. هفته‌نامه شنبه با پشتیبانی از نیروهای جوان استارتاپی کشور، خصوصا در صفحه آغاز راه و حمایت از اهالی این اکوسیستم، رسالت اجتماعی خود را به عنوان یک رسانه مطرح در حوزه استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین ایفا می‌کند.

شنبه در کنار اهالی استارتاپی

یکی از اهداف مهمی که رسانه شنبه دنبال می‌کند، کمک به رشد اکوسیستم استارتاپی کشور است، به طوری که مخاطبان این هفته‌نامه، در هر نقطه‌ای که باشند، می‌توانند با خواندن محتوای آموزشی و هدف‌مند این رسانه، رؤیای راه‌اندازی کسب‌وکار خود را به واقعیت تبدیل کنند. در واقع هدف عمده این رسانه، کمک به جوانان صاحب ایده‌ای است که می‌خواهند در حوزه فناوری‌های نوین و کسب‌وکارهای نوپا، استارتاپ خود را راه‌اندازی کنند و قطعا خواندن مطالب این هفته‌نامه، در شکل‌گیری ایده‌های کارآمد آنها بی‌تأثیر نخواهد بود. مطالب آموزنده‌ای که در این هفته‌نامه منتشر شده و در قالب نسخه کاغذی و الکترونیکی به مخاطبان عرضه می‌شود، مباحث مهم و مرتبط با راه‌اندازی یک کسب‌وکار را در دل خود داشته و خوانندگان می‌توانند از محتوای آموزشی آن بهره‌مند شوند. موضوعاتی مانند بازاریابی، برندسازی، سرمایه‌گذاری و روش‌های آن، بیزینس‌مدل، تجربه شکست، آشنایی با استارتاپ‌های جهان و از همه مهم‌تر، معرفی استارتاپ‌های کشور و مصاحبه با چهره‌های شاخص این حوزه، در تقویت و رشد کسب‌وکارهای نوپا مؤثر بوده و می‌تواند یک راهنمای جامع و قابل توجه برای افرادی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، باشد. از سوی دیگر، مخاطبان هفته‌نامه شنبه می‌توانند از طریق این رسانه، در جریان رویدادها و اتفاقات مهم اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان قرار گرفته و با ترندهای برجسته روز دنیا آشنا شوند. همچنین خوانندگان این هفته‌نامه، علاوه بر اینکه در جریان مباحث روز تکنولوژی و کسب‌وکارهای جهان قرار می‌گیرند، می‌توانند با استفاده از محتوای ارزشمند این رسانه، در راستای توسعه فردی خود نیز گام برداشته و مهارت‌هایی را بیاموزند که در روند رشد و توسعه کسب‌وکار آنها بسیار تأثیرگذار خواهد بود. 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی