راننده کامیون حمل نخاله که پس از برخورد با شمار زیادی خودرو سواری متوقف شده بود، با دیدن وخامت اوضاع پا به فرار گذاشت.
به
گزارش «تابناک»، دقایقی پیش، حوالی ساعت یازده و پانزده دقیقه چهارشنبه
شب، در تصادفی سهمگین در میدان توحید تهران، یک کامیون حامل نخاله که با
سرعت غیر مطمئنه قصد ورود به میدان از ضلع شمالی آن را داشت، پس از برخورد با سیزده خودرو سواری و
وارد آوردن خسارات جدی به بیشتر این خودروها، موجب بسته شدن ترافیک عبوری
شد.
به گفته شاهدان عینی، کامیون نخاله در حالی با قطار خودروهای
ایستاده پشت چراغ قرمز برخورد کرد که نشانی از ترمز گرفتن در آن دیده نشد و
هنوز معلوم نیست نقص فنی عامل آن بوده یا خطای راننده کامیون این رویداد را رقم زده است.
از جمله مجروحان این حادثه، کودک کاری بود که به قصد فروختن گل، میان خودروهای عبوری میچرخید و شنیده میشود که شدت صدمات وارده به وی زیاد است.
پس از این رویداد، راننده کامیون که از وخامت اوضاع آگاه شده بود، پا به فرار گذاشته و میخواسته صحنه تصادف را ترک کند که توسط مأموران انتظامی دستگیر و به کلانتری منتقل شد.
هم
اکنون نیروهای امدادی و پلیس در صحنه حضور فعال دارند و اقدامات لازم برای
انتقال مجروحان و خودروهای آسیب دیده، ارزیابی صحنه تصادف و بازگشایی معابر در
جریان است.
این رویداد در حالی رقم میخورد که به گفته مغازهداران مجاور میدان، ساختار عجیب این میدان و رعایت نکردن قوانین رانندگی، به ویژه توسط رانندگان کامیون، وقوع تصادفات در این محدوده را تبدیل به امری عادی کرده و بارها تکرار میشود.
گفتنی است، در میان سیل جان باختگان حوادث رانندگی در کشورمان، بخشی از آن در تصادفاتی رقم میخورد که در محدوده شهرها صورت میگیرد؛ تصادفاتی که در روز بیشتر جان عابران شهری را تهدید میکند و شب هنگام، جان رانندگان را میرباید.
بر پایه آمار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در سال ۹۱ متأسفانه ۸۱۹ تن در تصادفات شهر تهران جان باختهاند که در این میان، ۴۹۱ تن از ایشان، یعنی حدود ۶۰ درصد جان باختگان در تصادفاتی رخت از جهان بستهاند که در حد فاصل ساعت ۲۲ شب تا شش صبح رقم خورده است.
این در حالی است که بر پایه آمار، میزان تخلفات رانندگی ثبت شده در این بازه زمانی به اندازهای زیاد است که از مرز چند میلیون تخلف شبانه در سال فراتر میرود؛ آماری عجیب که تنها به تخلفات ثبت شده اشاره دارد و احتمالا بسیار کمتر از میزانی واقعی آن است.