خوانده می‌شوید؛

چرا عده‌ای از مرگ دختر پورشه‌سوار ابراز شادی می‌کنند؟

واکنش‌های اجتماعی پیچیده جامعه ایرانی ادامه دارد. بعد از واکنش غیر قابل پیش‌بینی جوانان و نوجوانان ایرانی به از دنیا رفتن یک خواننده پاپ، این بار مرگ یک دختر جوان در جریان یک سانحه رانندگی به ابراز نوعی رضایت از سوی برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. نظریات ارسالی تا ساعت ۱۸ در توضیح چرایی این واکنش منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۴۰۳۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 23 April 2015
|
149783 بازدید
|
واکنش‌های اجتماعی پیچیده جامعه ایرانی ادامه دارد. وقتی در آبان ماه سال ۹۳، مرتضی پاشایی خواننده جوان بر اثر بیماری سرطان از دنیا رفت، ‌واکنش جوانان و نوجوانان به مرگ وی به گونه‌ای بود که تا مدت‌ها موضوع بحث و بررسی رسانه‌ها و اساتید دانشگاه قرار داشت.

علاوه بر آن خواننده جوان، در یک سال گذشته، طبقه‌ای از جوانان‌ دیگر نیز در فضای مجازی خبرساز شده‌اند. پس از حواشی صفحه «بچه پولدارهای تهران» در یکی از شبکه‌های اجتماعی، این بار مرگ چند جوان در دو سانحه تصادف در تهران خبرساز شده است. مرور واکنش‌ها به مرگ یک دختر جوان ـ که در یکی از این سانحه‌ها جان باخته است ـ برای روزنامه‌ها و کار‌شناسان مسائل اجتماعی، پرسشی را مطرح کرده ‌که موضوع این خوانده می‌شوید نیز هست.

چرا عده‌ای در فضای مجازی از مرگ دختر پورشه‌سوار ابراز شادی می‌کنند؟



اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۷۹۱
انتشار یافته: ۴۷۳
على اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
باعث تاسف است
پاسخ ها
دتت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
حالا کی گفته و فهمیده مردم خوشحالند
مرمر بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
بله باعث تاسف است و نا خشنودی....اما این ارابه مرگ میتونست مشکل خیلی ها رو برطرف کنه....بهتر حضرات پولدار به جای ظواهر به فکر تهیه ماشینهایی باشند که یدنه محکمی داشته باشه نه فقط اسم و رسم... ماشینی که امنیت خود رو سوار رو بالا ببره نه اینکه باعث مرگش بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
مردمی که این روزها در فقر به سر می برند و توی چند سال اخیر پول هاشون شده ماشین و خونه واسه بالا شهریهای تهرون و ... پشرایی که آرزوی چند میلیون اندک پول واسه ازدواج دارند و نمیتونند باید عقده هاشون رو این طور خالی کنند این جور می فهمند که درد فقط واسه اونا نیست بلکه واسه این پولدارایی که از گوشت و جون اونا تغذیه کردن هم هست
خواهشا اینا رو تابناک بگذار
ehsan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
دقت کنید .. مردم عام خوشحال نیستند!! فقط برخی افراد از این سانحه به عنوان اسباب سرگرمی استفاده می کنند ... فقط هم محدود به جامعه مجازی و اندکی جامعه بلوتوثی کشور ... رفتار های مشابه هم دیدم ازشون در قضایای : حج عربستان - طوفان اهواز و ...

خواهشا نگید جامعه ، اینها بخشی از جامعه اند نه کل جامعه
من خودم کلی ناراحت شدم از این سانحه ... مرگ برای هیچ خانواده ای خوشایند نخواهد بود
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
کاری به وضع مالی این شخص ندارم ولی کسی که با اون ماشین به اون کیفیت اینطوری رانندگی میکنه که با برخورد کردن چیزی ازش باقی نمونه قطعا داره با جون بقیه بازی میکنه ... همیشه این کارها باعث داغ دار کردن خونواده های دیگه میشه ... این بار هم گریبان خود طرف رو گرفته ... به قول قدیمیا ... همیشه شعبون ... یه بارم رمضون
مه صفا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
پولهای هنگفت و بی شمار دنیای فوتبال باعث میشه بعضی ها !!! برای پسراشون !!!! پورشه 2015 بخرند ...و باعث بشن بعضی ها که پول دارند به جای رفتن به سمت اموراتی که میتونه مشکل هم نوعانشون رو حل کنه ذهنشون درگیر چشم و هم چشمی بشه....مرده شور این فوتبال رو ببرن که غم و غصه اش برای مردم بی نواست و پول و خوشی هاش سود جویی هاش مال یه عده خاصه ....آخرشم دل مردم رو شاد نمیکنن....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
تو یه کلام اینها نه حسادته نه بی فرهنگی مشکل توزیع نشدن درست ثروته مشکل عده ای رانت خوار اختلاس کننده ان این پولها همش حلاله خدا کنه ولی خودمونو گول نزنیم ژست روشن فکریم بر نداریم فقر فقر فقر
در اینده بیشتر خواهیم دید وشنید
حسن کچل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
حالا این موضوع تا چه حد درست هست بماند،اما به نظر میاد علت اصلی این روند به این دلیل هست که شخص مورد نظر(راننده مرحوم و موارد مشابه) تمکن مالی خودشون رو مجوزی قوی برای زیر پا گذاشتن قانون (سرعت 205 کیلومتر خودرو)میدونن هر چند که این بی قانونی خطرات زیادی برای سایر افراد جامعه ایجاد کنه،عامل اصلی در این گونه موارد حسادت جامعه نیست،بلکه له شدن قانون،کارآمد ترین ابزار انسجام جوامع بشری توسط گروهی که خواسته های خودشون رو از قانون جاری یک جامعه بالاتر می بینند هست،که سبب ایجاد تنفر عمومی از این گروه افراد میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
گروهي داريم به اسم اراذل و اوباش اينترنتي كه از جمله كارهاشون:حمله به صفحه شخصي مسي ، مجري برنامه قرعه كشي جام جهاني برزيل و..... بود
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
بسه بابا اینقدر ادای روشنفکری در نیارید. باعث تاسف است !!! یه جوری میگه باعث تاسف است که طرف بجای ماشین 1 میلیاردی ، یه کارخانه داری بوده که برای 50 تا جوون تولید کار کرده . این همه آدم میمیرن اینم یکیش فقط این حالش رو کرده بقیه بدبختی کشیدن
HEDAYAT
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
مسئله پولدار بودن يا نبودن نيست بلكه مسئله اين است كه در 10 سال اخير عده اي كه فرهنگ استفاده از ثروت رو نداشتند يك شبه ثروتمند شدند عده اي كه شايد پدرانشون روزي مخال نظام سرمايه داري بودن كاهش حداقل همونهايي كه موافق بودن پولدار ميماندند چون حداقل فرهنگ استفاده از ثروت را داشتند.
ناشناس
| Kuwait |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
اره باعث تاسف است
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
باعث تاسف هست که انسانی کشته شده و شکی نیست. ولی میدونی چرا خیلی ها نه تنها ناراحت نمیشن که حتی خوشحال هم میشن؟ بهت میگم. متاسفانه خیلی از مردمی که توی ایران درامد های انچنانی دارند از راه درست پول در نمیارن. هیچ کدوم کارخونه یا فکری خلاق و مولد ندارن. به عبارت دیگه هیچ کدوم ماکروسافت یا اپل یا بنز رو نساختن که بگیم دارن هم خودشون پول در میارن هم برای مردم و مملکتشون فایده ای دارن. اغلب یا دلالن یا وارد کننده یا بساز بفروشن. به عبارت دیگه به واسطه پول توی جیب یه مشت بدبخت بیچاره به اینجا ها رسیدن. ساده بگم اینها درامدشون از رانت هست و پول در اوردنشون به قیمت سخت تر شدن زندگی عموم جامعه تموم شده و میشه. این ادم ها هیچ کدوم به خاطر لیاقت و ذکاوت خودشون به این وضعیت نرسیدن همه یا با رانت یا با سو استفاده از ضعف قانون و اقتصاد بیمار ایران به اینجا رسیدن. به همین خاطر هست که کسی همدردی نمیکنه و نخواهد کرد. وقتی جابز فوت کرد چه قدر از مردم نه تنها امریکا که مردم کل جهان ناراحت شدن. تازه اون خیلی بشترم درامد و ثروت داشت ولی تفاوتش با پول دارای ایرانی اینه که با فکرش به همه خیر رسوند ولی اینجا این افراد شر میرسونن.
ناشناس
| Ireland |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
واقعیت این هست که مردم از نفس حادثه خوشحال نیستند بلکه از درگیر بودن افرادی خاص در این حادثه خوشحالند! دختری و پسری بیست و چند ساله و پولدار و از همه مهمتر اینکه یکی از آن ها نوه ی پسری فلانی ... هست!
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
برو بابا دلت خوشه.مردم سگ دو میزنند نون شب ندارند .یکی نمیدونه چطور پولاش و خرج کنه.بله.
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
متاسفانه پول باد اورده هم پول رو هم جان رو میبره
فرزانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
کسی که نون خشک هم تو سفرش پیدا نمیشه از چلوکباب خوردن دیگران لذتی نمیبره
اما از مرگش ناراحت میشه
این دوتا قابل تفکیکن
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
کی خوشحاله؟؟؟؟

هر کیو دیدم ناراحت بوده

چرا جو سازی میکنید؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
من با اينها كاري ندارم

من به يارانه دلاري مي سوزم كه از نان مردم فقير زده شده تا بدن اين بره ماشين رو بخره و بيايد و خودش را به كشتن بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
چرا شما رفتار عده ای خاص در فضای مجازی رو به مردم ایران تعمیم میدید ؟
یه روز چندتا عشق سگ رو بزرگ می کنید یه روز چندتای دیگه...
کل فضای مجازی نمونه درستی از مردم ایران نیست چه برسه به یه عده از اونها...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
جامعه ما از عقده حسادت کینه و نفرت رنج میبرد
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
کسی که در شرایط کنونی جامعه که فقر بسیار زیاده بدون توجه به احساسات طبقه ضعیف جامعه پول خودش رو صرف خرید پورشه میکنه و به رخ میکشه نباید انتظار دلسوزی مردم رو داشته باشه
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
%40 باهات موافقم
حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
تا زمانی که حسد بورزی همینجوری فقیر خواهی ماند. چه از لحاظ فرهنگی چه از لحاظ مادی
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
حامد عزیز
لطفا کلاه خودت و قاضی کن ، شما خودت به احساسات طبقه ضعیف توجه میکنی؟؟؟طبق فرمایش شما پس الان نباید خود شما خودرو داشته باشی ؟؟ چون ممکنه همسایه شما خودرو نداشته باشه.
به نظرم قضاوت کردن بدون داشتن اطلاعات خوب نیست ، شاید این خانم که به رحمت خدا رفته از من و شما بیشتر به دیگران کمک میکرده پولشو داشته ماشین خوب هم شوار شده ، من و شما هم داشتیم میخریدیم سوار میشدیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
یعنی میخوای پولشو بده به فقرا؟ پول داره باید از پولش استفاده کنه حقشه . حالا اگه دوست داشت میتونه به نیازمندان هم کمک کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
پولش همون حقه فقراست که بالا کشیده
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
حق فقراست نه بقول تو حقه فقرا ! که به معنای
کلک زدن فقرا می باشد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
مگه شما میشناسیدش که میگی پولش حقه فقراست ؟!!
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
حضرت سلیمان هم یک حکومت بزرگ داشت. قدرت های عجیبی داشت. کاخ داشت. ملکه سبا را به کاخ زیباش دعوت کرد و با اون ازدواج کرد. حالا باید بگیم که چون ثروت و قدرت داشت پیامبر بدی بوده؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
نمی شه با حرف شما کاملا موافق بود...
ناشناس
| United States |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
این دلیل نمی شود.اولا حرف شما صحیح نیست و آن شخص باید از زندگی خود لذت ببرد و کار خلاف شرع نکرده.ثانیا به دلیل آنکه شخصی ثروت زیادی دارد و شما ندارید ، باید از مرگ او خوشحال شوید؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
حرفت خیلی بدون منطق بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
عیب کسان منگر و احسان خویش *دیده فرو بر به گریبان خویش
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
درست است.
مشکل از فرهنگ خود برتر بینی برخی از ما است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
بسیار از ما ایرانیها خوشبختی خودمان را در بد بختی دیگران جستجو میکنیم بجای اینکه تلاش کنیم به دیگران خرده میگیریم
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
خب بعضی ها. حسود هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
بعضی ها هم در رانندگی و ارزش گذاشتن به جان مردم شعور ندارند و فکر میکنند با پرداخت دیه مشکل حل است.
عطا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
کسی که از مرگ یک انسان انهم هموطن خویش پولدار و فقیر فرق نمیکند خوشحال باشد انسان نیست
پاسخ ها
محراب سلیمانی
| France |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
نباید کسی خوشحال باشه ولی طبقه اشرافی که کمترین احساس رو به وجود طبقه ضعیف جامعه داره و حسرت و ناامیدی رو با ویراژ ماشین های آنچنانی پخش می کنه نباید انتظار همدردی داشته باشه. این نتیجه مستقیم شکاف هولناک طبقاتیه نه انسانیت ایرانی و فرهنگ !!!
شکاف طبقاتی هرجای دنیا باشه فاصله و بعد تنفر درست می کنه
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
موافقم حرفت حق بود اقا محراب.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
ما در کل مردم بدجنس و نظر تنگ و حسودی هستیم.
پاسخ ها
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
حتما هم دیگرا خارج مردم خوش جنس و...هستن فقط ما ...
مرمر بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
....دقیقا" کاملا موافقم و بهم ثابت شده متاسفانه....دوست نداشتم باور کنم اما باور کردم....
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
هر چقدر فقر تو کشور زیاد باشه تنگ نظری و حسد هم زیاد می شه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
میخواستم نظر بزارم که دیدم شما به بهترین و ساده ترین شکل بیان فرمودید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
دقیقا
ارسلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
چون فکر میکنند با پول اونهاست این سرمایه رو جمع کردند و تضاد طبقاتی که بوجود اومده علت اصلیش هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
که میشه گفت درست هم هست اگه ثروتمندان در اقتصاد به نفع منافع خودشون دخالت نکنند و تولید رو فدای سود میلیاردی واردات نکنند اوضاع بهتر میشه. کم نیستن امار اقلام ایرانی مثل برنج که بدون مشتری انبار شده و به شدت هم واردات میشن
سعید
| United States |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
بله دقیقا فکر میکنند داره با پول اونا پز میده ... پیش خودشون فکر میکنند پولمونو خوردن حقمونو خوردن حالا توقع به به احسنت گفتن هم دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
تضاد طبقاتی واکنش های انفعالی و رادیکالی رو میتونه ایجاد کنه و به نظر این نوعی رفتار اعتراضی به تضاد طبقاتی باشه.
ولی اخلاقی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
حسادت بزرگترین آسیب اجتماعی میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
جان؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
دلالی و احتکار بزرگترین آسیب های اجتماعی میباشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
در جواب ناشناس 15:07
این دو تاهم به حسادت های مالی که بر میگردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
هر چی میکشیم از این 2500 فرهنگمون میکشیم.از کوروش میکشیم.آقا بی فرهنگیم دیگه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
هر چی میکشیم از بی فکری میکشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
بی فرهنگی ما چکار به کوروش داره ؟
ویهام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
چی میگی واسه خودت؟
الان با اونا چه فرقی داری آخه؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
ملتی که به جای علی (ع) مقتدایش کوروش باشد وبه جای نهج البلاغه کتاب کوروش کبیر(تخیلات یهودی) با خود حمل کند چیزی جز این ازش انتظاری نیست حمله به مسی به داور و...........
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# ترامپ # قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # سلاح پلاسمایی # سریال پایتخت
نظرسنجی
توافق نهایی ایران و آمریکا تا چه زمانی انجام می شود؟
الی گشت